محصولات محافظ مو
292

آیا محصولات محافظ حرارت واقعاً از موهای ما مراقبت می‌کنند؟

دیگر نگران آسیب های ناشی از حرارت و گرما روی موهای خود نباشید. انواع محصولات محافظ مو برای جلوگیری از صدمات ساقه مو به بازار آمده است. حتی می توانید انواع محصولات دست ساز و خانگی را نیز برای مراقبت از موها استفاده کنید. اغلب این محصولات در اشکال اسپری موجود هستند و به صورت پاششی کل تارهای مو را فرا می گیرند.

محصولات محافظ مو با پوشش کامل ساقه مو، مانع رسیدن گرما و داغی به مغز مو می شوند. این داغی می تواند ناشی از استفاده مکرر سشوار و اتوی مو یا نور فرابنفش خورشید باشد. اغلب خانم های جوان علاقه دارند که با لوازمی نظیر سشوار، بابلیس، اتوی مو و …. موها را صاف یا فر کنند. تغییر حالت موها با این لوازم بسیار سریع و ساده است. ماندگاری موی صاف یا فر که با دستگاه، انجام می شود در افراد، متفاوت است. اگر جنس تارهای مو کمی حالت دار و ضخیم تر باشد شاید زمان بیشتری این صافی و حالت مو، باقی بماند. در موهای لخت و بی حالت به سختی می توانید حالت موها را تا صبح روز بعد حفظ کنید.

میزان گرمای استفاده شده برای حالت دادان موها به حدی زیاد است که می تواند روی کوتیکول مو تاثیر منفی داشته باشد. اگرچه به ظاهر با اتوی مو می توانید وز مو را بگیرید و موها را صاف و خوش حالت کنید اما تارهای مو به شدت در معرض آسیب قرار می گیرند. توصیه های زیادی در مورد استفاده از محصولات محافظ مو قبل از سشوار کشیدن و یا به کار گیری اتوی مو، شنیده می شود اما سوال اینجاست که آیا واقعا این محصولات کارایی مناسبی دارند؟

تاثیرات محصولات محافظ مو

مکانیسم اثرگذاری محصولات محافظ مو چیست؟

با آگاهی از چگونگی تاثیر این محصولات، بهتر می توان در مورد تاثیر مثبت یا منفی آن نظر داد. چنانچه نقش محافظتی این محصولات در حد قابل قبولی باشد، مشکل آسیب به موها نیز برطرف خواهد شد. نحوه کار با اسپری محافظ مو خیلی ساده است معمولا قبل از استفاده از هر نوع دستگاه حرارتی باید این مواد را روی موها اسپری کنید. محافظ حرارتی مو یک لایه ضافی روی تارهای مو ایجاد می کند. این لایه نقش محافظتی فوق العاده ای دارد و موها را از گزند حرارت و داغی در امان نگه می دارد.

پش از اسپری این محصولات محافظ مو روی ساقه موها می توانید با خیال راحت از اتوی مو و سشوارتان استفاده کنید. البته به کارگیری محصولات محافظ حرارتی مو به معنای استفاده بی رویه از وسایل حرارتی و دمای زیاد سشوار و اتوی مو نیست. مکانیسم اثرگذاری این محصولات طوری است که با ایجاد لایه پوششی روی ساقه مو، اثر مخرب ابزارهای حالت دهنده حرارتی را کاهش می دهند. اما به هیچ وجه این محصولات نمی توانند به طور صد در صد مانع آسیب به موهایتان بشوند.

در واقع محصولات ذکر شده دارای ترکیبات موثر و ماده محافظ مو در برابر گرما هستند که حتی حالت دهی موها را نیز سهل تر می کنند. از طرفی محصولات محافظ حرارتی مو باعث، حفظ رطوبت مو نیز می شوند. گرمای زیاد می تواند رطوبت مغز مو را از بین ببرد ولی با استفاده از این ترکیبات، روند کاهش رطوبت به حد زیادی کمتر خواهد شد. همه اسپری های محافظ مو دارای ترکیبات سیلیکونی هستند و موها را شفاف و براق تر می کنند.

موهای کودکان تان را با خدمات کراتینه مو کودکان ما تازه و زیبا کنید.

اسپری محافظ مو

آیا محصولات محافظ حرارتی مو مانع سوختن موها می شوند؟

یکی از مشکلات رایج در حین اتو کشیدن موها اینست که موها می سوزد. سوختن موها به معنای اینست که حرارت و داغی اتوی مو، به کلی ساختار مو را تخریب می کند. این موها حالت شکننده تری پیدا می کنند و خیلی راحت تر خرد می شوند. موهایی که با حرارت بالا به حالت سوختگی در می آید، دیگر قابل ترمیم و احیا نیست زیرا به کلی رطوبت داخل موها از بین رفته است. موقع استفاد از سشوار نیز چنین حالتی پیش می آید اما در اغلب مواقع، داغی اتوی مو باعث سوختن موها می شود. علت اینست که اتوی مو به طور مستقیم با ساقه مو در تماس است و شدن آسیب روی کوتیکول مو می تواند شدیدتر باشد.

مو از اجزایی است که نسبت به دما و حرارت بسیار آسیب پذیر است. در مقایسه با سایر اعضای بدن، موها زودتر می سوزند و تخرب می شوند. بسیاری از خانم ها بدون توجه به این موضوع! پس از حمام کردن با حرارت بالای سشوار موهای خود را خشک می کنند. این کار نباید به یک عادت دائمی تبدیل شود و جزئی از روتین مراقبت از موی شما باشد. در حالت ایده آل پس از شستشوی موها و گرفتن آب اضافی با حوله، بهتر است موها در هوای آزاد، خشک شود.

اگر عجله دارید و نمی توانید تا خشک شدن موها صبر کنید، با باد گرم سشوار موهای تان را خشک کنید. این کار قبل از اتو کشیدن موها ضروری است. با استفاده از محصولات محافظ مو ساقه موها را پوشش دهید تا گرمای سشوار نتواند موها را تخریب کند. به این ترتیب حتی بعد از اتو کشیدن نیز، موها نمی سوزد و زیبایی خود را حفظ می کند. البته توجه داشته باشید که هر بار اتوی مو را به مدت معینی روی هر بخش از موها نگهدارید.

توجه:

نگهداشتن بیشتر از حد اتوی مو روی یک قسمت از مو می تواند میزان آسیب به موها را افزایش دهد. اما استفاده معقول و روتین از اتوی مو با وجود محصولات محافظ مو، کاملا ایمن است.

صاف کردن موها با اتوی موی مناسب

چگونه از محصولات محافظ مو استفاده کنیم؟

ترکیبات سیلیکونی در اغلب مواد شوینده و نرم کننده ها نیز وجود دارند. با وجود شباهت برخی ترکیبات در اسپری محافظ حرارتی مو و سایر محصولات بهداشتی، روش استفاده از این مواد متفاوت است. برای مثال نرم کننده مو نیز حاوی سیلیکون است. از نرم کننده ها در داخل حمام استفاده می شود. به این صورت که موها ابتدا با شامپو شسته شده و آبکشی می شود. سپس نرم کننده روی ساقه مو( نه ریشه مو) قرار می گیرد. بعد از چند دقیقه می توانید موها را آبکشی کنید.

محصولات محافظ مو عموما به صورت اسپری هستند. به این ترتیب روش استفاده از این مواد خیلی راحت تر است. همیشه روی موی تمیز و شسته شده از محافظ حرارتی مو استفاده کنید. موهای کثیف برای این کار مناسب نیستند. پس از شستشو و آبکشی موها به روش معمول، رطوبت و آب اضافی موها را بگیرید.

در این مرحله می توانید محافظ حرارتی را روی موها اسپری کنید. همه قسمت های مو، لایه های زیرین و رویه را به خوبی با مواد محافظ، پوشش دهید. بعد از اسپری کردن می توانید هر بخش از مو را با دست کمی مالش بدهید تا مطمئن شوید که همه تارهای مو به مواد محافظ آغشته شده است. نیازی به آبکشی موها نیست. محصولات محافظ مو تا حمام بعدی روی موها باقی می مانند. این ترکیبات طوری تهیه شده اند که موجب آسیب و ریزش مو نمی شوند.

بهترین اسپری برای مراقبت از موها در برابر حرارت، کدام است؟

شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از مو، فرمولاسیون اختصاصی خود را استفاده می کنند. ترکیبات اصلی همه محصولات یکی است. تفاوت در استفاده از اسانس و افزودنی های مجاز دیگری است که موجب تمایز محصول می شود.  برای انتخاب محصولات محافظ مو باید بر اساس جنس و ضخامت موها، محصول مناسب را انتخاب کنید.

موهایی که ضخامت کمتری دارند به شدت در برابر حرارت و گرما، آسیب می بینند. این موها نیاز به مراقبت بیشتری دارند. علاوه بر محصولات بازاری و آماده می توانید از روغن های طبیعی نیز برای جلوگیری از آسیب دستگاه های حرارتی به موها استفاده کنید. بهترین روغن ها برای این منظور به روش تقطیر سرد تهیه شده اند. روغن های طبیعی که تحت تاثیر گرما و مواد شیمیایی، فراوردی شده اند اصلا مناسب نیستند. ساختار مولکولی این روغن ها شکسته شده و پوشش دهی خوبی روی موها ایجاد نمی کنند. بهترین روغن ها اینها هستند:

  • روغن هسته‌ی انگور: دارای نقطه دود بالا و پوشش دهی عالی روی ساقه مو
  • روغن نارگیل: حفظ رطوبت موها و خاصیت خنک کنندگی تارهای مو
  • روغن آووکادو: ضد حرارت طبیعی با خواص تغذیه کنندگی موها
  • روغن آفتابگردان: بسیار سبک و دارای نقطه دود و تحمل گرمایی بالاتر
  • روغن زیتون: بدون ایجاد حس سنگینی روی موها و با قابلیت پوشش دهی فوق العاده

مراقب باشید که حجم زیادی از روغن را روی موها به کار نبرید. درصد پوشش دهی این روغن های طبیعی بسیار عالی است و تنها با چند قطره می توانید کل موها را در برابر گرمای اتوی مو و سشوار، محافظت کنید.

خرید محصولات محافظ مو

مرکز تخصصی احیا مو سعیده درویش زاده

برای رفع مشکلات موی سرتان نیاز به مشورت حرفه ای و تخصصی دارید. به طور کلی نمی توان یک محصول مراقبت از مو و یا یک شیوه ترمیم و احیای مو را برای همه افراد در نظر گرفت. در مرکز تخصصی احیای مو سعیده درویش زاده برای هر فرد به صورت جداگانه مشاوره تخصصی انجام می شود. پس از بررسی کیفیت موها و با در نظر گرفتن خواسته شما، بهترین و مناسب ترین راهکار برای حفظ سلامت موها معرفی می شود. ما در این مرکز انواع ررنگ مو و کراتینه تخصصی مو را نیز ارائه می دهیم. با یکبار مراجعه، مشتری دائمی ما خواهید شد زیرا تا ترمیم کامل موها، در کنارتان هستیم.

جهت یادآوری اعلام می کنیم که همه مشاوره های مزکز تخصصی مو به رایگان انجام می شود. با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط