نحوه اجرای بالیاژ مو
1,272

بالیاژ چیست و چگونه انجام می شود؟

تحول زیادی در فنون آرایشگری و تکنیک های رنگ کردن مو صورت گرفته است. این روزها به کارگیری رنگ های متفاوت به گونه ای که طبیعی جلوه کند، طرفداران زیادی دارد. یکی از جدیدترین روش ها برای رنگ کردن مو، بالیاژ است که توجه بسیاری از بانوان را جلب کرده است. نحوه اجرای بالیاژ با رنگ موهای ساده تفاوت زیادی دارد. حتی بین آمبره، سامبره و بالیاژ نیز این تفاوت های ظاهری در رنگ مو دیده می شود.

بالیاژ مو در مدت زمان کوتاهی توانست به سرعت جایگاه خاص خود را پیدا کند. دلایل زیادی برای محبوبیت بالیاژ مو وجود دارد که از این میان، مقرون به صرفه بودن بالیاژ را نمی توان نادیده گرفت. به لحاظ اقتصادی تکنیک های به کار رفته در بالیاژ، هزینه کمتری از روش های هایلایت کردن مو دارند.

نکته مهم دیگر رشد موها پس از اجرای بالیاژ روی مو است. در این تکنیک با هنرمندی تمام، موها به گونه ای تغییر رنگ می دهند که به نظر طبیعی می آید. در واقع تناژ رنگ، از نوک ساقه مو به سمت ریشه پر رنگ تر کار می شود. به این ترتیب با رشد مو و بلندتر شدن موها، بالیاژ همچنان زیبا دیده می شود. حتی اگر برای ترمیم رنگ مو مراجعه نکنید هم می توانید تا مدت های زیادی از جذابیت و زیبایی موهای خود لذت ببرید.

بالیاژ مو چه تکنیکی است؟

بالیاژ لغتی با ریشه فرانسوی به معنای” جاروب کردن” است. این اصطلاح در دنیای آرایشگری به نوعی رنگ آمیزی آزادانه موها بالیاژ می گویند. در واقع حرکت رفت و برگشتی قلمو برای رنگ کردن مو را بالیاژ گویند. برای اولین بار در سال 1970 از واژه بالیاژ استفاده شد. آرایشگران فرانسوی در اجرای بالیاژ پیشرو هستند و ارائه کننده این شیوه رنگ آمیزی مو به دنیای جذاب رنگ موهای مد روز می باشند. این تکنیک نوعی مدرن تر از هایلایت مو است که به سبک و سیاق متفاوت اجرا می شود. به طور حتم، بالیاژ از جدیدترین متدهای رنگ کردن مو و هایلایت است. به بیان ساده می توان نحوه اجرای بالیاژ را به “مش در هوای آزاد” نیز تشبیه کرد.

در این تکنیک آرایشگر به طور آزادانه از رنگ مو استفاده می کند. برخی تصور می کنند این همان تکنیک هایلایت است که بر روی موها اجرا می شود. تفاوت این دو شیوه در نحوه اجرای رنگ مو است. در بالیاژ در حدود نیمی از مو به رنگ روشن در می آید و نوک مو ختلاف رنگ فاحشی با ریشه ها دارد. در قسمت ریشه مو، تیره ترین رنگ دیده می شود. برخلاف هایلایت که به دلیل مسان بودن رنگ در طول ساقه مو، نیاز به ترمیم ریشه است، بالیاژ نیاز به ترمیم ندارد.

دانستنی هایی از بالیاژ مو و بلیاژ روسی

بالیاژ موی بلند

نحوه اجرای بالیاژ چگونه است؟

همه رنگ های روشن و متوسط را می توان به روش بالیاژ اجرا کرد. برخی از افراد ترجیح می دهند بدون تغییر رنگ موی طبیعی، جلوه های زیبایی روی موها ایجاد کنند. با توجه به اینکه بالیاژ بخش رویه موها را در بر می گیرد می توان حتی بدون رنگ کردن همه موها نیز به رنگ موی مناسب بالیاژ رسید. نتیجه اجرای بالیاژ در مقایسه با مش فویلی بسیار با کیفیت تر است و رنگ ها به زیبایی خاصی روی موی سر دیده می شوند. در این شیوه از رنگ های ملایم تر و طبیعی تری استفاده می شود و حرکت رنگ ها بر روی مو به گونه ای اغراق آمیز نیست.

مهم اینست که لایه روی موها به رنگ روشن باشد ولی می توان لایه های زیرین مو را به صورت تیره و یا رنگ طبیعی موهای فرد، نگاه داشت. این شیوه رنگ کردن مو برای اولین بار با هدف پوشاندن موهای سفید، ایجاد شد. افرادی که از موهای سفید خود ناراضی هستند با تکنیک بالیاژ به رنگ مویی ملایم و جذاب دست پیدا می کنند که زیبایی خیره کننده ای است.

اجرای بالیاژ به حدی با استقبال روبرو شده که هم اکنون در سراسر جهان، بالیاژ در سالن های زیبایی انجام می شود. انواع بالیاژ روسی نیز از شاخه های همین تکنیک هستند که مورد توجه جوان تر ها قرار گرفته است. بسیاری از چهره های مطرح و هنرمندان هالیوودی نیز از طرفداران پر و پا قرص بالیاژ هستند زیرا این تکنیک با رنگ های بسیار روشن و فانتزی نیز قابل اجرا می باشد.

علاقمندان جوان بالیاژ ترجیح می دهند از رنگ های شرابی، صورتی و دیگر رنگ های روشن بر روی موهای طبیعی استفاده کنند. در این صورت تنها یک دسته از موها تحت بالیاژ می شود و بقیه قسمت ها ، به رنگ طبیعی است.

خواب چگونه بر موها تاثیر می گذارد؟

بالیاژ روسی چیست؟

مدت زمان اجرای بالیاژ چقدر است؟

بالیاژ روی موهای کوتاه و بلند انجام می شود. هر چقدر موها بلندتر باشد، رنگ ها با جذابیت بیشتری دیده می شوند. در این تکنیک معمولا نصف یا یک سوم مو جدا می شود. نوک موها به طور کامل با دکلره آغشته می شود و به شکل V هایلایت زیبایی روی بخش کوچکی از مو اجرا می شود. قسمت جلوی سر با مواد دکلره مخصوص بالیاژ، آغشته می شود. بین هر قسمت کوچک از مو با قسمت بالایی در حدود 3 سانت فاصله است.

بالیاژ یک تکنیک تخصصی و هنرمندانه است زمان ارجای بالیاژ به بلندی موها و تراکم آن ارتباط دارد. در مورد موهای بلندتر، زمان کار اندکی بیشتر است ولی زیبایی و جذابیت بالیاژ روی موی بلند نیز به مراتب بهتر خواهد بود.

اگر به دنبال بالیاژ مو هستید، با خدمات ما، به یک تغییر زیبا و جذاب در ظاهر خود برسید.

بالیاژ مو مناسب چه سن است؟

در ابتدا اجرای بالیاژ مو برای پوشاندن موهای سفید به کار گرفته می شد. بنابراین اغلب بانوان مسن تر، به این شیوه توانستند به رنگ موی دلخواه خود دست پیدا کنند. سفیدی مو حتی در بین بانوان با سنین کمتر نیز دیده می شود. زمینه ژنتیک و عوامل محیطی هر دو روی زود سفید شدن موها تاثیر می گذارند. در بین برخی خانواده ها به صورت نرمال، موها خیلی زودتر سفید می شود و این نشانه ای از پیری نیست.

خیلی زود بالیاژ توانست محبوبیت زیادی در بین همه گروه های سنی به دست آورد. رنگ های خاص در بین خانم های جوان، جایگزین رنگ های طبیعی در بالیاژ شد و به این ترتیب حتی جوانان و نوجوانان نیز تمایل دارند تا موهای خود را رنگ و بالیاژ کنند.

مهارت آرایشگر در نحوه اجرای بالیاژ حرف اول را می زند. برای اینکه ترکیب زیبایی از رنگ روی موها اجرا شود بالیاژ به روش دستی و سنتی انجام می شود. هر دسته از مو به رنگ آغشته شده و در فویل پیچیده می شود. عملیات روشن کردن رنگ مو تحت حرارت بالا قابل اجرا است.

هیر فیلر چیست ؟ چه معایب و مضراتی دارد؟

مش فانتزی چیست؟

به این ترتیب خانم ها و دخترهای جوان در همه گروه های سنی از طرفدارن بالیاژ هستند. استفاده از رنگ و دکلره مو به باعث می شود تا موها خشک و دمیج شوند. خانم هایی که به طور دائم از دکلره کردن قبل از رنگ موی روشن استفاده می کنند، با مشکلات زیادی روبرو هستند. وز کردن موها، دوشاخه شدن انتهای مو و موخوره، شکستگی ساقه مو و در نهایت ریزش از پیامدهای رنگ کردن موها است. نحوه اجرای بالیاژ مو به گونه ای است که تا حدود زیادی، خرابی های ساقه مو را پوشش می دهد.

نحوه مراقبت از بالیاژ مو

در واقع بالیاژ همچون به یک لایه محافظ، ساقه مو را می پوشاند. بعد از اجرای بالیاژ موها شفافیت زیادی پیدا می کنند که به سادگی قابل تشخیص است. اگر چه اجباری در ترمیم ریشه مو پس از بالیاژ نیست اما همیشه می توان برای تجدید رنگ مو، اقدام کرد. با توجه به حرکت رنگ روشن روی موها از ساقه به سمت ریشه، تفاوت موهای تازه رویش شده زیاد نیست. در صورتی که پس از مدتی موها دچار کدورت شد و براقیت اولیه را از دست داد می توانید برای اجرای مجدد بالیاژ مراجعه کنید.

برای ماندگاری طولانی تر بالیاژ و حفظ شفافیت موها می توان از ماسک موهای تقویت کننده مو استفاده کرد. ماسک های خانگی برای روتین مراقبت مو در این زمینه موثر هستند. ماسک مو را روی موهای تمیز و شسته شده قرار دهید تا به خوبی به ساقه مو جذب شود. انواع ماسک موهای بازاری تولید شده ولی برای حفظ شادابی موها، ماسک موی خانگی و طبیعی ارجحیت دارد.

بالیاژ موی کوتاه

پس از اجرای بالیاژ مو بهتر است از اشعه مستقیم نور خورشید دوری کنید. پوشاندن موها در نور افتاب به حفظ کیفیت بالیاژ کمک می کند.
آب کلر دار استخر و آب شور دریا نیز از عوامل، آسیب رسان به بالیاژ است. موقع استفاده از استخر حتما کلاه پلاستیک به سر داشته باشید تا رنگ مو مات و کدر نشود.

یکی دیگر از راه های مراقبت از مو پس از بالیاژ اینست که استفاده از اتوی مو و سشوار را محدود و یا قطع کنید. وسایل حرارتی برای حالت دادن به موها اصلا مناسب نیستند به خصوص وقتی از رنگ موی بالیاژ نیز استفاده کرده باشید. گرمای زیاد موجب سوختن مو و آسیب های شدید به ساقه مو می شود. در این صورت گاهی حتی امکات ترمیم و احیای مو نیز وجود ندارد.

سالن زیبایی و مراقبت از مو سعیده درویش زاده

کلینیک تخصصی مو و زیبایی سعیده درویش زاده مجهز به ابزارهای جدید و به روز است. تیم تخصصی سعیده درویش زاده سنتر همگی دارای مهارت و تجربه بالایی هستند. در این مجموعه بی نظیر در زمینه هایلایت، آمبره سامبره یکی از بهترین های کشور است. در صورتی که موهای تان دچار آسیب و سوختگی شده با ما تماس بگیرید. احیا و ترمیم موهای دمیج و اجرای مواد ویتامینه موثر روی مو از خدمات پر طرفدار در کلینیک زیبای مو است. جهت هماهنگی و اطلاع از تخفیف های دوره ای با شماره تلفن درج شده در سایت تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط