پاک کردن لکه رنگ مو
1,500

پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست صورت، گردن و دست ها

موقع رنگ کردن موها در خانه مراقب باشید. رنگ می تواند پیشانی، گردن یا دستان را لکه دار کند. پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست کار ساده ای نیست. اغلب کسانی که از رنگ مو استفاده می کنند با این مشکل روبرو هستند. معمولا پوست اطراف خط مو و همینطور دست ها با مواد رنگ مو، لک می شود
در ادامه توضیح می دهیم که چگونه با خیال راحت لکه های رنگ مو را از روی پوست خود پاک کنید. البته بهترین راه اینست که از ابتدا مراقب باشید تا پوست به رنگ مو آغشته نشود. بهتر است برای محافظت از دست ها در هنگام رنگ کردن مو از دستکش مناسب استفاده کنید. دستکش مناسب رنگ مو از جنس لاتکس است و نباید بزرگ تر از سایز دست باشد زیرا کار با آن سخت است.

قبل از استفاده از رنگ، قسمت خط رویش مو را با کرم مرطوب کننده ( یا وازلین) بپوشانید. اگر هنگام کار با رنگ مو، متوجه لک شدن پوست صورت شدید، بلافاصله از پنبه یا پد پنبه ای مرطوب استفاده کنید. پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست در این زمان بسیار ساده تر است..

اگر در نهایت پوست خود را لکه دار کردید، می توانید رنگ را با استفاده از روش های ساده ای پاک کنید. در ادامه موثرترین راه ها برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، معرفی شده است.

تمیز کردن لکه رنگ مو

چگونه لکه رنگ مو را از پوست دست و صورت، پاک کنیم؟

رنگ مو می تواند در امتداد خط مو و صورت ، در محل رنگ آمیزی لکه ایجاد کند. از آنجا که پوست صورت حساسیت بیشتری نسبت به پوست بدن دارد و ظریف تر است نمی توانید از پاک کننده های خشن یا بسیار ساینده برای پاک کردن لکه رنگ مو استفاده کنید. روش هایی که در ادامه به آن پرداخته شده، آسیبی به پوست وارد نمی کند.

 صابون مایع برای پاک کردن لکه رنگ مو

مایع دسشتشویی و صابون های مایع برای از بین بردن لکه های لکه رنگ مو از روی پوست عالی هستند. اگر بلافاصله بعد از آغشته شدن دست با رنگ مو، دست ها را با آب و صابون بشویید احتمالا اثری از لکه روی دست های تان باقی نمی ماند. اگر با اولین بار همه رنگ ها پاک نشد لازم است تا چند بار دست ها را به آب و صابون تمیز کنید. در صورتی که رنگ مو روی پوست، خشک شده باشد دیگر به این سادگی ها از روی پوست پاک نمی شود.

اگر به دنبال پلکس تراپی مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان استراحت و سلامتی را هدیه بدهید.

پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یک پاک کننده طبیعی است که ممکن است به از بین بردن لکه های پوست کمک کند. به خصوص برای افرادی که پوست حساس دارند پیشنهاد می شود که روغن زیتون را امتحان کنند. اگر بعد از رنگ کردن موها متوجه یک لکه بزرگ در صورت شدید، اصلا نگران نباشید. چند قطره روغن زیتون را با پنبه یا انگشت دست روی محل لکه بمالید. این ترفند سریع اثر نمی کند. حتی می توانید کل دست ها و صورت را نیز به روغن زیتون آغشته کنید. نیازی به شستن نیست. شب بخوابید و صبح صورت را بشویید. اثری از لکه رنگ مو باقی نمانده است.

در صورتی که روغن زیتون در دسترس ندارید می توانید از روغن بچه نیز استفاده کنید.

تمیز کردن لمه رنگ مو

پاک کردن لکه رنگ مو با الکل

الکل به سادگی لکه ها را محو می کند. این روش برای افرادی با پوست حساس، پیشنهاد نمی شود. الکل موجب خشک شدن پوست می شود ولی با یکبار استفاده، مشکلی پیش نمی آید. یک پنبه آرایشی را به الکل آغشته کنید و با آن به آرامی روی محل لکه رنگ مو، مالش دهید. این کار را ادامه دهید تا لکه کامل ناپدید شود. بعد از پاک شدن لکه رنگ، صورت را با آب و صابون یا فوم پاک کننده صورت شستشو دهید.

خمیر دندان برای از بین بردن لکه رنگ مو

خمیر دندان نه تنها در از بین بردن لکه های دندان کمک می کند بلکه می تواند لکه های رنگ مو را از روی پوست پاک کند. خمیر دندان دارای ترکیبات قوی است که می تواند انواع آلودگی ها را تمیز کند. از این خاصیت برای تمیز کردن رنگ موی پخش شده بر روی دست، گردن، گوش و … استفاده کنید. این روش یک راه حل آسان و مقرون به صرفه می باشد. برای این کار از خمیر دندان های غیر ژلی استفاده کنید. مقدار کمی خمیر دندان را روی پنبه یا انگشت خود بمالید. آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس صورت و دست ها را با آب ولرم بشویید.

پاک کردن لکه رنگ مو از دست ها

موقع رنگ کردن مو در خانه حتما از دستکش استفاده کنید در غیر این صورت حتما دست های تان لک می شود. رنگ مو لکه های سیاه رنگی روی انگشتان دست به وجود می آورد که پس از خشک شدن با آب، تمیز نمی شوند. روش های ذکر شده تا اینجای مطلب برای از بین بردن لکه رنگ مو از روی پوست صورت عالی است اما در مورد پاک کردن لکه از روی دست ها روش های دیگری را نیز می توانید امتحان کنید.

رنگ کردن موها در آرایشگاه

پاک کننده لاک ناخن

لاک پاک کن برای پوست صورت و گردن، مناسب نیست اما می تواند در از بین بردن لکه های رنگ روی دست، کمک کند. مقدار کمی مایع پاک کننده لاک ناخن را روی یک پنبه بزنید. چند ثانیه آن را روی لکه های رنگ بمالید. به همین سادگی لکه های رنگ شروع به کمرنگ شدن می کند. اگر از پدهای آماده لاک پاک کن استفاده کنید، کار ساده تر هم می شود. وقتی لکه رنگ به طور کامل از روی دست، پاک شد می توانید دست ها را بشویید. با آب گرم و صابون آثار لاک پاک کن را از روی پوست دست، از بین ببرید.

پاک کردن لکه رنگ مو با جوش شیرین

کمی جوش شیرین را در ظرف کوچکی بریزید. سپس چند قطره آب به آن اضافه کنید تا به حالت خمیری شکل بشود. چند قطره مایع دستشویی به خمیر جوش شیرین اضافه کنید. با این خمیر می توانید لکه رنگ مو را از روی دست های تان پاک کنید.

جوش شیرین یک لایه بردار قوی است و ماده موثر در شوینده دست نیز موجب رقیق شدن رنگ می شود. خمیر جوش شیرین را به روی لکه مالش دهید. اگرچه این روش بسیار موثر است ولی توصیه می شود همواره موقع رنگ کردن موها از دستکش استفاده کنید.

بکینگ پودر نیز خاصیتی مشابه جوش شیرین دارد و در لایه برداری پوست موثر است. به جای جوش شیرین می توانید از بیکینگ پودر نیز استفاده کنید. کمی بیکینگ پودر را با مایع دستشویی مخلوط کرده و با آن پوست صورت و دست را تمیز کنید. بهتر است با دقت روی محل لکه رنگ مو، از جوش شیرین و یا بیکینگ پودر استفاده کنید. البته در صورتی که دیگر نقاط پوست به این مواد آغشته شود، مشکل خاصی به وجود نمی آید.

مراحل رنگ زدن به موها

اکسیدان برای از بین بردن لکه ها

افزودن اکسیدان در ترکیب رنگ مو به رقیق شدن رنگ و روشن شدن رنگ، کمک می کند. در صورت لک شدن پوست دست یا صورت با رنگ مو می توانید با اکسیدان، لکه ایجاد شده را محو کنید. کمی اکسیدان را با پنبه به خط رویش مو یا دست و …. بمالید تا بلافاصله لکه ایجاد شده، ناپدید شود. مراقب باشید این شیوه تنها در موارد ضروری، استفاده شود زیرا اکسیدان به پوست صدمه می زنید. افرادی که پوست حساس تری دارند نباید از اکسیدان برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست، استفاده کنند. احتمال بروز واکنش های آلرژیک نظیر التهاب و قرمزی پوست وجود دارد.

بدیهی است که رنگ آمیزی حرفه ای مو بسیار گران تر از خرید رنگ مو است. همین موضوع می تواند انگیزه ای برای رنگ کردن موها در خانه باشد. شاید تصور کنید که رنگ موی مورد نظر را خریداری می کنید و طبق دستورالعمل از آن استفاده می کنید و هزینه کمتری می پردازید. این یک طرف قضیه است واقعیت اینجاست که یک آرایشگر حرفه ای می تواند بدون آسیب به موها، ترکیب رنگ مورد نظرتان را ایجاد کند. اغلب افرادی که موهای خود را در خانه رنگ می کنند از نتیجه کار، رضایت ندارند. گاهی اوقات ارزش آن را دارد که برای کیفیت بهتر کمی بیشتر هزینه کنید.

کلینیک تخصصی رنگ مو و سالن زیبایی سعیده درویش زاده

سعیده درویش زاده مرکز تخصصی رنگ مو با کادر حرفه ای و آموزش دیده است. کلیه متخصصین سعیده درویش زاده در زمینه رنگ شناسی و ترکیب رنگ، مهارت دارند. برای انتخاب رنگ مو و یا تهیه محصولات مراقبت مو می توانید روی مشاوره همکاران حساب کنید. کلیه مشاوره های مرکز تخصصی زیبایی مو به صورت شخصی و با توجه به ویژگی های فردی و چهره شناسی انجام می شود. جهت رضایت بانوان گرامی مشاوره های سالن زیبایی و مراقبت از مو سعیده درویش زاده به صورت کاملا رایگان انجام می شود. انوع مش و هایلایت، بالیاژ مو، آمبره، سامبره، رنگ های فانتزی و فشن با استفاده از محصولات معتبر انجام می شود. برای رزرو وقت و اطلاع از خدمات مرکز با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط