محافظ حرارتی مو
600

محافظ حرارتی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر مرتب موهای خود را با اتوی مو یا سشوار خشک می کنید حتما به یک اسپری محافظ حرارتی مو نیاز دارید. براشینگ کردن موها ساده ترین راه برای مرتب کردن موهای فر و صاف است اما در طولانی مدت به موها صدمات زیادی می زند. خانم ها عاشق تنوع هستند. برای همین افرادی که موهای صاف دارند گاهی از دستگاه های حرارتی برای فر کردن موها استفاده می کنند. همینطور مو فرفری ها گهگاه ترجیح می دهند موهای خود را با اتوی مو، صاف و شلاقی کنند. تنوع طلبی ذات انسان است اما استفاده از وسایل حرارتی، می تواند به ساختار مو آسیب وارد کند.

حالت دهی موها کاری بسیار رایج است. در اغلب مورد از دستگاه های حرارتی نظیر انواع سشوار و اتوی مو برای حالت دادن به موها استفاده می شود. برای جلوگیری از آسیب دستگاه های حرارتی بر روی موها باید از محافظ حرارتی مو استفاده کنید. این مواد به صورت آماده در بازار موجود هستند. برندهای تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی محصولات متنوعی را برای محافظت از مو در برابر حرارت، عرضه کرده اند. در این میان برخی خانم ها فرمول های خانگی و دست ساز را به دلیل، طبیعی بودن ترجیح می دهند.

اسپری محافظ حرارتی مو

محافظ حرارتی مو چیست؟

محصولات محافظ مو برای حفظ کیفیت ساقه مو تولید شده اند. با استفاده از این اسپری های محافظ حرارتی می توان تا حد زیادی آسیب های ناشی از حرارت روی موها را کاهش داد. محافظ حرارتی یک لایه پشتیبان روی تارهای مو ایجاد می کند. به این ترتیب رطوبت ساقه مو حفظ شده و در اثر استفاده از اتوی مو و سشوار، موها خشک و دمیج نمی شود.

محافظ حرارتی مو نوعی آبرسان است که رطوبت رسانی به موها را افزایش می دهد. اغلب محافظ های حرارتی مو از سیکلومتیکون و دایمتیکون تشکیل شده اند. سیکلومتیکون نوعی ماده سیلیکونی است که با ایجاد یک لایه پوششی، موها را مرطوب می کند. اما دایمتیکون با پوشش دهی عالی روی ساقه از کاهش رطوبت موها جلوگیری می کند.

این دو ماده در ساختار اغلب مواد نرم کننده مو نیز وجود دارند. بسیاری از گره باز کن های مو که بدون نیاز به آبکشی هستند نیز حاوی دایمتیکون یا مواد سیلیکونی هستند. این محصولات موها را صاف و براق تر نشان می دهند که به علت وجود این دو ماده در ترکیب محصولات مراقبت از مو است.

اگر به دنبال ویتامینه مو خشک هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان لطافت و شادابی را بازگردانید.

محصولات مراقبت از مو

مزایای استفاده از محصولات محافظ حرارتی مو

جلوگیری از وز مو و مرتب کردن موها از مزایای محصولات محافظ مو است. با استفاده از این محصولات کوتیکول مو، صاف می شود. مواد محافظ مو قدرت پوشش دهی عالی روی ساقه موها را دارند و منافذ باز را می پوشانند. در نتیجه موها تحت تاثیر محیط های مرطوب قرار نخواهد گرفت.

حفظ رطوبت درون مو از دیگر مزایای این مواد محافظ است. چنانچه قبل از برانشینگ، موها را با محصولات محافظ حرارتی مو پوشش دهید، رطوبت مو از بین نمی رود. بنابراین با خیال راحت می توانید از اتوی مو یا سشوار محبوب تان برای حالت دهی موها استفاده کنید. پس از براشینگ رطوبت موها حفظ می شود.

محافظ حرارتی مو یک لایه پوشش دهنده قوی روی ساقه مو ایجاد می کند همین موضوع موجب می شود تا در طی روز، حالت موها حفظ شود. در واقع با توجه به اینکه رطوبت مو از بین نمی رود، حالت مو بعد از براشینگ نیز مدت زمان زیادتری باقی می ماند.

قدرت پوشش دهی محافظ مو در حدی است که حرارت دستگاه های حرارتی مشکلی برای موها ایجاد نمی کند. علاوه بر آن اشعه خورشید، خشکی و گرمای هوا نیز موجب از بین رفتن رطوبت ساقه مو نخواهد شد. بنابراین حتی اگر از اتو و سشوار استفاده نمی کنید نیز می توانید با استفاده از محلول های محافظ مو، کیفیت مو را در برابر خشکی محیط حفظ کنید.

در نهایت مصرف محافظ مو از گره خوردن موها نیز جلوگیری می کند. در واقع ترکیبات مواد محافظ، موها را نرم و کنترل پذیر می کند و موها حالت پذیری بهتری دارند.

مزایای محافظ مو

طرز تهیه اسپری محافظ حرارتی مو خانگی

برای خانم هایی که به ترکیبات خانگی و دست ساز علاقه دارند، چند فرمول ساده و بسیار موثر آماده کردم. استفاده از مواد شیمیایی در رنگ موها و مواد دکلره کننده، شوینده ها و مواد نرم کننده مو، محصولات آرایشی و بهداشتی به مرور به موها آسیب می زند. در بسیاری اوقات ناچارید از این محصولات استفاده کنید. مصرف گهگاه این محصولات مشکلی ایجاد نمی کند اما سعی کنید هر از گاهی موها را با استفاده از محلول های خانگی، تقویت کنید.

ترکیبات معرفی شده همگی از مواد طبیعی و گیاهی هستند. سعی شده مواد انتخابی در ترکیبات محافظ مو، ساده و در دسترس عمومی باشد. با استفاده از این مواد می توانید موهای خود را در برابر آسیب های ناشی از حرارت دستگاه های حالت هنده مو، حفظ کنید. همه ترکیبات معرفی شده بدون ضرر هستند و استفاده طولانی مدت از آن، موجب آسیب به ساقه یا ریشه مو نمی شود.

اسپری محافظ مو آووکادو

آووکادو میوه ای چرب با خواص تغذیه ای بسیار زیاد است. استفاده از این گیاه در تهیه انواع ماسک مو خانگی خیلی رایج شده. آووکادو موها را نرم کرده و از خشک شدن موها در حیان اتو کشیدن و سشوار زدن موها جلوگیری می کند.

  • طرز تهیه اسپری آووکادو

برای تهیه این اسپری محافظ حرارتی مو خانگی به مقدار 200 میلی لیتر آب مقطر و 30 قطره روغن آووکادو نیاز دارید. این مواد را در قوطی خالی اسپری ریخته و تکان دهید تا به خوبی آب و روغن قاطی بشود.

بطری اسپری پلاستیکی برای این منظور مناسب تر است اما بطری های اسپری فلزی نیز مشکلی ایجاد نمی کنند. بهتر است از آب های فیلتر شده نظیر آب مقطر استفاده کنید تا به موها آسیبی وارد نشود. آب شرب لوله کشی شهری حاوی مقدار زیادی املاح از جمله نیترات و سولفات است که می تواند موجب خشک شدن و کدورت موها بشود.

علت استفاده از آب مقطر در تهیه اسپری محافظ حرارتی مو خانگی اینست که آب مقطر فاقد هر گونه ترکیبات مضر و املاح اضافی است. اگر موهای ضخیم تری دارید مقدار روغن را 5 قطره کم کنید. برای افرادی با موهای بسیار نازک، افزودن 5 قطره اضافی روغن آووکادو توصیه می شود.

بعد از شستشوی موها و خشک کردن و قبل از براشینگ می توانید از این اسپری برای محافظت از موها استفاده کنید. بطری اسپری را در فاصله 30 سانتی متری موها گرفته و مواد را در لا به لای موها اسپری کنید. با کمک انگشتان مواد را به همه قسمت های مو منتقل کنید.

در انتها با استفاده از سشوار یا اتوی مو به هر صورتی که دوست دارید، موها را حالت دهید. اسپری آووکادو از تاثیرات مخرب گرما و حرارت روی ساقه مو جلوگیری می کند.

اسپری محافظ حرارتی مو ترکیبی با دو روغن

این ترکیب با روغن نارگیل و روغن بادام تهیه می شود. برای پوشش کامل ساقه مو لازم است تا از روغن های طبیعی و بکر استفاده کنید. روغن هایی که تحت حرارت بالا به دست می آیند به هیچ وجه مناسب نیستند. با استفاده از دستگاه های خانگی نیز می توانید خودتان روغن طبیعی تهیه کنید. یک برش 10 سانتیمتری از نارگیل را خورد کرده در خورد کن بریزید 5-6 عدد بادام به آن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید. سپس مواد له شده را از تنظیف عبور دهید تا روغن آن جدا شود. برای اندازه گیری دقیق تر می توانید نارگیل و بادام را جدا آسیاب کنید.

  • طرز تهیه اسپری روغن نارگیل و روغن بادام

روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری

روغن بادام 5 قطره

آب مقطر به اندازه 25 میلی لیتر

به ازای هر 25 میلی لیتر از آب مقطر می توانید یک قاشق و نیم از ترکیب روغن نارگیل و بادامی که خودتان تهیه کرده اید نیز استفاده کنید. حالا آب را درون اسپری خالی ریخته، روغن ها را به آن اضافه کنید و بطری را تکان دهید تا مواد به خوبی مخلوط شود. اسپری را از فاصله 15 تا 20 سانتیمتری روی موها پاشیده و با انگشتان موها را ماساژ دهید. سپس به شیوه همیشگی موها را سشوار بکشید یا با اتوی مو، حالت دهید.

نکات استفاده از محافظ حرارتی مو

اسپری موی خانگی همه فواید و مزایای محافظ حرارتی مو بازاری و آماده را دارد. با این تفاوت که از مواد شیمیایی و مضر در ترکیبات استفاده نشده است. چنانچه بتوانید روغن های استفاده شده را خودتان در منزل تهیه کنید، خواص محلول ها بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که روغن های طبیعی استفاده شده در این ترکیبات، موجب چرب شدن موها نمی شوند. برای دستیابی به نتیجه بهتر، توصیه می شود

بعد از شستشوی موها از مواد نرم کننده نیز استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب به موها حتما پیش از استفاده از هر نوع دستگاه حرارتی، موها را با این مواد محافظت کنید.

برای حفظ کیفیت موها یک سشوار یا اتوی موی مناسب خریداری کنید. ابزارهای حرارتی حالت دهنده تنوع زیادی دارند. محصولات سرامیکی یا تورمالین به موها آسیب کمتری وارد می کنند و مرغوب تر هستند.

هیچگاه موها را در هنگامی که هنوز خیس است، سشوار نکشید. برای استفاده از دستگاه های حرارتی لازم است تا موها خشک باشند. موها در حالت خیس مستعد کشیدگی و آسیب بیشتری هستند. در این حالت رطوبت مو سریع تر از بین می رود و موها خشک و وز کرده می شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط