پاک کردن وازلین از روی مو
4,236

چگونه وازلین را از روی موها پاک کنیم؟

پاک کردن وازلین از موها کار سخت و دشواری است. با یک شستشوی ساده نمی توانید چربی وازلین را از پوست سر و ساقه های مو برطرف کنید. شاید تصور می کنید اصلا چرا باید موها به وازلین آغشته شود. برخی درمان های خانگی حاکی از آن است که مالش وازلین روی ریش، ابرو، مژه و موی سر موجب افزایش رشد موها شده است. داشتن موهایی زیبا و شاداب رویایی مشترک در بین همه جوامع است. بسیاری از افراد حاضرند هر ماده ای را به امید رشد سریع تر موها و یا جلوگیری از ریزش مو، امتحان کنند.

وازلین یک نوع ژل نفتی و از وکس های طبیعی و روغن های معدنی است. برخی از ترکیبات وازلین برای بهبود خشکی پوست ، مو و ناخن اثر گذار هستند.. وازلین ، یک لایه چرب و روغنی را روی ساقه مو ایجاد می کند. این لایه مانع از دست دادن رطوبت مو شده و از خشک شدن مو جلوگیری می کند. وازلین دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و از شکنندگی موها در اثر خشکی جلوگیری می کند.

البته استفاده مداوم از وازلین می تواند منجر به بستن منافذ پوست سر شده و زمینه تولید باکتری را فراهم کند. از طرفی پاک کردن وازلین از روی مو بسیار دشوار است . حتی امکان مسدود شدن فولیکول مو نیز وجود دارد. در مورد فواید یا مضرات وازلین روی موها، تحقیقات تایید شده ای وجود ندارد.

به نظر می رسد مقدار کمی وازلین به عنوان ژل حالت دهنده برای جلوگیری از وز مو و کاهش موخوره در موهای آسیب دیده کارایی موثری داشته باشد. اما اگر موها بسیار نازک و ظریف باشند، استفاده از وازلین توصیه نمی شود. وازلین بافت سنگینی دارد و موها را به شدت چرب و چسبنده می کند. این ویژگی روی موهای نازک بیشتر به چشم می آید.

طریقه پاک کردن وازلین از روی مو

طریقه پاک کردن وازلین از روی موها

در برخی موارد وازلین واکنش های آلرژیک در افراد مستعد ایجاد کرده است. اگر قصد استفاده از وازلین را دارید حتما ابتدا بر روی ناحیه کوچکی از پوست، ان را امتحان کنید و بعد از 24 ساعت در صورت عدم بروز حساسیت، وازلین را استفاده کنید. موقع استفاده از وازلین تنها کمی از آن را با انگشتان به انتهای موها بمالید. قدرت چسبندگی و چرب بودن ژل نفتی ( وازلین) بسیار زیاد است و مالیدن مقدار زیادی از آن به موها، دردسر ایجاد می کند. در صورتی که مقدار زیادی از وازلین را برای نرمی و لطافت، درمان موخوره و یا جلوگیری از وز مو روی موهای سر مالیده اید، با روش های معرفی شده در ادامه، می توانید از شر چربی مو خلاص شوید.

موها را با حوله های کاغذی پاک کنید

اولین قدم برای از بین بردن وازلین از روی موها ، پاک کردن ناحیه آسیب دیده با دستمال کاغذی است. این کار برای از بین بردن وازلین اضافی است که به راحتی و بدون انجام مراحل دیگر از بین می رود. حوله های کاغذی در ابعاد مختلف در اغلب آشپزخانه ها پیدا می شود. این حوله ها کاربرد زیادی دارند ولی شاید تا به حال، از آن برای پاک کردن وازلین از موها استفاده نکرده باشید.

طریقه کار خیلی ساده است ولی نیاز به حوصله دارد. فقط باید موها را پاک کنید و حوله کاغذی را روی موها نمالید. اگر آن را مالش دهید، وازلین بیشتر در تارهای مو گیر می شود. با این کار حذف آن بعداً دشوارتر خواهد بود. قسمتی از موها را در دست گرفته و با دست دیگر حوله کاغذی را در یک سمت موها قرار دهید. حالا یک لایه حوله دیگر برای زیر موها نیز استفاده کنید. به صورت ضربه ای حوله را روی موها قرار داده و بردارید. با این کار مقدار زیادی از وازلین چرب، جذب کاغذ می شود.

قبل از اینکه موها را با آب شستشو دهید حتما وازلین اضافی را با حوله کاغذی یا دستمال کاغذی های بزرگ بگیرید. اگر به نوک موها وازلین زیادی زده اید تا موخوره از بین برود، تنها همان قسمت را با حوله تمیز کنید. امیدوارم وازلین را روی همه موها نمالیده باشید چون واقعا پاک کردن این حجم از وازلین کار دشواری است. با حوصله هر قسمت از مو را پاک کنید. قبل از رفتن به مرحله بعدی، حتما با حوله کاغذی تا جایی که می شود وازلین را پاک کنید.

پاک کردن وازلین از موها

نشاسته ذرت را برای پاک کردن وازلین از روی موها استفاده کنید

پس از از بین بردن تمام وازلین اضافی، نوبت به از بین بردن باقی مانده آن است. وازلین فقط روی سطح موها نیست بلکه به طور عمیق موها را چرب می کند. قدرت جذب روغن نشاسته ذرت خیلی زیاد است. مقداری از آن را با دست روی موها مالش دهید. به خصوص وقتی کل موها با وازلین آغشته شده باشد، این شیوه خیلی موثر است. روی همه قسمت های مو از نشاسته ذرت استفاده کنید. پس از آغشته کردن همه موها، کمی با انگشتان پوست سر و ساقه موها را مالش بدهید تا چربی وازلین به نشاسته ذرت جذب شود.

در صورتی که نشاسته ذرت در دسترس ندارید از جوش شیرین کمک بگیرید. جوش شیرین دارای خاصیت پاک کنندگی و ضد عفونی کنندگی قوی است. این ماده در جذب چربی و روغن اضافی وازلین از روی موها عالی عمل می کند. طریقه استفاده از جوش شیرین همانند نشاسته ذرت است. دقت داشته باشید که جوش شیرین یا نشاسته ذرت را روی موهای خشک، مالش دهید. در این مرحله موها هنوز شسته نشده و کاملا خشک است.

اگر به دنبال دوره حضوری هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

شامپو زدن به موها

برای پاک کردن وازلین از موها ، شامپو شفاف کننده بزنید

شامپوهای شفاف کننده یا براق کننده مو در ترکیبات خود مقداری اسید استیک دارند. این ماده در سرکه خانگی نیز وجود دارد. این ماده یک اسید بسیار ملایم و بی ضرر است که می تواند روغن هاف چربی و همه آلودگی های روی موها را پاک کند. حتی اگر به موها وازلین هم نزده باشید لازم است تا هر از گاهی موها را با شامپو شفاف کننده، شستشو دهید.

همه مواد شوینده، حالت دهنده، نرم کننده ها، کاندیشنرهای مو و …. دارای موادی هستند که به مرور روی موها می نشیند. در واقع حتی بهترین محصولات مراقبت از مو نیز همین ویژگی را دارند. یکی از دلایلی که موها بعد از مدتی کدر و مات می شود اینست که روی ساقه های مو با مواد شیمیایی، پوشیده شده است. شامپوهای شفاف کننده در از بین بردن این مواد، عملکرد مطلوبی دارند. پس از یکبار شامپو کردن موها متوجه باز شدن رنگ موها و براق شدن آن می شوید.

 برای پاک کردن وازلین از روی موها نیز می توانید روی شامپو شفاف کننده حساب باز کنید.  ترکیبات اسید سیتریک در این شامپوها می تواند تجمع بیش از اندازه هز ماده چرب و روغنی روی مو را کاهش دهد. این شامپوها بسیار قوی تر از شامپوهای معمولی هستند و برای استفاده دائمی توصیه نمی شوند. اما استفاده گاه و بیگاه از آن مشکلی ایجاد نمی کند.

دوباره شامپو بزنید

دوبار شستن مو بهترین راه برای اطمینان از این است که همه چیز از موهای شما خارج شده و موها کاملا تمیز است. در اولین شامپو، شما از شر هرگونه آلودگی، چربی و روغن روی سطح موهایتان خلاص می شوید. در شامپوی دوم، واقعاً موها را تمیز می کنید و آنها را به درستی شامپو می کنید. این امر برای اطمینان از اینکه تمام وازلین ها از مو خارج بشود ضروری است. به هر حال قدرت چسبندگی و خاصیت روغنی و چرب بودن وازلین بسیار زیاد است و نمی توان با یکبار شستشو به طور کامل آن را پاک کرد.

از بین بردن وازلین از روی مو

موها را خشک کرده و موهای خود را شانه کنید

وقتی شستن موهایتان تمام شد، ابتدا موهایتان را خشک کنید. شاید تعجب کنید ولی احتمال اینکه هنوز مقداری وازلین روی موها باقی مانده باشد، هست. این بستگی به مقدار استفاده از وازلین دارد. اگر کل سر را حسابی با وازلین چرب کرده باشید، به این راحتی پاک نمی شود. موها را کامل آبگیری کنید و تا حد امکان رطوبت مو را با حوله، بگیرید.

حوله را در دو طرف مو قرار دهید و به صورت عمودی موها را خشک کنید. از پیچاندن حوله در بالای سر و یا کشیدن حوله روی موها به شدت خودداری کنید. موهای خیس حالت کشسانی زیادی دارند و نباید زیاد دستکاری شوند. خیلی از مشکلات مو مربوط به نحوه خشک کردن موها بعد از شستشو است. یکبار برای همیشه طریق صحیح خشک کردن مو را یاد بگیرید. به این ترتیب همیشه موهایی سالم خواهید داشت.

بعد از گرفتن رطوبت موها برای اطمینان از اینکه هیچ وازلینی روی مو باقی نمانده از شانه استفاده کنید. شانه را روی موها بکشید و بررسی کنید که آیا وازلین روی شانه مشاهده می شود؟ اگر همه مراحل را به طور دقیق انجام داده باشید احتمالا نباید هیچ وازلینی روی شانه دیده شود.

کلینیک تخصصی زیبایی مو سعیده درویش زاده

برای تهیه محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب با جنس موهای تان از متخصص کمک بگیرید. مرکز زیبایی مو سعیده درویش زاده خدمات مشاوره تخصصی مو را به طور رایگان ارائه داده است. اگر در خرید شامپو، نرم کننده، کاندیشنر مواد تقویت کننده و کراتینه مو … دچار تردید هستید از خدمات رایگان این مجموعه استفاده کنید. کلیه مشاوره ها توسط متخصص با تجربه و به صورت انفرادی برای هر شخص انجام می شود. برای هماهنگی و رزرو وقت تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط