3,481

کراتینه مو سفید، چرا مو سفید با کراتین زرد می شود؟

آیا مو سفید را می توان کراتینه کرد؟ آیا مو سفید جذب کراتین دارد؟ آیا بعد از کراتینه مو سفید، مو زرد خواهد شد؟ اینها سوالاتی است که احتمالا برای افرادی که موهای سفید دارند و تصمیم گرفته اند موهایشان را کراتینه کنند پیش می آید. شاید برای شما هم پیش آمده که برای کراتینه موهایتان که سفید شده از شخصی مشاوره گرفته باشید  و در پاسخ به سوالاتتون که در بالا اشاره شده ، بهتون گفته شده: مو سفید جذب مواد ندارد و نمی توان مو سفید را کراتینه کرد! یا شاید برایتان پیش آمده که مو سفیدتان را کراتینه کردید و بعد از آن شاهد تغییر رنگ موهایتان به زردی شدید!

در این مطلب می خواهیم پاسخ این سوالات را نوشته و راهکارهایی را ارائه دهیم که با خیالی آسوده موهای سفیدتان را کراتینه کنید و بدانید نه تنها مو سفید جذب کراتینه دارد بلکه در پروسه انجام کراتین درمانی مو، به هیچ عنوان مو زرد نخواهدشد. ابتدا در مورد دلایل سفید شدن مو و راهکارهای پیشگیری از آن برایتان توضیح خواهیم، بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

با شرکت در دوره‌ کراتینه مو، تخصص خود را در مراقبت از موها و احیای آن بهبود بخشید.

علت سفید شدن مو چیست؟ 6 دلیل اصلی که باعث سفید شدن مو میشود

داشتن موهایی به رنگ طبیعی خواسته قلبی همه است. باید بدانید در فولیکول مو سلولهای رنگدانه ای هستند به نام ملانین که وظیفه اصلی این سلول ها تولید رنگدانه برای مو است و در واقع نشان دهنده رنگ مو اصلی شماست. با بالا رفتن سن آهسته آهسته فولیکول های مو خاصیت تولید رنگدانه های خود را از دست می دهند و شاهد روند سفید شدن مو خواهید بود. تحقیقات نشان میدهد روند سفید شدن مو از سن 35 سالگی شروع می شود و علت علمی آن کاهش تولید ملانین یا همان رنگدانه ها است. البته سفید شدن مو عوامل مختلف دیگری هم دارد که ممکن است روند سفید شدن مو را سرعت داده  تا جایی که موجب سفیدی زودرس موی سر می شوند. در ادامه این مطلب، 6 دلیل اصلی سفید شدن مو را باهم بررسی خواهیم کرد.

ژنتیک فرد!

ژنتیک، اولین و مهم ترین دلیل سفید شدن مو در افراد است. اگر پدر، مادر یا پدربزرگ تان در جوانی دچار سفیدی زودرس مو شدند، احتمال سفید شدن موهای شما هم در جوانی وجود دارد و ممکن است شما هم دچار سفیدی زود رس شوید.

استرس!

همانطور که میدانید خیلی از مشکلاتی که برای بدن بوجود می آید نشات گرفته از استرس است. استرس تاثیرات بسیار منفی برای بدن و پوست و مو ایجاد میکند. استرس تاثیر مستقیم  روی سلول های تولید کننده رنگدانه یا ملانین دارد. تاجایی که میتوانید، با اصلاح عادت های رفتاری خود، میزان استرس بدن را کاهش دهید.

بیماری ها!

بیماری های مختلف از جمله کم کاری تیروئید و عدم تعادل هورمون ها در بدن، بيماريهاي سيستم ايمني، كم خوني، مشکلات هیپوفیز، بیماری های پیسی، رژيم هاي سخت و طولاني مدت، بيماريها و افزايش گلبولهاي سفيد خون باعث سفید شدن مو میشوند که با انجام آزمایش قابل تشخیص و درمان هستند. در صورت وجود این بیماری ها، می توانید با مصرف دارو یا هورمون تراپی زیر نظر پزشک متخصص آنها را درمان کنید.

کمبود ویتامین و پروتئین ها در بدن!

کمبود ویتامین B12، B6 و بیوتین، همچنین ویتامین D می توانند روی روند سفید شدن مو تاثیر گذار باشند. کمبود این ویتامین ها باعث کاهش تولید ملانین ها می شوند. می توانید با مصرف مکمل های موجود در بازار زیر نظر پزشک کمبود ویتامین های بدن را جبران کنید. فقدان مواد مغذی و پروتئین ها نیز، بر سفید شدن مو تاثیرگذار است. با داشتن یک رژیم غذایی غنی و سرشار از انواع پروتئین ها و مواد مغذی همچون گردو، تخمه آفتاب گردان، لوبیا، هویج و انواع توت ها می توانید موهایتان را احیا کنید.

چاقی و افزایش وزن!

در صورت داشتن اضافه وزن، برای جلوگیری از سفیدی زود رس موهایتان به فکر چاره باشید.

سیگار کشیدن! 

تحقیقات نشان داده است که سیگار کشیدن و مصرف دخانیات و آلودگی هوا علاوه بر اینکه باعث ریزش مو میشوند بر روی سفیدی زودرس مو ها تاثیر می گذارد. لازم است بدانید سموم موجود در سیگار و دخانیات و آلودگی های هوا می توانند به فولیکول مو آسیب رسانده و موجب سفید شدن زودرس موها شوند.

نکته : اگر مشکلات هورمونی و تیروئید باعث سفید شدن مو باشند، ممکن است پس از هورمون درمانی دوباره رنگدانه ها بازگردند، همچنین مصرف قرص ویتامین B-12 و B-6 برای رفع مشکل سفیدی مو نیزکار ساز است، اما متاسفانه اگر دلیل سفید شدن مو مصرف سیگار و استعمال دخانیات و یا استرس  باشد، هیچ مدرکی مبنی بر بازگشت رنگدانه پس از کاهش استرس و با حتی پس از ترک سیگار وجود ندارد! پس  تا جایی که می توانید از مصرف سیگار و استرس دوری کنید.

کراتین رو مو سفید – آیا مو سفید جذب کراتین دارد؟

اگر موهای سفیدی دارید و همیشه درگیر رنگ کردن موهایتان هستید چالشی که برای رنگ آمیزی موهایتان دارید چیست؟ قطعا برای شما هم پیش آمده که موقع رنگ آمیزی موهایتان تارهای سفید رنگ نگرفته! ممکن است رنگ آمیزی را خودتان در خانه انجام داده باشید یا به آرایشگر خود مراجعه کردید اما نتیجه مطلوبی نگرفتید. اما تا به حال به دلایل این موضوع فکر کردیده اید؟ دو عامل بسیار مهم برای رسیدن به نتیجه دلخواه موقع رنگ آمیزی مو سفید وجود دارد. اول اینکه با چه برندی رنگ موهایتان انجام شده دوم اینکه آیا شخصی که این کار را برایتان انجام داده تخصص و علم کافی داشته یا نه! اگر رنگ آمیزی موهایتان با استفاده از رنگ های پروفشنال همچون ولا و لورال انجام شود و توسط فردی که دوره دیده و تخصص اینکار را دارد نه تنها به نتیجه مطلوبی خواهید رسید بلکه شاهد این خواهید بود که تارهای سفید مو رنگ پذیری دارد و کاملا کاور خواهد شد. حال نکته مهم در مورد کراتین مو سفید اینجاست، اگر کراتینه موهایتان با استفاده از مواد پروفشنال همچون میکروکراتین کلوستر انجام شود و توسط افرادی که دوره دیده اند و تخصص انجام کار کراتینه روی مو سفید را دارند،  همزمان با جذب مواد شاهد موهایی نرم و لطیف و صاف خواهید بود. یک برند پروفشنال در هر زمینه ای که تولید محصول میکند؛ توجه خاصی به جلب نظر رضایت مشتریان خود دارد ، دقیقا میداند بازار و مخاطب آن برند خواستار چیست بنابراین با استفاده از تکنولوژی و فرمولاسیون جدید که بتواند خواسته مخاطبان خود را تامین کند محصولات خود را تولید و روانه بازار میکند. برند کلوستر پروفشنال دقیقا میداند مخاطبان خود خواستار چه نتیجه ای از کراتینه موهایشان هستند در نتیجه تکنولوژی و فرمولاسیون محصولات خود را به صورتی طراحی کرده که توانایی نفوذ به ساقه مو سفید را دارد. با استفاده از این مواد با خیال راحت می توانید موهایتان را کراتینه کنید و نگران جذب مواد توسط ساقه مو نباشید.

بهترین سالن کراتین مو در ایران

علت زرد شدن مو با کراتینه و راهکار- دلایل اصلی زرد شدن مو بعد از کراتینه

اینجا میخوایم 3 دلیل مهم و اصلی را بررسی کنیم که چرا مو سفید موقع کراتین کردن زرد میشود و راهکارهایی را برای جلوگیری از این اتفاق ارائه دهیم.

1- استفاده از اتو مو با پلیت بی کیفیت و دما تهاجمی

انواع و اقسام اتو مو توسط افرادی که این کار را انجام میدهند مورد استفاده قرار میگیرد که متاسفانه خیلی از این اتو موها صفحات یا پلیت های استانداردی ندارد و دما تهاجمی، غیراستاندارد و غیر قابل کنترلی دارند. این صفحات غیراستاندارد اتو مو با دما غیراستاندارد موقع کراتینه کردن مو سفید، باعث زرد شدن مو میشوند.

2- استفاده از مواد کراتین بی کیفیت و ارزان

یکی دیگر از مهم ترین دلایل زرد شدن مو سفید حین کراتین کردن، بی شک و متاسفانه استفاده از مواد بی کیفیت و ارزانی است که در بازاروجود دارد. همانطور که همه می دانید امروز برند های زیادی از کراتین مو در بازار وجود دارند با قیمت های ارزان که باید گفت: توسط کراتین کارها استفاده میشوند و موادی بی کیفیت هستند که موقع کراتین کردن مو سفید، مو زرد میشود. بنابراین موادی که برای کراتینه مو استفاده میشود باید اصل و باکیفیت باشد.

3- عدم تخصص کراتین کار

نکته بسیار مهم که همواره باید به آن توجه کنید موقع کراتین کردن مو، مراجعه به افراد متخصص است. یک فرد متخصص علاوه بر اینکه تخصص کافی دارد همواره به ابزاری که برای کار استفاده میکند دقت و توجه کافی دارد و این روش را با استفاده از مواد اورجینال و با کیفیت انجام میدهد و تنها به فکر منافع خود نیست و جلب رضایت مخاطب هم براش مهم و ارزشمند است. بنابراین برای انجام کراتینه موهایتان به افراد متخصص مراجعه کنید که ابزار و مواد پروفشنال در اختیار دارد.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت سعیده درویش زاده در مورد دلیل طبیعی سفید شدن مو گفتیم و دلایل سفید شدن زود رس مو را بررسی کردیم و در ادامه دلایل زرد شدن مو سفید، موقع کراتین کردن را توضیح دادیم و راهکارهای جلوگیری از این اتفاق را ارائه دادیم. اگر موهایتان را کراتینه کردید و تارهای سفید موهایتان زرد شده  اصلا نیازی به نگرانی نیست، زیرا با شستشو و به مرور این تغییر رنگ از بین رفته و موهایتان مجدد به رنگ طبیعی خود باز میگردد. همواره به خاطر داشته باشید پیشگیری مهم تر از درمان است. بنابراین قبل از انجام کراتینه همه جوانب را در نظر بگیرید و بعد اقدام به انجام این کار کنید.

آکادمی مو سعیده درویش زاد

آکادمی مو سعیده درویش زاد دوره آموزش  کراتینه مو ‌و ویتامینه مو (هیر مستران)‌ را با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ای و با ارائه مدرک فنی و حرفه ای به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار میکند. با شرکت در این دوره به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای با مبحث احیا و صافی مو آشنا شده و با آموزش و فراگیری مباحث به صورت تئوری و عملی می توانید به راحتی وارد بازار کار شده و شروع به کسب درآمد کنید.

دوره آموزشی هیر مستران برای دوستانی که سابقه کار دارند مفید و حاوی نکات بسیار ریز و کاربردی می باشد که به ارتقا معلومات و سطح کارشون  کمک می‌کند و برای دوستانی که مبتدی هستند بسیار کاربردی و آموزنده است که می توانند از پایه به صورت کاملا علمی و اصولی مبحث احیا مو را آموزش ببینند و شروع به فعالیت کنند. امروزه در ایران و جهان، مبحث احیا و سلامت مو ، قسمت جدایی ناپذیر لاین زیبایی مو شده است. پس اگر میخواهید تخصصی یادبگیرید که در دنیا، محبوب و پولساز باشد باید بر اصول آن مسلط شوید. برای کسب اطلاعات در مورد دوره صفر تا صد کراتینه مو ، آموزش دیتاکس پروتئین درمانی مو، آموزش کلاژن درمانی مو، آموزش ویتامینه مو و … با شماره های آکادمی تماس بگیرید یا از طریق لینک زیر اقدام کنید.

آموزش کراتینه مو صفر تا صد

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
لعیا عقبائی
15 شهریور 1402 12:13
پاسخ دهید

مطالبی که نوشته شده بسیار عالی
حتی مطالبی هست که داخل کلاس هاتون گفته میشه با برند کلوستر کار کردم میتونم قطعا بگم بهترین مواد هستش

سعیده درویش زاد
24 شهریور 1402 17:35
پاسخ دهید

سپاس بینهایت خانم عقبائی عزیزم که تجربه تون رو برامون نوشتین.

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط