کرم مو چیست؟
464

کرم مو چیست و چه مواقعی از آن استفاده می شود؟

محصولات مراقبت از مو هر کدام دارای فرمولاسیون ویژه برای حفظ کیفیت موها و بهبود سلامت تارهای مو هستند. در این بین برخی محصولات نظیر ماسک مو، شناخته شده تر هستد. انواع ماسک موی بازاری و خانگی از ضروری ترین محصولات مو بوده و طرفداران زیادی دارد. در این میان محصولات کرم مو تقریبا مهجور مانده اند و عموم افراد با آن آشنایی ندارند. برخی ها هم که تصور می کنند در واقع این دو محصول، یکی است ولی به نام های متفاوت به فروش می رسد. در این مطلب به همه سوالات احتمالی عزیزان پاسخ داده شده.

کرم مو چیست؟

در دهه 1920 برلیانتین برای استفاده آقایان به بازار آمد. این محصول نسل اولیه کرم های موی امروزی است که نرمی و درخشش موها را ایجاد می کرده است. یک ضعف بزرگ در برلیانتین وجود داشت و آن ایجاد چربی بیش از حد بر روی موها است. طی تحقیقات گسترده کرم موهای امروزی با ساختاری به مراتب بهتر به بازار آمده اند.

به طور کلی کرم مو برای طبیعی تر دیده شدن موها استفاده می شود. افرادی که از این محصولات استفاده می کنند تمایل دارند مشکلات مو برطرف شود اما ظاهر طبیعی موها هیچ تغییری نداشته باشد. در واقع به قدری این مواد طبیعی هستند که هیچکس متوجه نمی شود چیزی روی موها استفاده شده است. کرمهای مو از اصلی ترین محصولات مراقبت از مو و زیبایی هستند.

کرم مو نوعی ماده محافظ بر روی ساقه مو است که موجب نرمی، لطافت، درخشندگی و شادابی موها می شود. موهای آغشته به کرم، کاملا طبیعی دیده می شوند و اصلا مشخص نیست ماده ای روی مو قرار دارد. ساختار این محصولات سبک بوده و بدون ایجاد چسبندگی، چربی و … هستند. اگر موهایی خشک، شکننده، وز، دارای فرهای نامنظم، شاخه شاخه شده و غیر قابل کنترل دارید، این محصول همه مشکلات موهای تان را برطرف می کند.

سرم مو چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

انواع کرم مو

فرق ماسک مو و کرم مو

وقتی موها آسیب دیده و بسیار خشک و شکننده است از ماسک مو استفاده می شود. دقیقا برای موهای خشک، آسیب دیده، دمیج و مشکل دار نیز می توان از کرمهای مو استفاده کرد. این تشابه موجب شده تا خیلی ها تصور کنند کرم و ماسک مو در واقع یک محصول هستند. در حقیقت ساختار بسیاری از این محصولات دارای تشابهاتی است و هر دو محصول برای مراقبت از مو و بهبود مشکلات مو تولید شده اند. اما تفاوت اصلی در نحوه استفاده از این دو محصول است.

کرم مو یک آبرسان قوی است که آسیب دیدگی های ساقه مو را نیز ترمیم می کند. قدرت جذب بالای این محصول عالی است و به عنوان یک لایه محافظ، فوتیکول مو را پوشش می دهد. قدرت ترمیم کنندگی و آب رسانی کرم مو در مقایسه با انواع ماسک مو بسیار بیشتر است. این محصول پس از استفاده بر روی موها باقی می ماند و تاثیری طولانی مدت دارد.

مهم ترین تفاوت بین کرم و ماسک مو اینست که کرم های مو نیاز به آبکشی ندارند اما ماسک مو را حتما باید آبکشی کرد. اگر از هر نوع ماسک مویی بر روی پوست سر یا ساقه مو استفاده می کنید باید با شامپو، ماسک مو را بشویید. اما کرمها بر روی موی شسته شده استفاده می شوند و تا نوبت حمام بعدی روی موها باقی می مانند. این مواد مانع خروج چربی و رطوبت از ساقه مو می شوند و مو را نرم و لطیف و درخشان تر نشان می دهند.

معرفی محصول:ماسک داخل حمام فولیپلکس

شستشوی مو در آرایشگاه

انواع کرم مو

کرمهای مو در انواع مختلفی تولید شده اند. موقع خرید با توجه به کیفیت و حالت مو، محصول مناسب را خریداری کنید. شرکت های تولید کننده محصولات اختصاصی برای هر نوع مویی را ارائه می دهند. شاید یک نوع کرم موی بسیار عالی و کارامد، هیچ تاثیری روی موهای تان نداشته باشد یا پس از استفاده احساس خوبی نداشته باشید. علت اینست که محصول مورد نظر برای این نوع مو ساخته نشده است.

میزان خشکی مو، آسیب دیدگی مو، جنس مو و ضخامت آن همگی روی انتخاب تاثیر دارد. حتی کرم های مویی که برای موهای رنگ شده و رنگ نشده، تولید می شوند نیز دارای تفاوت هایی هستند. از انواع کرم مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف-کرم موی روغنی

ب-کرم مو حاوی عصاره های خاص و آب رسان

الف-کرم موی روغنی

کرم های پایه روغنی مو اساسا برای موهای موهای رنگ شده و دکلره شده، مناسب هستند. اگر موهای تان به طور ژنتیک خشک و گره خورده است نیز می توانید با استفاده از کرم موی روغنی، موها را ترمیم کنید. در تهیه این محصولات از روغن های مغذی و مورد نیاز مو استفاده شده که موجب تقویت ساقه مو می شود. نتیجه کرم موی روغنی بر روی موهای تمیز و شسته شده به مراتب بیشتر از موی کثیف است. این کرم ها حالت ماسک مو را نیز دارند.

معرفی محصول: کرم مو اینفورسر لورال LOREAL INFORCER CREAM

انواع کرم موی خشک

در ترکییبات کرمهای موی روغنی معمولا یکی از این روغن ها استفاده شده است:

  • روغن دانه کنف

روغن دانه کنف منبع غنی از امگا 3 و 6، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ماده موجب آبرسانی عمیق و جوان سازی موها می شود.

  • روغن آرگان

سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مورد نیاز موی سر است.این ماده به عنوان نرم کننده در کرم های موی ویژه موهای وز و شکننده، به کار می رود. روغن آرگان از آسیب های اشعه ماورا بنفش خورشید و آلاینده های هوا جلوگیری می کند.

  • روغن جوجوبا

جوجوبا دارای خاصیت ضد التهابی، بازساز ، آرامش بخشی و نرم کنندگی موی سر دارد و رشد مو را نیز تحریک می کند. این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو استفاده می شود.

  • روغن ضروری رزماری

روغن رزماری خاصیت تسکین دهنده، پاک کنند0 و تحریک مو و پوست سر را دارد. ماده موثر در روغن رزماری با نفوذ به لایه های عمیق پوس سر، گردش خون را در ناحیه/ف تسریع می کند. رزماری از بهترین منابع طبیعی برای تقویت فولیکول های مو است.

  • روغن نعنا

منتول موجود در اسانس نعناع، خاصیت گشاد کنندگی عروق را دارد. کرم موی بر پایه روغن نعنا در بهبود جریان خون پوست کف سر اثر گذار است.  عطر و بوی دلپذیر و خواص ضد میکروبی روغن نعنا، موجب شده تا تنها انتخاب برای بسیاری از بانوان و آقایان باشد.

معرفی محصول: کرم موی حمام فولیپلکس

این محصول حاوی روغن آفتاب گردان،عصاره چای سبز، ژل آلوورا و روغن نارگیل است.

ب-کرم مو حاوی عصاره های خاص و آب رسان

این محصولات برای موهای خشک و کم آب ایده آل هستند. کار اصلی این نوع کرم های مو، آبرسانی و احیا ساقه موها است. اگر موهای تان بسیار خشک شده و حالت وز دارد می توانید با استفاده از انواع عصاره های خاص موجود در کرم مو، خشکی و شکنندگی موها را ترمیم کنید. از مزایای این محصولات می توان به تقویت و ویتامینه موهای بسیار نازک و شکننده اشاره کرد.

مراقبت از موهای مجعد و موج دار

طریقه استفاده از کرم مو

انواع کرم مو بر روی موهای خشک و مرطوب استفاده می شود. تعداد دفعات و نحوه استفاده بستگی به جنس موهای تان دارد. به طور کلی این کرم ها با انگشتان دست روی موها قرار می گیرند. محصولات جامد در اثر گرمای انگشتان کمی نرم و روان تر می شوند. مقدار کمی از کرم مو را روی انگشتان زده و انگشتان را حرکت دهید تا کرم، نرم شود. با مقدار کم شروع کنید در صورت نیاز می توانید مقدار بیشتری استفاده کنید و مجدد روی بخش های دیگر مو، بمالید.

کمی کرم را روی انگشتان مالیده و سپس انگستان را از ریشه موها به سمت انتهای ساقه مو حرکت دهید. همه قسمت های مو حتی پشت سر را نیز باید به کرم آغشته کنید. هر چه میزان توزیع کرم بر روی ساقه مو یکنواخت تر باشد، موها طبیعی تر به نظر می رسند. در انتها با یک شانه مناسب، موها را شانه بزنید تا کرم به خوبی روی موها پخش بشود.

اگر به دنبال ویتامینه مو خشک هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان لطافت و شادابی را بازگردانید.

زمان استفاده از کرمهای مو بستگی به راحتی خودتان دارد. در دو زمان می توانید از کرم مو استفاده کنید.

1- نحوه استفاده از کرمهای مو  در حمام

کرم مو را می توانید قبل و ی بعد از شامپو زدن استفاده کنید. اگر بعد از شستن موها می خواهید از کرم استفاده کنید دیگر نیازی به آبکشی نیست. موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید و با حوله به آرامی خشک کنید. در حدی که آب از موها نچکد کافیست. حالا طبق روش توضیح داده شده، موها را به کرم آغشته کنید. حتی بر روی موهای کاملا خشک نیز می توانید از این محصول استفاده کنید اما بهتر است مو تمیز باشد.

2- استفاده از کرم مو قبل و بعد از حمام

سعی کنید قبل از دوش گرفتن از کرم مو به عنوان ماسک مو استفاده کنید. پس از اینکه کرم موی روغنی را روی همه قسمت های ساقه مو، اعمال کردید، چنذ دقیقه موها و پوست سر را ماساژ دهید. حالا یک کلاه پلاستیکی گذاشته و از حوله روی موها استفاده کنید. 40 تا 50 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی به عمق پوست سر نفوذ کرده و موها را کاملاً شاداب جلوه دهد. سپس موها را شسته و در صورت نیاز می توانید کرم را بعد از دوش گرفتن نیز استفاده کنید.

برای تهیه کرم موی مناسب از خدمات مشاوره ای کلینیک زیبایی و مراقبت موی سعیده درویش زاده استفاده کنید. کلیه خدمات مشاوره ای در این مرکز کاملا رایگان است.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
Billie
15 بهمن 1401 19:34
پاسخ دهید

ببخشید میشه برای موهای خشک منظورم اینه که در صورتی که حموم نرفته باشیم با موهامون رو سشوار کشیده باشیم میشه استفاده کرد؟

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط