2,235

ویتامینه مو چیست و چطور انجام می شود؟

اغلب افراد در برهه ای از زندگی دچار ریزش مو، چرب شدن پوست سر، شوره و خارش کف سر، پوکی و شکنندگی، خشکی و موخوره و …. می شوند. علت بسیاری از این مشکلات، تغذیه نامناسب ، شرایط محیطی و یا زمینه ارثی است. وقتی موها ضعیف و شکننده می شود در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. خوشبختانه با استفاده از روش های مختلف درمانی مو می توان از آسیب بیشتر به موها، پیشگیری کرد.

در راهکارهای قدیمی و سنتی برخی افراد مصرف شامپوهای گیاهی و صابون های گیاهی و استفاده از انواع اقسام روغن ها و ماسک های دست ساز را توصیه میکنند. اما لازم است بدانید مو از رگ های خونی تغذیه می کند و فقدان ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو باعث ضعیف شدن آن خواهد شد. ویتامینه کردن مو یا ویتامین تراپی مو با استفاده از محصولات پروفشنال سالنی یکی از تکنیک های بسیار کارآمدی است که می تواند ویتامین ها و مواد معدنی لازم را به رگ های خونی رسانده و باعث تقویت و تغذیه موها شوند.

ویتامینه مو چیست؟

ویتامینه مو و پاکسازی پوست کف سر یکی از روش های تغذیه، تقویت و رطوبت رسانی پوست سر و ساقه مو است. در این تکنیک از مواد مغذی و غنی جهت تقویت موها و پاکسازی پوست کف سر استفاده می شود. اولین گام در انجام ویتامینه مو پاکسازی پوست کف سر با استفاده از اسکراب پوست سر است. موهای سر همانند تمام اعضای بدن نیاز به تغذیه از مواد مغذی دارند. منظور از تغذیه مو، دریافت اکسیژن و ویتامین‌ها و مواد معدنی توسط ریشه مو است. همان طور که میدانید ریشه مو ارتباط مستقیمی با پوست کف سر دارد و برای تغذیه از رگ‌های موجود در زیر آن استفاده می‌کند. بنابراین پوست کف سر باید در شرایط نرمالی باشد تا بتواند ویتامین ها و مواد معدنی و املاح را دریافت و به ساقه مو برساند. پاکسازی پوست کف سر و همزمان ویتامینه ساقه مو، مو را در برابر عوامل خارجی و محیطی، مقاوم و منسجم میکند. بعد از انجام ویتامینه مو، فرم دادن و حالت دهی به موها راحت تر است و موها به طرز خارق العاده ای نرم و لطیف و شفاف تر می شود.

با انجام ویتامینه مو  تمامی املاح و ویتامین های مورد نیاز مو تامین میشود و پروتئین، ویتامین های گروه B، مواد معدنی و املاح … می تواند با انجام این کار وارد ساختار و ساختمان مو شود. هدف اصلی از ویتامینه مو اول پاکسازی پوست کف سر و بعد تغذیه و تقویت کوتیکول مو یا همان سپر دفاعی مو است.

انواع مواد ویتامینه سالنی برای موهای چرب و خشک وجود دارد. چربی بیش از حد موها می تواند ریزش شدید ایجاد کند. با استفاده از مواد ویتامینه مو مخصوص موهای چرب، می توان ریزش مو را کنترل و از ریزش مو جلوگیری می شود. این مواد به هیچ وجه موجب تحریک غدد چربی کف سر نشده و فعالیت غدد سباسه را تنظیم می کند. لانولین، کامومیل،کلسترین و لیسیتین اصلی ترین مواد مغذی مورد نیاز موی چرب هستند که در کنار ویتامین های F، A ،  B3 و B5  ، رشد موها را نیز سریع تر می کنند.

موهای خشک و شکننده، کدر و وز می شوند. این موها به شدت درگیر موخوره و پیامدهای آن هستند. موهای خشک، وز و پر از موخوره، به مرور خورد شده و کات می شوند. برای جلوگیری از اثرات ناخوشایند مواد شیمیایی و عوامل محیطی بر روی موها می توان از مواد ویتامینه مو استفاده کرد. ویتامین ها و املاح مورد نیاز موی خشک عبارتند از: لانولین، لیستین و کلسترین و ویتامین A و D.

ویتامینه کردن مو

چه زمانی مو نیاز به ویتامینه دارد؟

زمانی که موها در معرض آسیب‌های مختلف همچون اشعه دستگاه سولاریوم و نور آفتاب، شرایط آب و هوای نامناسب، محصولات مراقبتی بی کیفیت، محصولات و مواد نامرغوب رنگ و دکلره و غیره قرار می‌گیرند، دچار خشکی و بی آبی، پوکی و شکنندگی و سایر مشکلات می‌شوند. در این هنگام شخص در صدد از بین بردن این مشکلات بوده و روش‎‎های زیادی مانند نانوکراتینه مو، کلاژن درمانی مو، دیتاکس درمانی مو، پروتئین درمانی و … را امتحان می‌کند. این تکنیک ها در صورتی که با استفاده از مواد بی کیفیت و توسط افراد غیرحرفه ای انجام شود نه تنها مشکلات را رفع نمیکند؛ بلکه، آن‌ها را تشدید هم می‌کنند.

در شرایطی که موهای شما آسیب دیده یا ضعیف شده باید به دنبال راهی برای تقویت آن‌ها بود. اولین گام برای رفع مشکلات آسیب دیدگی مو استفاده از درمان های عمقی ساقه مو است و بعد می توان از فواید ویتامینه مو بهره مند شوید.

اما آسیب های مو علاوه بر عوامل ذکر شده گاها ممکن است ارثی اتفاق بیافتد. همچنین باید اشاره کرد فشارهای عصبی و استرس و تغذیه نیز در کیفیت مو بسیار تاثیر گذار است. در مواقعی که مشکلات مو به دلیل وجود پیش زمینه ارثی و لایف استایل نامناسب زندگی است، ویتامینه کردن مو نمی تواند مشکل را حل نماید. به عنوان مثال، اگر شخص ریزش مو شدید دارد و دچار کم پشتی و طاسی سر شده، حال به دلایل ارثی یا رژیم های سخت لاغری ویتامینه مو تاثیری ندارد و شخص باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

بهترین سالن کراتینه مو در ایران

ویتامینه مو در منزل

ویتامینه مو حاوی چه ویتامین‌ها و مواد معدنی است؟

زمانی که در مورد ویتامینه مو صحبت می‌شود باید بدانید که مو به چه نوع  ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. در این قسمت، می خواهیم شما را با ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی که مو به آن نیاز دارد، آشنا می‌کنیم.

ویتامین E

ویتامین  Eآنتی اکسیدان بسیار قوی است که آسیب سلولی را کاهش داده و باعث بهبود رشد مو میشود. لازم است بدانید آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از بدن در مقابل آسیب اکسیداتیو مراقبت و محافظت کرده و رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. باید گفت: رادیکال های آزاد، اتم هایی هستند که هنگام قرار گرفتن بدن در معرض آسیب رسان های خارجی به وجود می آیند. از جمله این آسیب رسان ها می توان به نور خورشید و اشعه دستگاه سولار، آلاینده ها، مصرف سیگار و قلیان و پیری اشاره کرد. باید بدانید ویتامین E بستر های مویرگی را تحریک کرده و با افزایش جریان خون به پوست کف سر، باعث تحریک رشد مو میشود. همچنین مطالعه ای در مورد ویتامین E نشان داد این ویتامین از ریزش، شکنندگی و موخوره مو پیشگیری می کند و باعث درخشندگی مو میشود. از دیگر مزایا  ویتامین E  تنظیم میزان چربی پوست سر است. ویتامین E با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست کف سر، رطوبت را در پوست کف سر حفظ میکند. خشکی و التهاب و اگزما پوست سر می تواند  باعث بسیاری از مشکلات در پوست سر و در نتیجه در ساقه مو شوند. ویتامین E چربی پوست سر را کنترل کرده و رطوبت آن را حفظ می کند.

زینک (روی)

زینک یا همان روی نقش بسیار مهمی در رشد و ترمیم ساقه مو دارد. فقدان زینک یکی از عوامل بسیار مهم ریزش مو است. زینک از جمله ویتامین هایی است که کم بودن مقدار آن یا بیش از اندازه بودن آن می‌تواند موجب ریزش مو شود. به همین دلیل، بهتر است این ماده را با مصرف غذا و خوراکی ها دریافت کرد. گوشت گاو و مرغ، جگر گوساله،  لوبیا سفید، جو دوسر، آجیل سویا، بادام هندی، اسفناج ، جوانه گندم، دانه کدو تنبل و عدس و شاه ماهی از جمله خوراکی‌هایی هستند که حاوی مقادیر زیادی زینک هستند.

ویتامین A

تمامی سلول‌های بدن برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. مو نیز از این داستان مستثنی نیست. ویتامین A به غدد پوست کمک می‌کند تا ماده‌ای روغنی به‌نام سبوم ایجاد کنند. سبوم باعث مرطوب شدن پوست سر می‌شود و به سلامتی پوست کف سر و در نتیجه ساقه مو کمک می‌کند.لازم است بدانید کمبود یا زیاد بودن ویتامین A می‌تواند منجر به ریزش مو شود. در حالی که دریافت مقدار کافی این ویتامین بسیار مهم است .سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم از جمله خوراکی‌هایی هستند که سرشار از بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A را می‌توان با مصرف محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست هم دریافت کرد.

ویتامین B

یکی از ویتامین‌های مهم برای رشد مو، ویتامین های گروه B است. مطالعات نشان داده  که کمبود ویتامین گروه های B در ریزش مو بسیار موثر است. ویتامین های گروه ب به صورت طبیعی در طیف وسیعی از غذاها  از جمله غلات سبوس دار، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره وجود دارند. علاوه بر این، گوشت حیوانات منبع بسیار خوبی است برای تامین ویتامین B12 . گروه ویتامین های ب به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول‌های مو منتقل می‌کنند. این فرایند برای رشد و سالم بودن موها بسیار حائز اهمیت است.

ویتامین C

ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های بسیار قوی است که با مولکول‌های خطرناکی که به خاطر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا یا دود سیگار و قلیان در بدن تولید می‌شوند و رادیکال آزاد نام دارند، مبارزه میکند و مانع از توقف رشد مو و پیری موها می‌شود. علاوه بر این، ویتامین سی در ساخت کلاژن که بخش مهمی از ساختار و ساختمان مو است نیز نقش مهمی دارد و به طور کلی باعث رشد و محافظت از مو میشود. ویتامین C  همچنین به بدن در جذب آهن، ماده معدنی مورد نیاز برای رشد مو نیز کمک بسیار زیادی می‌کند.

آهن

اما آهن به سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را به سلول‌ها ی بدن انتقال داده و همین عامل در رشد موها و کنترل ریزش مو بسیار تاثیرگذار است. کمبود آهن موجب کم خونی شده که همین کم خونی یکی از دلایل اصلی در ریزش مو است. غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس سرشار از آهن هستند.

ویتامین D

کمبود ویتامینD در بدن با آلوپسی ارتباط مستقیمی دارد. تحقیقات نشان می دهد که مقادیر کافی از ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید مو کمک کند. هرچند باید گفت: نقش اصلی ویتامین دی در رشد مو ناشناخته است. متاسفانه در ایران افراد، ویتامین D کافی دریافت نمی کنند. همانطور که همه میدانیم بهترین منبع  ویتامین دی اشعه خورشید است. منابع غذایی مناسب ویتامین D شامل ماهی های چرب، روغن کبد ماهی، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده است.

سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی بسیار کمیاب است که چندین عملکرد مهم و حیاتی از جمله رشد مو دارد. سلنیوم دارای خواص آنتی اکسیدانی است که عملکرد متابولیکی بدن را تقویت می کند و به حفظ تعادل هورمونی که برای تولید موهای سالم ضروری است کمک می کند.

پروتئین

باید بدانید مو تقریبا به طور کامل از پروتئین ساخته شده است. مصرف مقادیر کافی از پروتئین برای رشد مو مهم و ضروری است. مطالعات نشان می دهد که فقدان پروتئین رشد مو را کاهش داده و حتی می تواند منجر به سست شدن ریشه و ریزش مو شود.

طرز استفاده از مواد ویتامینه

فواید و مزایا ویتامینه کردن مو

حال که می‌دانید ویتامینه مو چیست حتما به فواید و مزایای آن پی بردید. روش ویتامینه کردن مو، مزایا و فواید زیادی دارد شامل:

  • پاکسازی و لایه برداری پوست کف سر
  • افزایش خون رسانی به پوست سر
  • تقویت ریشه و پیاز مو
  • افزایش رشد قدی مو
  • کنترل ریزش مو
  • تقویت و تغذیه بافت و ساختار مو
  • مستحکم شدن ساقه مو
  • براق و درخشنده شدن تار مو
  • نرم و لطیف شدن مو
  • حالت دهی بهتر و آسان‌تر موها
  • محافظت در مقابل رادیکال های آزاد
  • کاهش آسیب پذیری موها

عوارض و معایب ویتامینه درمانی مو

ویتامینه مو با استفاده از محصولاتی انجام می شود که برای موها اهمیت دارند و به نوعی تقویت کننده و تغذیه کننده هستند. این محصولات اکثر اوقات شیمیایی نیستند و مشکلی ندارند، به همین دلیل نمی توان گفت که ویتامینه مو عوارض خاصی دارد؛ اما همان‌گونه‌که می‌دانید هر روشی مزایا و معایبی دارد. در واقع کاری در جهان وجود ندارد که مزایا یا معایبی نداشته باشد!

بهتر است قبل از انجام هر کاری برای موهایتان شرایط خود را هم بسنجید و بعد دست به اقدام بزنید. شاید خواهر یا دوستتان مو‌های خود را ویتامینه کرده باشد و مدام شما را ترغیب به انجام آن کند، اما مو‌های شما نیاز به ویتامینه نداشته باشد؛ بنابراین به هیچ عنوان موهای خود را با دیگران مقایسه نکنید و تمام جوانب را درنظر بگیرید و بعداقدام کنید.

ویتامینه مو در منزل

روش های خانگی برای ویتامینه اثرگذاری بسیار محدودتری نسبت به ویتامینه های سانی دارند ولی به شرط مداومت در طی سالیان متمادی ، تاثیر مواد ویتامینه افزایش خواهد یافت. بدون شک نمی توان انتظار داشت که با یکبار استفاده از روش های خانگی، کیفیت موها به کلی متحول شود.

 

تقویت موهای رنگ شده

ویتامینه کردن موی سالنی

در این شیوه لازم است تا به سالن های تخصصی مو مراجعه کنید نه آرایشگاه ها. برای انجام ویتامینه مو در سالن های کراتینه و تخصصی مو از محصولات با کیفیت همچون ویتامینه سوپریم کلوستر پروفشنال جهت پاکسازی پوست سر، تقویت و تغذیه ساقه مو استفاده می شود. مرحله اول ویتامینه سالنی استفاده از اسکراب پوست سر جهت لایه برداری و پاکسازی سر از سموم و آلودگی و پوسته های مرده است. بعد از آن استفاده از شامپو متناسب با نیاز مو جهت تمیز کردن ساقه مو مورد استفاده قرار میگیرد. اما حالا نوبت استفاده از مواد ویتامینه مو است، مرحله بسیار مهم و حساسی که باید توسط افراد متخصص انجام شود. بعد از طی شدن مدت مکث مواد ویتامینه ساقه و آبکشی، حالا نوبت به درمان اسکالپ با استفاده از انواع قطره و ویال های درمانی کف سر میرسد. در نهایت استفاده از یک محافظ حرارت و خشک کردن و استایل دادن مو اتمام کار ویتامینه کابین خواهد بود. اما نکته مهم و قابل توجه در انجام ویتامینه سالنی استفاده از محصولات پروفشنال است که باید به این مهم توجه داشته باشید همچنین ویتامینه کابین نیاز به تجهیزات لازم جهت انجام این روش دارد بنابراین حتما به افرادی مراجعه کنید که علاوه بر محصولات اورجینال و با کیفیت تجهیزات و ابزار مورد نیاز رو دارند و صد البته تخصص و علم این روش را.

اگر به دنبال دوره مجازی هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

ترمیم و احیای موی دمیج

بهترین ویتامینه مو- ویتامینه سوپریم کلوستر پروفشنال

محصولاتی که برای ویتامینه مو در سالن های تخصصی مو مورد استفاده قرار میگیرد بسیار متنوع است و با توجه به ترکیبات فرموله شده  و مواد استفاده شده در هر کدام ، هر کدام در جایگاهی قرار می گیرند و هر کدام برای خود برندی دارند. به طور کلی نمی توان گفت:  کدام یک از این برندها  بهترین ویتامینه مو است زیرا ممکن است که یک نوع متوسط و معمولی ان بسیار بیش تر و بهتر بر روی موهای شما جواب بدهد پس برای پاسخ به این سوال شما نیاز دارید که برندهای مختلف  از ویتامینه ها را بر روی موهای خود تست کرده و با هم مقایسه کنید.

برند کلوستر پروفشنال محصولات ویتامینه سوپریرم را تولید و در اختیار سالن های تخصصی مو قرار داده. این محصول تولید کشور برزیل بوده و دارای فرمولاسیون منحصر به فردی که برای انواع مشکلات اسکالپ و ساقه مو معجزه ای به حساب می آید. پیشنهاد میکنیم 45 روز بعد از انجام کراتینه یا بوتاکس موهایتان حتما برای انجام ویتامینه کابین سوپریم به سالن های تخصصی مو مراجعه کنید و از داشتن موهایی سالم لذت ببرید.

ویتامینه مو باعث صافی میشود؟

خیر! پاسخ این سوال منفی است! ویتامینه های مو تنها جهت رطوبت رسانی و تغذیه ساقه مو فرموله شده و به هیچ عنوان حاوی مواد صاف کننده نیستند. بنابراین گول تبلیغات افراد سود جو را نخورید.

ماندگاری ویتامینه موبا کراتین مو

باید گفت: به صورت کلی ویتامینه مو بیشتر جنبه درمانی دارد نه صافی و باعث میشود مو  ویتامین های لازم خود را دریافت کنند که همین عامل باعث براق وسالم تر شدن موها میشود اما روش کراتین مو بیشتر برای خوش فرم کردن و صاف کردن مو ها کاربرد دارد. کراتین خالص و باکیفیت دوام بین 4 الی 6 ماه دارد حال آنکه ویتامینه کردن مو معمولا بین4 تا 6 هفته دوام دارد.

قیمت ویتامینه مو

قیمت ویتامینه کردن به فاکتور های مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل قیمت مواد ویتامینه مو است که با توجه به برند و کشور سازنده بسیار متفاوت است و اگر شما برای انجام ویتامینه مو به مراکز معتبر مراجعه کنید متوجه این موضوع خواهید شد. البته در این مورد باید به تخصص افرادی که قرار است این کار را انجام دهند دقت و توجه ویژه داشت. باید اشاره کرد قد و حجم و میزان آسیب دیدگی مو هم در هزینه بسیار تاثیرگذار است.

آموزش ویتامینه مو

ویتامینه کردن مو یک کار تخصصی است و باید توسط افراد ماهر و متخصص ودوره دیده با محصولات پروفشنال انجام شود. اگر می خواهید با تکنیک ویتامینه مو آشنا شده و کار کردن با ویتامینه مو سوپریم کلوستر پروفشنال را به طرز حرفه ای یاد بگیرد از آموزش های حضوری و مجازی آکادمی سعیده درویش زاد استفاده کنید. آموزش کراتینه و ویتامینه به صورت صفر تا صد برای افراد مبتدی ، همچنین به صورت کلاس های آبدیت برای همکاران برگزار میشود. جهت کسب اطلاعات و ثبت نام می توانید با شماره 09123706055 تماس بگیرید یا از طریق لینک های زیر اقدام کنید.

آموزش صفر تا صد کراتینه و ویتامینه مو(حضوری)

آموش صفر تا صد کراتینه و ویتامینه مو(مجازی)

سپاس بینهایت از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط