راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان
162

راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان

برخلاف موی خانم ها که اغلب اوقات نرم است و به راحتی حالت می گیرد، موی اکثر آقایان خشک و آسیب دیده است و این نوع مو نیاز به مراقبت هایی دارد تا بتوانید آن را به موهایی خوش حالت و نرم تبدیل کنید. اکثر آقایان زیاد به موهای خودشان اهمیتی نمی دهند و برای شستشو و حالت دهی آنها از شامپوهای بسیار معمولی و حالت دهنده های غیراستاندارد استفاده می کنند، همین موضوع باعث می شود که خیلی زود موهای آنها حالتی شکننده پیدا کند و وقتی به این موها دست می زنید، به راحتی احساس خشکی آنها به شما منتقل خواهد شد. در این مقاله می خواهیم در مورد راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان صحبت کنیم و بگوییم که اصلا چطور باید از موهای خودتان مراقبت کنید و اگر موهایتان شدیدا خشک هستند، چه کارهایی انجام دهید تا بتوانید آنها را تبدیل به موهایی نرم و با حالت گیری راحت کنید.

اگر موهایی خشک  دارید یا می خواهید در مورد راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان بیشتر بدانید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات جالب و کاربردی را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم.

مراقبت از موهای خشک آقایان

راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اکثر آقایان به موهای خودشان رسیدگی نمی کنند و روتین منظمی برای این موضوع ندارند، همین مشکل باعث می شود که موهای شما رطوبت کافی نداشته باشند و خشک و شکننده شوند.

به همین خاطر نیاز است که برخی از نکات مهمی که در این باره وجود دارند را بدانید و آنها را رعایت کنید تا بتوانید از خشک شدن موهای خودتان جلوگیری کنید. همچنین عدم رعایت راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان باعث می شود که برای حالت دادن به موهای خودتان نیاز به استفاده از مواد حالت دهنده داشته باشید که خود این مواد نیز می توانند آسیب های زیادی را به موهای شما وارد کنند.

پس توصیه ما این است که حتما در ادامه همراه ما باشید و تک تک نکاتی که گفته می شود را به خاطر بسپارید تا بتوانید به بهترین شکل از موهای خودتان مراقبت کنید و خشکی آنها را تا حد زیادی از بین ببرید.

1- از شامپو کمتر استفاده کنید:

اولین و مهمترین نکته ای که باید رعایت کنید تا بتوانید از خشک شدن موهای خودتان استفاده کنید، این است که از شامپو کمتر استفاده کنید. ممکن است این موضوع کمی برایتان عجیب باشد و باعث شود که سردرگم شوید.

اما باید بدانید که ما از شامپو برای شستن موهای خودمان استفاده می کنیم و شامپو می تواند آلودگی های روی موها را به صورت کامل از بین ببرد، اما در حین این کار، شامپو چربی های طبیعی مو را نیز از بین می برد و این موضوع باعث می شود که موها حالتی خشک پیدا کنند.

به همین خاطر خیلی مهم است که کمتر از شامپوها استفاده کنید تا بتوانید موهایی نرم و هیدراته داشته باشید. مثلا اگر از جمله افرادی هستید که عادت به هر روز دوش گرفتن دارید، بهتر است به صورت یک روز در میان از شامپو استفاده کنید و یک روز را بدون شامپو دوش بگیرید تا موهایتان دچار خشکی و از بین رفتگی چربی نشوند.

همچنین می توانید برای این کار از شامپوهای روزانه که بدون سولفات هستند استفاده کنید تا نتوانند چربی های موها را از بین ببرند و به این ترتیب از موهای خودتان محافظت کنید.

اگر به دنبال نانو کراتینه مو هستید، برای تجربه یک تغییر باورنکردنی در موهایتان از خدمات کراتینه مو سعیده درویش زاد استفاده کنید.

2- درجه حرارت مناسب برای آب:

دومین مورد از راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان، این است که از درجه حرارت مناسب برای آب استفاده کنید تا موهای خودتان را بشویید. خیلی از افراد عادت دارند هنگام دوش گرفتن از آب خیلی گرم استفاده می کنند.

این موضوع باعث می شود که گرم بودن آب چربی های طبیعی مو را بشوید و از بین ببرد و مجددا مانند مورد قبل دچار خشکی موها شوید. برای اینکه این مشکل برایتان پیش نیاید، بهترین راهکار این است که سعی کنید از آب ولرم مایل به سرد برای شستشوی موهای خودتان استفاده کنید.

استفاده از آب ولرم که نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم، باعث می شود موهایتان چربی خود را حفظ کنند و هیدراته باقی بمانند و این هیدراته بودن، کمک می کند که از خشکی بیشتر موهای خودتان جلوگیری کنید.

3- از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید:

سومین مورد از راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان، این است که سعی کنید به جای استفاده از شامپوهای معمولی که برای موهای معمولی مورد استفاده قرار می گیرند، از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص موهای خشک طراحی شده اند.

شامپو مخصوص موهای خشک، در درون خود مواد مغذی را دارد که کمک می کنند موهای شما چربی بیشتری داشته باشند و در نتیجه هیدراته بمانند و همین موضوع کمک می کند که از خشکی بیش از حد موهای خودتان جلوگیری کنید.

همچنین استفاده از این شامپوها در دراز مدت کمک می کند که بتوانید به راحتی خشکی موهای خودتان را از بین ببرید و موهای خودتان را به حالت نرمال برگردانید. پس به این موضوع دقت کنید و حتما از شامپوهای مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

با استفاده از خدمات ویتامینه مو برای موهای خشک خود، می توانید آن ها را دوباره زنده و درخشان کنید.

4- از شامپو نرم کننده استفاده کنید:

اگر از شامپوهای نرم کننده استفاده کرده باشید، احتمالا می دانید که نحوه کار این شامپوها به این صورت است که با آبرسانی مناسب به موها، کمک می کنند که موهای شما مرطوب باقی بمانند و خشکی بیش از حد آنها از بین رفته و نرم و مرطوب می شوند.

به همین خاطر توصیه ما این است که حتما از شامپوهای نرم کننده استفاده کنید تا بتوانید به موهای خودتان بیشتر آبرسانی کنید و از خشک شدن بیش از حد آنها جلوگیری کنید، خشک شدن بیش از اندازه موها می تواند آسیب های شدیدی را به آنها وارد کند و این موضوع باعث می شود که سلامت موهای خودتان را به خطر بیندازید.

پس حتما به یک داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید و از فروشنده بخواهید که متناسب با موهای شما، یک شامپو نرم کننده مناسب را پیشنهاد دهد تا بتوانید از این شامپوها به خوبی استفاده کنید.

 

استفاده از برس مناسب برای شانه زدن

 

5- از برس مناسب استفاده کنید:

شاید فکر کنید که برس هیچ ربطی به راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان ندارد، اما باید بدانید که برس هایی که زائده های بیشتری دارند و متمرکز تر هستند، می توانند در کنار شانه زدن به موها، باعث تحریک پوست سر شما شوند.

تحریک شدن پوست سر به این موضوع کمک می کند که پوست چربی بیشتری تولید کند و در نتیجه این تولید چربی، شما می توانید موهای خودتان را از خشکی نجات دهید و کمک کنید چربی بیشتری داشته باشند و هیدراته بودن خود را از دست ندهند.

6- از روغن های مناسب استفاده کنید:

روغن هایی مانند روغن آرگان، می توانند کمک کنند که موهای شما چربی بیشتری داشته باشند و تا چند ساعت نرم بمانند. این روغن به خاطر لایه رطوبتی که روی موی شما ایجاد می کند، کمک می کند بتوانید به بهترین شکل از خشک شدن موهای خودتان جلوگیری کنید و همچنین حالت پذیری موها را نیز افزایش می دهد.

البته توصیه ما این است که حتما با جستجوی کافی سعی کنید روغن آرگان اصل پیدا کنید و آن را خریداری کنید، چون خیلی اوقات روغن های فیکی را به جای روغن آرگان اصل می فروشند که نه تنها فایده ای برای موهایتان ندارد، بلکه می تواند به خاطر موادی که دارد برای موها خطرساز نیز باشد.

 

عدم استفاده از سشوار برای خشک کردن مو

 

7- موهایتان را با سشوار خشک نکنید:

اکثر آقایان عادت به این دارند که بعد از حمام و دوش گرفتن، موهای خودشان را با استفاده از سشوار خشک کنند و همین موضوع یکی از دلایل مهمی است که باعث می شود موهای خشک داشته باشید.

سشوار حرارت زیادی را به موهای شما می دهد و این حرارت می تواند باعث خشک شدن شدید موها شود و چربی های موجود در موها را از بین ببرد. به همین خاطر توصیه می کنیم که سعی کنید بعد از حمام به جای استفاده از سشوار، حتما موهای خودتان را با حوله خشک کنید و رطوبت باقی مانده را در هوای آزاد خشک کنید تا آسیبی به موهایتان نرسد.

همچنین اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید، حتما فاصله استاندارد سشوار با موهایتان را رعایت کنید تا سشوار زیاد به موهایتان نزدیک نباشد و آنها را نسوزاند.

8- از مواد و ابزارهای حالت دهنده استفاده نکنید:

اگر از اتوی مو استفاده کرده باشید، احتمالا دیده اید که وقتی موها را بین دو قسمت اتو قرار می دهید، دودی از موهایتان بلند می شود. این دود دقیقا همان چربی موجود در موهای شما است که از بین می رود و می سوزد.

به همین خاطر توصیه می کنیم که برای حالت دادن به موهای خودتان به هیچ وجه از اتوی مو استفاده نکنید و تا حد امکان سعی کنید به صورت طبیعی به موهای خودتان حالت دهید.

همچنین از موادی مانند واکس و ژل و… نیز استفاده نکنید، چون این مواد می توانند موهایتان را خشک کنند تا در جای خود ثابت باقی بماند و به همین خاطر در بلند مدت به موهایتان آسیب های شدیدی را وارد می کنند که خشک شدن شدید موها یکی از این آسیب ها است.

9- موها را در زیر آفتاب قرار ندهید:

شاید فکر کنید آفتاب نمی تواند برای موهای شما ضرری داشته باشد، اما باید بدانید که قرار گرفتن در زیر آفتاب به مدت طولانی، می تواند چربی های پوست سر را خشک کند و در نتیجه باعث خشک شدن موهای سر شما شود. به همین خاطر یکی از کارهای مناسبی که می توانید به عنوان راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان انجام دهید، این است که موهای خودتان را به صورت طولانی زیر نور آفتاب قرار ندهید و اگر نیاز است مدت طولانی زیر آفتاب بمانید، حتما از یک دستمال سر یا کلاه مناسب استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به موهایتان جلوگیری کند.

10- از ویتامین های مناسب استفاده کنید:

موها برای اینکه بتوانند به راحتی رشد کنند و نرم و هیدراته باقی بمانند، نیاز به برخی از ویتامین ها دارند که خیلی اوقات ممکن است این ویتامین ها به صورت طبیعی به موها نرسد.

به همین خاطر می توانید برای جذب این ویتامین ها از مولتی ویتامین استفاده کنید تا بتوانید به موهای خودتان مواد مغذی برسانید و آنها را شاداب و سرحال نگه دارید.

استفاده از مولتی ویتامین هایی مانند هیر ویت می تواند کمک کند که تمامی ویتامین های موردنیاز برای موهای خودتان را دریافت کنید، همچنین این ویتامین های برای بخش های دیگر بدن نیز مفید است و تنها برای موها قابل استفاده نیست.

 

مراقبت از موی آقایان

 

11- پوست سر را ماساژ دهید:

ممکن است تعجب کنید که ماساژ چه تاثیری روی مو دارد و چرا به عنوان راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان در اینجا گفته شده است. باید بدانید که پوست سر شما بسیار تحریک پذیر است و کارهایی مانند ماساژ و استفاده از شانه های مناسبی که حس ماساژ را منتقل می کنند، کمک می کند چربی بیشتری تولید کند.

وقتی چربی پوست سر به میزان بیشتری تولید شود، می توانید با خشکی و آسیب پذیری موهای خودتان خداحافظی کنید و شاهد این باشید که موهایتان به راحتی نرم و حالت پذیر می شوند و سلامتی خودشان را باز می یابند.

12- از دخانیات استفاده نکنید:

احتمالا پیش خودتان می گویید که دخانیات اصلا رابطه ای با مو ندارد و نمی تواند تاثیری در مراقبت از موها داشته باشد. اما باید بدانید که تحقیقاتی نشان داده که مصرف دخانیاتی مانند سیگار، می تواند رابطه مستقیم با ریزش مو داشته باشد و همچنین به کاهش چربی پوست سر و خشکی موها منجر می شود. به همین خاطر یک گام مثبت دیگر که می توانید به عنوان راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان بردارید، این است که مصرف دخانیات را کنار بگذارید و سعی کنید با انجام کارهای گفته شده در این مقاله، به مراقبت از موهای خودتان بپردازید.

 

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان صحبت کردیم و گفتیم که چرا موها خشک می شوند و باهم در 12 مورد بررسی کردیم که از چه روش هایی می توانید برای جلوگیری از خشکی موهای خودتان استفاده کنید.

راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان که در این مقاله گفته شدند، کمک می کنند بتوانید موهای خودتان را هیدراته نگه دارید و در نهایت بتوانید سلامتی آنها را تضمین کنید، به همین خاطر توصیه ما به افرادی که موهای خشکی دارند این است که نکات گفته شده را جدی بگیرند تا بتوانند موهای خودشان را از خشکی نجات دهند و سلامت آنها را افزایش دهند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید اطلاعات خودتان را در مورد راهکارهای مراقبت از موهای خشک آقایان بیشتر کنید و راهکارهایی کاربردی و مناسب را برای این موضوع یاد گرفته باشید. در انتها خواندن مقاله نکات مهم برای مراقبت از موی آقایان را به شما پیشنهاد می کنیم تا با نکات بیشتری در زمینه مراقبت از موهای مردانه آشنا شوید. هر سوالی که در زمینه مراقبت از پوست و مو دارید، می توانید از کارشناسان متخصص ما بپرسید تا بهترین راهکارها را برای زیبایی و سلامتی پوست و موی خود اجرا کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط