هیر فیلر چیست
232

هیر فیلر چیست ؟ چه معایب و مضراتی دارد؟

موهای شاداب و با طراوت نعمتی است که همه از آن برخوردار نیستند. بسیاری از افراد در حسرت داشتن مویی پر پشت و سالم هستند زیرا به دلایل متفاوت کیفیت موها آسیب دیده است. انواع محصولات مراقبت از مو نظیر سرم ها و هیر فیلر از شیوه های مرسوم در بهبود کیفیت موی سر هستند. روش های مراقبتی برای حفظ موها هم در خانه و هم در مراکز زیبایی مو انجام می شود. به طور کلی کلیه کارهایی که در روتین مراقبت از مو انجام می شود می تواند روی سلامت موها نقش داشته باشد.

هیر فیلر hair filler چیست؟

هیر فیلر یکی از جدیدترین تکنیک های درمانی برای بازگشت سلامتی به موی سر است. این شیوه درمان مو به تازگی مرسوم شده و هنوز  در بین مردم شناخته نشده است. در حقیقت هیر فیلر روشی برای پر کردن شکاف های ناشی از آسیب به ساقه مو است. موی انسان تحت شرایط محیطی و بد رفتاری های مراقبتی به شدت آسیب می بیند. ساختار موها از دو بخش ریشه مو و ساقه مو تشکیل شده است.

عمده دلیل بی کیفیت شدن موها، ضعیف شدن ریشه مو است. اغلب افراد به این موضوع توجهی ندارند. در نظر داشته باشید که بهترین شیوه های مراقبت از مو بدون در نظر گرفتن تغذیه صحیح و سرشار از مواد مغذی، هیچ تاثیری روی موها ندارد. تغییر سبک زندگی، خوردن فست فودها از یک سو، آسیب های مواد شوینده و محصولات مراقبت از مو نیز از سویی دیگر، موها را هدف قرار داده است.

هیر فیلر یا فیلر مو نوعی پر کننده است که به ساقه مو نفوذ می کند و در شکاف های مو می نشیند. دقیقا از همین نقاط موها شروع به شکستن و خورد شدن می کنند. با استفاده از فیلر می توان فضای خالی و آسیب دیده روی ساقه مو را با مواد، پُر کرد. به این ترتیب موها به سادگی دچار شکستگی نمی شوند و در ظاهر سالم و با طراوت دیده می شوند.

درمان با هیر فیلر

مزایای درمان با هیر فیلر

روش های درمانی زیادی برای ترمیم موهای آسیب دیده و رویش مجدد موها وجود دارد. در صورتی که فردی همه درمان های روتین را شروع کند ولی به نتیجه مطلوب نرسد روش های تهاجمی تری استفاده می شود. کاشت مو برای افرادی که حجم وسیعی از موی سر را از دست داده اند، انتخاب موثری است. با توجه به محدودیت ها و خطرات احتمالی کاشت مو، بسیاری از افراد روش های کم تهاجم تر را ترجیح می دهند.

برخی از مزایای هیر فیلر عبارتند از:

  • حفظ زیبایی و درخشش موها
  • جلوگیری از ریزش موی شدید
  • تحریک رشد مو
  • افزایش ضخامت مو
  • افزایش تراکم موها بعد از درمان با هیر فیلر
  • احیای فولیکول های مو
  • ترمیم سلول های مو
  • تنظیم و تحریک گردش خون و هیدراتاسیون خون در پوست سر

شامپو ضد ریزش مو چقدر در جلوگیری از ریزش موها موثر است؟

تزریق هیر فیلر

نحوه اثر گذاری فیلر مو چگونه است؟

موها در معرض آسیب های محیطی قرار دارند. گرما و سرمای هوا روی مو تاثیر ناخوشاندی دارد. حتی نور حیات بخش خورشید نیز می تواند ساختار مو را تخریب کند. از سویی برخی از موادی که برای زیبایی روی موها اعمال ی شود به شدت فولیکول مو را ضعیف می کند. رنگ مو و دکلره کردن مثالی روشن بر صدماتی است که موها برای زیباتر شدن، متخمل می شوند. این زیبایی موقتی تا مدت ها موها را شکننده و آسیب پذیر می کند.

روش های خشک کردن و حالت دادن به موها نیز از دیگر مواردی است که موجب شکستن تارهای مو می شود و لایه پوشاننده مو را تخریب می کند. موهای آسیب دیده به مرور توان خود را از دست می دهند و دیر یا زود موها شروع به ریزش می کند. برای رشد دوباره موها لازم است تا پروتئین های ضروری در اختیار ریشه مو قرار بگیرد. به این ترتیب انرژی و قوت لازم برای رشد موها تامین می شود.

فیلر مو یا هیر فیلر با تاثیر روی گردش خون در پوست سر، به طور مستقیم در تامین مواد مغذی ریشه مو نقش دارد. به این ترتیب فولیکول های مو فرصت احیا و ترمیم را دارند. به این ترتیب رشد مجدد موها، پس از تزریق در مدت زمان کوتاهی شروع خواهد شد. پس از آن در مدت 2 هفته بعدی شاهد افزایش اثر بخشی درمان خواهید بود. نحوه عملکرد هیر فیلر را می توان در 4 مرحله خلاصه کرد:

1-تحریک رشد مو

پر کننده های مو از موادی تشکیل شده اند که بلافاصله در ناحیه مورد نظر جذب و دریافت می شوند. این مواد با فعال کردن سلول های بنیادی و تقویت عملکرد بتا کاتنین مقدمات رشد مو را فراهم می اورند. در حقیقت موها در مرحله آناژن قرار می گیرند و ژن هایی که بر رشد مو اثر مثبت دارند، فعال می شوند.

2-مهار آلوپسی

آلوپسی مربوط به نوعی بیماری است که در آن بیمار قسمتی از موهای خود را از دست می دهد. یکی از مهم ترین عوامل ریزش مو در سال های اخیر، آلوپسی ناشی از استرس بوده است. تابش اشعه فرا بنفش خورشید به مدت طولانی نیز می تواند ریزش موی منطقه ای ایجاد کند. پر کننده های مو با مهار سلول های پوست کف سر، در ریزش ناشی از استرس و نور مضر آفتاب نقش حیاتی ایفا می کنند.

3-آنتی اکسیدان

تزریق هیر فیلر یک عمل تخصصی است که توسط پزشک انجام می شود. در این شیوه مواد پر کننده به طور مستقیم به پوست سر تزریق می شود که نتیجه بسیار شگفت انگیز است. به این طریق آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای رشد و سلامت موها نیز تامین می شوند.

4-تحریک رگ زایی

مواد مغذی از طریق خون در اختیار ریشه مو قرار می گیرد. پس از تزریق، تحریک شدت گرفته و خون به سمت پوست کف سر حرکت می کند. این پروسه از طریق محرک آنژیوژنز در تحریک رگ زدایی تاثیر دارد و موجب ایجاد مویرگ های زیادی می شود. در نتیجه پوست کف سر دریافت بیشتری از مواد مغذای خواهد داشت و به طبع آن سلامت موها نیز تامین می شود.

توقف ریزش مو

آیا درمان با هیر فیلر عوارض دارد؟

هر یک از مواد تشکیل دهنده فیلر مو می تواند موجب ایجاد حساسیت در فرد بشود. بنابراین افرادی که به داروها یا برخی مواد غذایی و … آلرژی دارند باید از قبل این موضوع را با پزشک در میان بگذارند. این نوع حساسیت در همه افراد دیده نمی شود و تنها افراد مستعد به آلرژی، امکان درگیری را دارند. در صورتی که واکنش های آلرژیک، بیش از یک هفته ادامه داشت نیاز به دخالت پزشکی است در غیر این صورت خود به خود حالات آلرژِک از بین می رود.

درد خفیف و گذرا در حین تزریق احساس می شود که به هیچوجه مشکلی ایجاد نمی کند. در برخی افراد پس از تزریق در ناحیه مورد نظر ، زخم ایجاد شده که با مراقبت و رعایت نکات بهداشتی می توان از بروز زخم و عفونت پیشگیری کرد. لازم به ذکر است که درد ادامه دار نیست و پس از لحظاتی از بین خواهد رفت.

از دیگر عوارض پر کننده های مو می توان به قرمزی ، تورم و خارش در ناحیه تزریق شده، اشاره کرد. این حالات در همه افراد دیده نشده ولی امکان بروز حالات ذکر شده در همه افراد هست. در این مورد نیازی به استفاده از دارو یا مسکن و هیچ چیز خاصی نیست. بدون دخالت پزشکی در کمتر از 72 ساعت همه این حالات برطرف خواهد شد. کمی التهاب و قرمزی در روز اول و دوم کاملا طبیعی محسوب می شود.

راه های جلوگیری از افزایش موخوره در موی سفید

فیلر مو چیست؟

نکات مهم برای افرادی که قصد درمان با هیر فیلر را دارند

این شیوه درمان برای همه کسانی که موهای ضعیف و نازک دارند، مورد استفاده است. فیلر مو به شیوه تزریق روی پوست سر اعمال می شود. دفعات تزریق بستگی به ویژگی های اختصاصی بیماران دارد. واکنش بدن و عامل ایجاد کننده ریزش مو در هر فرد متفاوت دارد. بنابراین پزشک از قبل در این مورد بررسی های لازم را انجام داده به بیمار اطلاع رسانی می شود.

در حالت معمول دو شیوه متفاوت برای تزریق استفاده می شود:

  1. به مدت 8 هفته در طی 4 جلسه( هر دو هفته یکبار) هر بار یک تزریق انجام می شود
  2. به مدت 8 هفته در طی 4 جلسه( هر دو هفته یکبار) هر بار یک تزریق انجام می شود و به مدت 3 تا 6 ماه، یک جلسه تزریق اضافی در نظر گرفته می شود.

تاثیر مواد هیر فیلر در حدود یک سال پیش بینی شده در طی این مدت می توان با استفاده از روش های روتین مراقبت از مو، سلول های مو را تقویت کرد.

با خدمات آمبره مو ما، رنگ موهایتان را به زیبایی و الگویی خاص ترتیب دهید.

کلینیک تخصصی مراقبت از مو سعیده درویش زاده

چقدر به موهای خود اهمیت می دهید؟ استفاده از محصولات نامناسب به شدت، لایه پوشاننده و محافظ مو را تخریب می کند. برای تهیه محصولات مراقبت از مو از دانش علمی و تجربه عملی متخصصین سعیده درویش زاده کمک بگیرید. مرکز زیبایی و سلامت مو سعیده درویش زاده مشاوره رایگان محصولات تقویت و مراقبت از مو را ارائه می دهد. اگر در تصمیم گیری برای خرید تردید دارید یا نمی دانید کدام محصول مناسب جنس موهای شماست، با ما تماس بگیرید.

توجه : سعیده درویش زاده به صورت دوره ای و در مناسبت های خاص، تخفیف های ویژه ای را برای همراهان همیشگی، در نظر گرفته است. برای اطلاع از تخفیف های روز و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط