پیتاژ مو چیست؟
2,915

پیتاژ مو چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

برای تغییر حالت دادن موها می توان به فواصل منظم، موها را کوتاه کرد. کوتاه کردن مو دارای تکنیک های زیادی است. با توجه به فرم چهره و جنس مو می توان انواع کوتاهی مو را برای فرد انجام داد. قیچی و شانه ساده ترین ابزار برای کوتاه کردن موها هستند. پیتاژ مو یکی از روش های پر طرفدار در کوتاهی مو است که با استفاده از قیچی مخصوص انجام می شود. دقت و مهارت آرایشگر در نحوه صحیح پیتاژ و رضایت فرد، تاثیرگذار است.

پیتاژ مو چیست؟

داشتن موهای پر پشت و با تراکم زیاد در مقایسه با کم مویی و کاهش تراکم موها، یک امتیاز به حساب می آید. در این مورد شانس با خانم هاست و طاسی و کچلی به شیوه رایج در مردان، گریبان خانم ها را نمی گیرد. البته نگهداری از موهای حجیم مشکل تر است و به خصوص در هوای گرم، این موها دردسر ایجاد می کنند و فرد احساس گرمای بیشتری دارد. با استفاده از اجرای پیتاژ می توان حجم موها را اندکی کاهش داد تا فرد حس سبکی و راحتی بیشتری داشته باشد.

برای اجرای یک مدل خوب و حرفه ای روی موهای ضخیم، قیچی پیتاژ عالی است. اگر موهای ضخیم، سنگین و پر پشت تری دارید کاندید مناسبی برای خورد کردن موها با قیچی پیتاژ هستید. با این راهکار می توانید موها را سبک تر کنید و احساس بهتری داشته باشید.

برای پیتاژ از شانه های تیغ دار و قیچی اره ای انجام می شود. در این روش موها به صورت مدل دار خورد می شوند. این تکنیک هم در موهای کوتاه و هم در موهای بلند قابل اجرا است. در واقع اندازه بلندی یا کوتاهی موها بستگی به خواسته فرد دارد و در این مورد محدودیتی نیست. جالب اینجاست که آرایشگر ماهر با ترفندهای پیتاژ می تواند موهای کم پشت را نیز پر پشت تر نشان دهد.

اگر موهای صاف، لخت و یک دستی دارید نیز می توانید از تکنیک پیتاژ کردن مو برای زیبایی بیشتر استفاده کنید. موهای صاف و لخت اغلب بدون حالت و کسل کننده هستند. با قیچی پیتاژ می توان موها را خورد کرد تا از یکنواختی خارج شود.

اگر به دنبال رنگ مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به رنگ و درخشش طولانی مدت برسید.

کوتاه کردن مو با قیچی پیتاژ

معرفی انواع قیچی پیتاژ

موها بعد از رنگ کردن های پیاپی و در اثر دکلره کردن دچار آسیب می شوند. استفاده از سشوار یا اتوی مو نامناسب نیز می تواند تارهای مو را دمیج کند. آب داغ حمام، نور خورشید و بسیاری از عوامل دیگر روی موها تاثیر نامطلوب دارند. با استفاده از قیچی پیتاژ می توان قسمت های آسیب دیده مو را حذف کرد.

قیچی قدیمی ترین و کاربردی ترین ابزار در حرفه آرایشگری است. از زمانی که سلمانی های قدیمی کارشان را در گوشه خیابان شروع کردند، قیچی ابزار دست شان بود. حتی امروزه با وجود پیشرفت های زیادی که در صنعت تولید لوازم آرایشگاهی دیده می شود هنوز هم هیچ وسیله ای نتوانسته جای قیچی آرایشگری را بگیرد.

انواع قیچی برای کوتاه کردن موها استفاده است. کار کردن با این قیچی ها نیاز به تجربه و مهارت دارد. نتیجه کوتاهی مو ارتباط مستقیم به نوع قیچی دارد. یک آرایشگر ماهر و کاربلد می تواند با قیچی مناسب، مدل موی دلخواه را پیاده کند. علاوه بر کیفیت و جنس قیچی، شکل تیغه های آن نیز اهمیت دارد. قیچی پیتاژ حالت اره ای دارد. به این وسیله قیچی اره ای، قیچی اسکراب و قیچی تکسچرازینگ نیز گفته می شود.

معرفی انواع قیچی پیتاژ

انواع قیچی پیتاژ مو

الف- قیچی های یک طرف تکسچر یا اره ای

این قیچی دارای یک تیغه اره ای و یک تیغه صاف است. به این ترتیب امکان خورد کردن 50 درصد مو وجود دارد. برای حجم گیری در مدل های فشن از این قیچی استفاده می شود.

ب- قیچی های دو طرف تکسچر یا اره ای

تیغه ای ابزار در هر دو طرف حالت تکسچر دارد. برای پیتاژ مو در مدل های کلاسیک می توان از این قیچی استفاده کرد. با این وسیله می توان 25 درصد از موها را کم کرد.

فواصل بین دندانه های قیچی و سطح مقطع روی نتیجه کات کردن و میزان کاهش موها تاثیر دارد. استفاده از این ابزار نیاز به مهارت دارد. قیچی پیتاژ برای استفاده عمومی نیست و به صورت تخصصی در آرایشگاه استفاده می شود. در هنگام کار کردن با این ابزار، لایه های مو در حد فاصل میان لبه های دندانه دار قرار می گیرد.

پیتاژ موی کوتاه

مزایای پیتاژ کردن مو

اگر به موهای لایه لایه علاقه دارید بهترین کار اینست که موها را پیتاژ کنید. در واقع چه موهای پر پشت داشته باشید و چه حجم موهای تان کمتر باشد در هر صورت می توانید با پیتاژ حجم دلخواه را روی موها ایجاد کنید. به طور کلی پیتاژ مو را می توان نوعی تکنیک کوتاهی و خورد کردن مو نامید که امکان ایجاد تغییر در حجم موها را دارد.

یکی از مزایای پیتاژ کردن مو اینست که رد قیچی روی موها باقی نمی ماند. در خورد کردن موها با قیچی معمولی همیشه امکان باقی ماندن رد قیچی هست که اصلا جلوه خوبی خوبی ندارد. برای رفع این مشکل، پیتاژ مو توصیه می شود.

رنگ موهای فانتزی، آمبره، انواع مش و هایلایت و بالیاژ مو با پیتاژ به طرز شگفت انگیزی زیباتر دیده می شوند. برای اینکه افزایش زیبایی چندین برابری موها می توان با قیچی پیتاژ موها را لایه ای و خورد مدل داد..

اگر نمی خواهید موها را کوتاه کنید برای رهایی از موخوره، موها را پیتاژ کنید. به این ترتیب در هر بار کوتاهی بخشی از تارهای مو خورد می شود و چنین موهایی به موخوره دچار نمی شوند.

کار با قیچی پیتاژ

طریقه پیتاژ کردن مو

پیتاژ روشی برای تکیمل فرایند کوتاهی مو است. در واقع ابتدا موها با مدل دلخواه مشتری، کوتاه می شود. برای این کار لازم است تا موها را تقسیم بندی کنید. سپس هر قسمت از پایین رو به بالا قیچی می شود. بخشی از ساقه انتهای مو در بین انگشتان قرار می گیرد و با قیچی، موها به اصطلاح خالی می شود.

کوتاه کردن مو با توجه به مدل انتخابی مشتری و تجربه آرایشگر به انواع مختلفی اجرا می شود. در همه این مدل ها حالت در دست گرفتن قیچی به گونه ای است که نوک قیچی با مو تماس داشته باشد و موها به صورت خطی و مشخص، برش نخورد.

پیتاژ مو آخرین مرحله از کوتاه کردن موها است. در واقع هدف از پیتاژ، حالت دادن به مو است و برای کوتاهی کامل مو، استفاده نمی شود. در نهایت موها یک بار به صورت افقی و یک بار به صورت عمودی پیتاژ می شود. فرم نهایی مو طوری تنظیم می شود که اصلا رد قیچی و کات کردن مو مشخص نیست و در مجموع مدل مو بسیار شکیل تر و زیباتر دیده خواهد شد.

دقت داشته باشید که بعد از مدت کوتاهی که موها رشد کرد، فرم اولیه کوتاهی مو و پیتاژ از بین می رود. در نتیجه موها دیگر به زیبایی قبل نیستند. برای یک دست شدن موها لازم است تا دوباره مو پیرایش شده و با قیچی مخصوص پیتاژ شود.

نحوه اجرای پیتاژ

نکات مهم در پیتاژ کردن مو

استفاده از قیچی پیتاژ موجب آسیب به موها نمی شود و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. اما در برخی موارد به جای قیچی از تیغ پیتاژ استفاده می شود که اصلا ایده خوبی نیست. تیغ پیتاژ موها را بسیار خشک و وز می کند. لذا از آرایشگرتان بخواهید که حتما برای پیتاژ کردن موها از قیچی مخصوص استفاده کند.

پیتاژ مو برای قسمت پایینی موها مناسب نیست و مو را کوتاه و بلند نشان می دهد. از پیتاژ برای لا به لای موها استفاده می شود تا فرم دلخواه ایجاد شود. این تکنیک برای کوتاه کردن موها نیست بلکه هدف فرم دادن موهای کوتاه شده می باشد.

نکته مهم دیگر در استفاده از قیچی پیتاژ اینست که موها حتما خشک باشند. موهای خیس و نم دار در معرض آسیب هستند. احتمال کشیدگی و شکستگی در موی خیس وجود دارد. بنابراین حتما قبل از پیتاژ و یا هر نوع کوتاهی مو می بایست موها کامل خشک شده باشد.
محدودیتی در پیتاژ کردن موها با هر اندازه بلندی نیست. اما اگر موهای خیلی بلندی دارید بهتر است از این شیوه برای خورد کردن موها استفاده نکنید. موهای بلند که از شانه پایین تر هستند بعد از پیتاژ فرم زیبایی پیدا نمی کنند. ممکن است بعد از خورد شدن، موها به صورت دندانه ای و غیر منظم دیده شوند.

از نظر جنس و ضخامت موها تفاوتی ندارد و می توان پیتاژ مو را برای افرادی با موهای ضخیم و یا صاف و لخت نیز اجرا کرد. به طور کلی بعد از پیتاژ مقداری از وزن موها کمتر می شود و فرد احساس سبکی و راحتی بیشتری دارد.

معرفی برندهای معروف قیچی پیتاژ موجود در بازار داخلی

  • قیچی پیتاژ برند جف رئیسی
  • قیچی پیتاژ برند تایچی
  • قیچی آرایشگری جوول
  • قیچی آرایشگری پیتاژ اینوکس

کلینیک تخصصی زیبایی مو درویش زاد

در این مرکز کلیه خدمات مو و زیبایی مو به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود. ترمیم و احیا موهای آسیب دیده، تقویت موهای ضعیف با مواد ویتامینه، بوتاکس مو، پلکس تراپی و … با مواد با کیفیت و استاندارد انجام می شود. چنانچه در مورد استفاده خدمات سالن زیبایی و استفاده از محصولات مراقبت مو نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. مشاوره های تخصصی موسسه زیبایی مو درویش زاد به صورت کاملا رایگان ارائه می شود. تیم پشتیبانی در همه ساعات اداری پاسخگوی شماست.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط