تونر مو چیست؟
409

تونر مو چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ کردن موها تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره دارد. انواع رنگ های فانتزی و متنوع برای تغییر رنگ موها را می توان با توجه به رنگ پوست و فرم چهره، انتخاب کرد. در بسیاری از اوقات با همه دقتی که انجام می شود، نتیجه رنگ کردن مو رضایت بخش نیست. موهای رنگ شده پس از مدتی زیبایی خود را از دست می دهند. علت نارضایتی از رنگ مو اینست که محصولات مناسب برای حفظ رنگ بر روی موها را استفاده نکرده اید. تونر مو یکی از همین محصولات است که زیبایی رنگ مو را چندین برابر افزایش می دهد.

تونر مو چیست؟

اگر موهای خود را رنگ می کنید حتما با پدید زرد و نارنجی شدن موها مواجه شده اید. به خصوص وقتی موها به رنگ روشن و بلوند در می آیند این اتفاق بیشتر پیش می آید. برای دستیابی به رنگ موی زیبا و خوشرنگ لازم است تا از تونر مو استفاده کنید. تونر یک رنگ مو موقت یا دائمی نیست بلکه محصولی جانبی برای حفظ و تثبیت رنگ بر روی موی سر است. با وجود استقبالی که از رنگ موهای بلوند، پلاتینی، نقره ای، پاستیلی و … می شود جای تعجب است که تعداد کمی درباره تونر مو اطلاع دارند.

به طور خاص وقتی برای رنگ کردن موها از مواد دکلره استفاده می شود برای حالت دادن به رنگ، تونر به کار می رود. این محصول سایه روشن های مو و هایلایت را بهتر و زیباتر نشان می دهد. برخی از افراد تصور می کنند که تونر نوعی ژل براق کننده موی سر است. در اصل تونرها کاربرد گسترده تری دارند و تنها یک محصول براق کننده مو نیستند. یک تونر با کیفیت می تواند تناژ زرد و نارنجی را از مو بگیرد و رنگ های واقعی را نمایان کند.

تونر مو محصولی متعادل کننده برای رنگ کردن مو است که به رنگ های روشن مو، جان می دهد. احتمالا افراد زیادی را دیده اید که پس از دکلره کردن موها، به جای موی بلوند با رنگ مویی زرد و بسیار بد رنگ مواجه شده اند. علت این مشکل، عدم به کارگیری تونر است.

سرم مو چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

تونر موی بلوند

مزایای استفاده از تونر چیست؟

تونر به رنگ موها بُعد و عمق می دهد. این محصول کاربرد چند منظوره دارد و به طور قطع می تواند همان رنگ موی اصلی را روی موها تثبیت کند. علاوه بر اینکه با تونر به رنگ موی دلخواه خود دست پیدا می کنید موها نیز به نوعی تقویت می شوند. تونرها همچون یک لایه محافظ اطراف رشته های مو را گرفته و مانع آسیب به لایه پوشاننده مو می شوند. به این ترتیب از تخلخل مو نیز جلوگیری می شود. با پر کردن شکاف های رشته های مو، کوتیکول نیز تقویت شده و حجم و درخشندگی موها به طرز فوق العاده ای بیشتر خواهد شد.

کوتیکول مو نقش مهمی در زیبایی و سلامت مو دارد. تونر می تواند رطوبت لازم را به کوتیکول برساند و موها را نرم و لطیف تر کند. اغلب افرادی که از مواد دکلره برای رنگ کردن موها استفاده می کنند دچار خشکی و شکنندگی موها می شوند. برای رفع این مشکل چاره کار، استفاده از تونر مو مناسب و با کیفیت است تا درخشش و شفافیت موها دوباره برگردد.

تونر رنگ موها را طبیعی و متعادل نشان می دهد و با پر کردن حفره های خالی رشته های مو، تخلخل مو را از بین می برد. نتیجه اینکه موها تا حدود زیادی صاف تر شده و جلوی وز و خشکی مو نیز گرفته می شود. استفاده منظم ار تونر بر روی موهای رنگ شده، موجب حفظ شادابی و سلامت موها می شود.

یکی از مشکلات همیشگی موهای دکلره شده، خشکی و پیامد آن موخوره است. شکاف انتهای ساقه مو را موخوره می گویند که در اثر از دست رفتن رطوبت مو و خشکی بیش از حد، ایجاد می شود. تونرها به وضوح از ایجاد موخوره جلوگیری کرده و رطوبت لازم را به ساقه موها می رسانند.

تونر اکسفولیانت ژاندارسل برای پوست

مزایای تونر مو چیست؟

انواع تونر مو

رنگ های نیمه دائمی، براق کننده های رنگی، شستشو و شامپو زدن به موها و …. از عواملی هستند که رنگ مو را رسوب می دهند. برای افرادی که به طور دائم از رنگ موهای روشن، فانتزی و متفاوت استفاده می کنند داشتن یک تونر مناسب در منزل، پیشنهاد می شوند. این محصولات مانند شامپو و نرم کننده های معمولی استفاده می شوند، با این تفاوت که طیف موی زرد و نارنجی را از روی موها، پاک می کنند. تونرها برای از بین بردن زردی و حفظ براقیت موهای بلوند، مناسب هستند. دو نوع تونر مو تولید شده که هر کدام دارای فرمول شیمیایی متفاوت است.

تونر مو آمونیاک دار

اگر از دکلره برای رنگ شدن موها استفاده شود، به تونر بر پایه آمونیاک نیاز است. این محصولات مناسب رنگ موی بلوند و بسیار روشن هستند. با توجه به اینکه دکلره موجب ضعیف شدن موها شده، نباید بلافاصله از تونر استفاده کرد. این محصول برای استفاده در منزل است و حداقل یک هفته پس از دکلره کردن موها، مجاز به استفاده از آن هستید.

چنانچه تونر پایه آمونیاک را بلافاصله بعد از روشن کردن موها استفاده کنید امکان ضعیف شدن، شکنندگی ساقه مو و حتی ریزش موی شدید وجود دارد. طریقه استفاده از همه تونرها بر روی برچسب قوطی نوشته شده ولی معمولا انواع تونر با اکسیدان 20 درصد ترکیب شده و سپس بر روی موها اعمال می شود.

چگونه با دکلره موها بیرنگ می شود؟ عوارض دکلره مو چیست؟

شامپو بنفش چیست؟

تونر رنگ موی بنفش

این محصول به طور اختصاصی تونر محسوب نمی شود و بیشتر یک شامپو است تا تونر مو. در عرف رایج به این محصولات شامپو بنفش می گویند. شامپو تونر بنفش برای از بین بردن تناژ زرد و نارنجی از موها فوق العاده موثر است. برای استفاده از شامپو بنفش نیازی به اکسیدان نیست و ترکیبی ار نزم کننده سفید با شامپو مخلوط می شود. رنگ بنفش این قابلیت را دارد که رنگ زرد و نارنجی را خنثی کند و به خودی خود موجب خوشرنگ شدن موهای رنگ شده می شود. اگر مشکل بد رنگ شدن موهای هایلایت شده یا رنگ موهای فانتزی را دارید با این شامپوها، به کلی مشکل برطرف خواهد شد.

نحوه استفاده از تونر مو

برای نتیجه گیری بهتر می توانید به دنبال کمک حرفه ای باشید. در سالن های زیبایی و کلینیک مراقبت از مو، می توانید متخصصین حرفه ای رنگ مو و تونر مو را پیدا کنید. وقتی کار به حرفه ای ها سپرده می شود نتیجه همان چیزی می شود که از ابتدا می خواستید. به هر بار هزینه زیادی صرف دکلره و رنگ کردن موها شده و باید بتوانید از زیبایی و درخشش موهای تان مدت زمان بیشتری لذت ببرید.

اگر بخواهید در منزل نیز می توانید تونر مناسب را روی موها استفاده کنید. این کار نیاز به دقت و کمی حوصله دارد. تونرها همیشه بر روی موهای تمیز و شسته شده استفاده می شوند. چربی و آلودگی ها میزان اثرگذاری تونر مو را کاهش می دهند. پس موها را بشویید و سپس از تونر بر روی موهای خشک استفاده کنید.

طرز استفاده از انواع تونر مو

با توجه به اینکه همه موها دارای ساختار و میزان تخلخل یکسانی نیست حتما قبل از استفاده، تست انجام دهید. به خصوص اگر تا کنون از تونر استفاده نکرده اید! لازم است تا برای بار اول، کمی با احتیاط تونر را به کار ببرید. در این مورد توصیه می شود مدت زمان استفاده از تونر هم کمتر باشد تا زمانی که از مناسب بودن آن، مطمئن شوید.

برای نتیجه گیری بهتر می توانید ابتدا تونر را روی بخش های آسیب دیده مو بمالید و سپس بقیه قسمت ها را با تونر آغشته کنید. رشته های مو را به طور کامل با مواد تونر بپوشانید. هدف ساقه مو است پس نیازی نیست روی ریشه مو و کف سر تونر را ماساژ دهید. تونر بر روی موها، رنگ تیره تر و سایه روشن های جذاب تری ایجاد می کند! پس هر زمان که احساس کردید رنگ موها تمایل به زردی و نارنجی شدن دارد از تونر استفاده کنید.

اگر به دنبال دوره حضوری هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

مدت زمان استفاده از تونرها

برای آزمایش مقداری تونر مو را روی موهای پشت کردن و لایه زیر موها بمالید. در صورت مناسب بودن در نوبت بعدی کل موهای سر را به تونر آغشته کنید. به طور معمول هر 2 تا 8 هفته یکبار می توان از تونر استفاده کرد بهتر است. در فواصل استفاده از تونر، موها را با ماسک مو و نرم کننده تحت درمان قرار دهید. تونر بر روی موهای شسته و خشک استفاده می شود. پس از حدود 20 دقیقه لازم است تا موها به طور کامل شسته شود.

فاصله زمانی بین استفاده مجدد از تونر مو بستگی به دفعات شستشوی موها دارد. برای اینکه رنگ موها ثابت بماند و سلامت موی سر حفظ شود، از شستشوی زیاد موها حودداری کنید. موهای رنگ شده در معرض خشکی و وز قرار دارند با شستشوی زیاد تنها به رشته های مو آسیب می رسانید. هر چقدر دفعات شستن موها کمتر باشد، فاصله زمانی بین تونرها طولانی تر می شود.

خدمات تخصصی رنگ مو شامل انواع لایت، بالیاژ، آمبره و سامبره و …. در مرکز زیبایی مو  سعیده درویش زاده انجام می شود. تضمین کیفیت مواد استفاده شده در رنگ مو و دکلره، اجرای کار توسط متخصصین با تجربه سعیده درویش زاده توانسته رضایت صد در صدی مشتریان را به خود اختصاص دهد.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط