شنبلیله برای پر پشت شدن موها
24,349

روش های استفاده از شنبلیله برای پر پشت شدن موها

آیا تا کنون انواع و اقسام راه های جلوگیری از ریزش مو را امتحان کرده اید ولی هیچکدام موثر نبوده است؟ برای پر پشت شدن موها از شنبلیله استفاده کنید. به همین سادگی ریزش مو متوقف شده و موهایی پر پشت و سالم خواهید داشت. شنبلیلیه برای پر پشت شدن موها به تازگی خیلی روی زبان ها افتاده ولی این نسخه جادویی از گذشته مورد استفاده مادر بزرگ ها بوده است. در این مطلب راز داشتن موهای سالم و پر پشت قدیمی ها افشا می شود.

در حالیکه در اینترنت به دنبال نسخه های جادویی برای پر پشت شدن مو هستید بد نیست نگاهی هم به آشپزخانه بیندازید. همه مواد خوراکی به طور مستقیم و غیر مستقیم روی بهبود کیفیت موها تاثیرگذارند. افرادی که تحت رژیم های سخت غذایی هستند معمولا دچار ریزش مو می شوند. مصرف همه گروه های غذایی در سلامت بدن و موها موثر است. در این میان شنبلیله برای جلوگیری از ریزش مو گل سر سبد سبزی هاست که احتمالا در همه آشپزخانه ها پیدا می شود.

خواص شنبلیله برای پر پشت شدن مو

شنبلیله یک درمان طبیعی موثر برای ریزش مو است. اگر به دلیل کمبود مواد مغذی دچار ریزش مو شده باشید با استفاده از بذر شنبلیله می توانید همه املاح لازم را دریافت کنید. دانه های شنبلیله غنی از اسید فولیک، ویتامین A ، ویتامین K و ویتامین C هستند. این بذرهای ریز و کوچک منبع غنی از مواد معدنی هستند. پتاسیم، کلسیم و آهن فراوانی در بذر شنبلیله وجود دارد. دانه شنبلیله همچنین دارای مقدار زیادی پروتئین ، اسید نیکوتینیک و لیسیتین است.

مجموعه این ویتامین ها و املاح در جلوگیری از ریزش مو مفید بوده و موها را پر پشت و حجیم تر می کند. از شنبلیله در درمان ریزش مو، شوره سر، برطرف کردن خشکی پوست سر و موها، طاسی و کم پشتی مو استفاده می شود. لسیتین موجود در شنبلیله، موها را آبرسانی کرده و ریشه ها یا فولیکول های مو را تقویت می کند. دانه ها همچنین به مرطوب سازی مو و بازگرداندن درخشش و براقیت مو کمک می کنند.

حتی اگر موها رنگ شده و دچار آسیب شده نیز می توانید از خواص درمانی شنبلیله برای احیا و رشد موهای سالم استفاده کنید. این درمان هیچ آسیبی به موها نمی رساند و از درمان های طبیعی و ارزان قیمت است.

ماسک شنبلیله

طرز استفاده از شنبلیله برای پر پشت شدن موها

شنبلیله ار درمان های خانگی و طبیعی بسیار موثر برای تقویت موها به حساب می آید. اگر موهایی کم پشت، نازک و ضعیف دارید در کنار ریشه یابی پزشکی، درمان های طبیعی را شروع کنید. همه قسمت های این گیاه پر خاصیت برای پر پشت شدن مو استفاده می شود. علاوه بر برگ های سبز شنبلیله، تخم گیاه نیز مورد مصرف دارویی دارد. به طرق مختلفی می توان از شنبلیله برای رشد موها استفاده کرد. ساده ترین راه خوردن گیاه تازه در وعده های غذایی است. مصرف دم کرده بذر شنبلیله نیز از دمنوش های مقوی و پر خاصیت است.

برای داشتن موهایی حجیم لازم است تا از درون و بیرون موها را تقویت کنید. همه غذاها، نوشیدنی ها و مواد خوراکی که مصرف می شود روی کیفیت موها تاثیرگذار است. انواع ماسک مو و موادی که برای ترمیم پوست سر و موها استفاده می شود نیز در بازسازی کوتیکول و لایه خارجی مو اثربخش است. در ادامه ساده ترین روش های استفاده از شنبلیله برای پر پشت شدن موها معرفی شده است:

مصرف جوانه شنبلیله برای رشد مو

ساده ترین راه اینست که بذر شنبلیله را به صورت خوراکی مصرف کنید. به اندازه 2 تا 3 قاشق غذاخوری از بذر تازه گیاه شنبلیله را شسته و در آب خیسانده شود. درست به همان صورتی که شاهی را برای سبزه عید نوروز سبز می کنید، بذر شنبلیله را نیز سبز کنید. در یک ظرف مناسب بذرهای شسته شده شنلیلیه را قرار داد و روی آن آب بریزید. آب باید روی همه بذرها را گرفته باشد. حالا در ظرف را با دستمال بپوشانید. معمولا خیلی زود دانه ها جوانه می زند. به محض دیدن اولین جوانه ها باید بذر شنبلیله را مصرف کنید.

اما برای تهیه ماسک مو کافی است شنبلیله را یک شب تا صبح خیس کنید. ظرف شنبلیله در مکانی خنک باشد گرما موجب پوسیدگی بذرها می شود. فردا صبح می توانید از بذر شنبلیله برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. این ماسک یک درمان عالی برای سم زدایی پوست کف سر است و خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد.

2 قاشق غذاخوری  دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب در یک مکان خنک بماند.

بذرها را با استفاده از همان آب به صورت خمیر خرد کنید. از هاون هم می توانید برای خمیر کردن بذرهای شنبلیله استفاده کنید.

این ماده لیز و لزج است. همین لزج بودن می تواند برای شادابی و درخشش موها معجزه کند و از ریزش مو پیشگیری نماید. با استفاده از انگشتان دست می توانید خمیر شنبلیله را به موها بمالید. از پوست سر و ریشه موها استفاده کنید. همه قسمت های پوست سر و ساقه موها به خمیر شنبلیله آغشته شود.

20 دقیقه خمیر را روی موها نگهدارید. بهتر است در این مدت با کلاه رنگ پلاستیکی موها را بپوشانید. بعد از این زمان می توانید موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

اگر نانو بوتاکس مو را می خواهید، با ما به دنبال جوانسازی و بازسازی موهایتان بروید.

شنبلیله برای پر پشتی موها

درمان شوره سر با استفاده از خمیر شنبلیله

اگر مشکل شوره و پوسته ریزی پوست سر وجود داشته باشید می توانید با استفاده از خمیر شنبلیله، شوره سر را برطرف کنید. طرز تهیه این ماسک مو بسیار ساده است. به شیوه ذکر شده در قبل می توانید خمیر شنبلیله را تهیه کنید. با توجه به بلندی و کوتاهی مو، مقدار کافی از این خمیر را تهیه کنید.

سپس یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به این خمیر اضافه کنید. مواد را مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری شیر نارگیل را به مواد بیفزایید. مواد را خوب هم بزنید و آن را روی پوست سر و موها بمالید. این معجون همچون آبی بر روی اتش همه شوره ها را از بین می برد.

شنبلیله برای پر پشت شدن موها و جلوگیری از ریزش مو

دانه های شنبلیله را یک شب تا صبخ خیس کنید. سپس دانه های خیس خورده و نرم را درون غذاساز بریزید تا خوب له شود و به صورت پودری خمیر شکل در بیاید. با افزودن روغن نارگیل به خمیر، همه مشکلات مو و ریزش مو را برطرف کنید. به ازای هر 2 قاشق غذاخوری شنبلیله به اندازه 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز دارید. در صورت نداشتن روغن نارگیل می توانید روغن زیتون را جایگزین کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و با دست به روی موها بمالید.

به مدت 10 دقیقه خمیر شنبلیله را روی پوست سر ماساژ دهید. ماساژ به آرامی و با ملایمت انجام شود. این ماسک روی موهای خشک اعمال می شود نیازی به مرطوب کردن موها نیست. پس از 10 دقیقه موها را با شامپوی ملایم و آب ولرم شستشو دهید. دقت داشته باشید که آب داغ به کوتیکول مو آسیب می رساند هرگز از آب داغ برای شستن موها استفاده نکنید.

ماسک ضد ریزش مو

طرز تهیه ماسک شنبلیله برای پر پشت شدن مو

به اندازه یک فنجان بذر شنبلیله را در 2 فنجان آب خیس کنید. این مقدار با توجه به بلندی و کوتاهی مو می تواند کم یا زیاد شود. یک شب تا صبح حداقل دانه ها در آب خیس بخورد. سپس آب و شنبلیله را به همان صورت درون یک ظرف فلزی ریخته و مقدار نصف فنجان آب به آن اضافه کنید. سپس شعله را روشن کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا آب به جوش آید. به محض اینکه مواد به جوش آمد زیر شعله را خاموش کنید.

چند دقیقه صبر کنید تا مواد خنک شود سپس مواد را از توری رد کنید تا آب از بذرها جدا شود. دانه های شنبلیله را به صورت ماسک بر روی موها استفاده کنید. طریقه استفاده از شنبلیله برای پر پشت شدن مو شبیه به همه ماسک های خانگی است. ماسک را روی سر اعمال کنید و بعد موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستو دهید.

حالا نوبت به آب شنبلیله بود که قبلا جدا کرده بودید. آب شنبلیله صاف شده را در بطری اسپری ریخته و در یخچال نگهداری کنید. آب شنبلیله تا 10 روز در یخچال سالم باقی می ماند. هر وقت که فرصت داشتید می توانید از این معجون بر روی موها اسپری کنید. اسپری آب شنبلیله بر روی موهای خشک استفاده می شود. اسپری را صبح روی موها بزنید و شب موی خود را شستشو دهید.

چنانچه اندکی روغن زیتون به آب اسپری اضافه کنید، محلول شنبلیله برای رشد موها بسیار عالی است.

کلینیک تخصصی زیبایی مو سعیده درویش زاده

سعیده درویش زاده سنتر مرکز تخصصی مراقبت از مو و زیبایی مو با سابقه درخشان است. انواع مشکلات مو و ریزش مو در این مرکز به صورت تخصصی درمان می شود. تقویت موها، کراتینه مو، ترمیم موهای دمیج و آسیب دیده، احیا مو سوخته و کلیه مشکلات مو توسط متخصصین با تجربه سعیده درویش زاده، درمان می شود. جهت رضایت مشتریان عزیز کلیه خدمات سعیده درویش زاده شامل مشاوره رایگان و تضمین کیفیت خدمات است. در صورتی که برای تهیه محصولات مراقبت از مو به راهنمایی نیاز دارید با ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی قوی مرکز تخصصی موی سعیده درویش زاده در تمام ساعات اداری پاسخگوی شما عزیزان است.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
سعید کلهر
16 مهر 1400 20:35
پاسخ دهید

درودبرشما سرکار خانم درویش زاده
ضمن تشکر از اطلاعات مفیدی که
بشکل رایگان در سایت به اشتراک
گذاشتید دو تا سوال ه در این ارتباط خواستم
مطرح کنم
۱- آیاگیاه شنبلیله موهای ازدست رفته رامیتونه
برگدونه ولاعث رشد مجدد موها بشه یانه ،(منظورم موهای که طی ۳الی۴ماه اخیر ازبین رفته باشه )واینکه مرکز احیاء مو شما مختص بانوان است یا آقایان هم پذیرش میشوند .باسپاس

سعیده درویش زاده
4 آبان 1400 10:54
پاسخ دهید

با سلام و احترام
این رسالت مجموعه ما است که بتونیم این اطلاعات در اختیار کاربران قرار بدیم و امیدواریم در این مسیر موفق تر عمل کنیم با نظرات سازنده شما
سوال یک: احتمال بازگردانی موهای از دست رفته بسیار پایینه که تحت شرایط مختلف میتونه نتیجه متفاوتی داشته باشه از جمله شرایط به استرس، تغذیه، ژنتیک و ... میتوان اشاره داشت
سوال دوم: خیر، متاسفانه ارائه خدمات مختص بانوان هست در مجموعه ما
موفق باشید

کریمی
16 بهمن 1400 17:48
پاسخ دهید

با سلام
آیا شنبلیله برای بعد از کاشت مو نیز موثر می باشد و توصیه شما برای موهای کاشته شده چیست؟

سعیده درویش زاده
19 بهمن 1400 16:35
پاسخ دهید

با سلام و احترام
می‌تونه تاثیرگذار باشه

شیرین
26 خرداد 1401 19:53
پاسخ دهید

سلام و درود بر شما،
سپاسگزارم از اطلاعات ارزنده
آیا شنبلیله می تونه روی پیاز موهایی که نازک شدند جهت ضخیم شدن تاثیر بزاره

ممنونم

محمد
16 مهر 1401 07:48
پاسخ دهید

سلام خانم دکترخیلی ممنونم ازاطلاعات مفیدی که دراختیارماگذاشتین.آیاشنبلیله میتونه ریزش رومتوقف کنه؟

سیما
15 دی 1401 19:03
پاسخ دهید

سلام بله من استفاده کردم شنبلیله برای ضخیم وپرپشت کردن موها و ریزش آن بسیار مناسب بود یعنی عالیه

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط