مراقبت از موی فر شده
621

ترفندهای مراقبت از موی فر شده

فر کردن موها یکی از جذاب ترین تکنیک های حالت دادن به مو است که علاقمندان زیادی دارد. خیلی از خانم هایی که موی صاف و لخت و شلاقی دارند، در حسرت موهای فر هستند. البته این روزها با تکنیک های فر دائم مو، هر موی صاف و لختی به راحتی فرفری می شود. ماندگاری این فرها زیاد است و تا زمانی که موها را کوتاه کنید، همچنان زیبایی مو حفظ می شود. البته مراقبت از موی فر شده نیز مهم است و می تواند ضامن ماندگاری فرهای خوش حالت و جذاب باشد.

اگر به درستی از فر دائم مو مراقبت نکنید خیلی زود با مشکلاتی روبرو می شوید. اول از همه، موهایتان خشکی و دهیدراته شدن را تجربه می کند و به مرور وز مو، گره ها و … هم گریبان تان را می گیرد. جذابیت موهای فر به این است که فرها مرتب و منظم باشند و تارهای مو نیز همچنان شادابی و طراوت خود را حفظ کنند. در این مطلب یک لیست بلند بالا از کارهایی که برای مراقبت از موی فر شده، لازم است را معرفی کرده ایم.

نحوه مراقبت از فر دائم مو

محصولات بهداشتی و مراقبت از موی خود را دور بریزید!

شامپوی مخصوص، نرم کننده و کلی لوازم بهداشتی- آرایشی از قبل خریداری کرده اید که دیگر به کارتان نمی آید. محصولاتی که در خانه دارید برای موهای صاف بوده در حالی که حالا باید از محصولات ویژه موفرفری ها استفاده کنید. آیا می دانستید که انواع محصولات مراقبت از مو، اختصاصی مو فرفری ها هم تولید شده است؟ فرمولاسیون این مواد کاملا سازگار با موی فر است و همه نیازهای مو را برطرف می کند. بعد از اینکه موهایتان را فر دائم زدید برای مراقبت از موی فر شده حتما بلافاصله محصولات مناسب را جایگزین کنید.

برای مراقبت از موی فر شده کمتر دوش بگیرید!

اگر عادت دارید هر روز دوش بگیرید باید مدتی این عادت را ترک کنید. به طور کلی شستشوی زیاد از حد موها، خوب نیست چه برسد که فر دائم هم داشته باشید. هر بار که موها را می شویید چربی طبیعی پوست سر نیز شسته می شود. به مرور موها خشک و دهیدراته شده و حالت وز می گیرند. موی فر شده حتی کمتر از موهای معمولی به شستشو نیاز دارد.

مشکل از شامپویی است که به موها می زنید به خصوص سولفات های موجود در ترکیبات شامپو، موی فر را مستعد دهیدراته شدن می کند. برای موهای فر شده حتما از شامپوی بدون سولفات و از برند خوب استفاده کنید. کمی بیشتر هزینه کنید این بهایی است که برای سلامت موهایتان می پردازید.

نکته مهم دیگر اینکه حتما بعد از شستشوی موهای فر شده از نرم کننده مو نیز استفاده کنید. در هر صورت تا حد امکان کمتر موهایتان را با شامپو بشویید.

با خدمات نانو بوتاکس مو ما، موهایتان را تغذیه کنید و از جوانی دوباره آن ها لذت ببرید.

شستشوی موی فر

رطوبت رسانی ساده ترین راه برای مراقبت از موی فر شده است

این روزها تکنیک های به مراتب سالم تری برای فر کردن موها وجود دارد. در گذشته استفاده از فر دائم به شدت موها را در معرض آسیب قرار می داد اما روش های مدرن خطر کمتری دارند. با همه این ها برای فر کردن موها از مواد شیمیایی انجام می شود. این ترکیبات موها را شکننده تر می کنند. در واقع بعد از فر کردن موها شاید احساس کنید موهایتان مستعد خشکی و شکنندگی است. این به دلیل نفوذ مواد شیمیایی به عمق مو است.

برای اینکه موها بعد از فر کردن، آسیب کمتری ببیند و حساس و شکننده نشود از محصولات ابرسان مو استفاده کنید. با همنی ترفند ساده از خشک شدن موها جلوگیری می شود و و موهای فر مواد مغذی خود را از دست می دهند. در نظر داشته باشید که موهای خشک در ابتدا رطوبت از دست داده اند اما به مرور پروتئین مو نیز از بین می رود. این به دلیل آسیب به کوتیکول مو در اثر مواد شیمیایی قوی است.

بهترین محصول برای حفظ رطوبت مو، نرم کننده ها هستند. از شامپو و محصولات مخصوص موهای فر استفاده کنید. در ترکیبات این مواد از نرم کننده و مرطوبت کننده نیز استفاده شده است. 2 بار در هوا موها را شستشو دهید و از نرم کننده مو نیز استفاده کنید. شامپوهایی که برای پاکسازی عمقی مو استفاده شوند، را تا حد امکان استفاده نکنید.

نحوه صحیح خشک کردن موی فر

برای مراقبت از موی فر شده، درست خشک کردن مهم است

استفاده از حوله برای خشک کردن موهای فر، پیشنهاد نمی شود. با هر بار که حوله را روی موها می کید، اصطکاک زیادی ایجاد می شود و این اصلا برای فرهای زیبای تان خوب نیست. روش صحیح خشک کردن و مراقبت از موی فر شده به این صورت است که : بعد از شستن و آبکشی موها با شانه دندانه درشت روی موها را شانه بکشید. به این ترتیب گره های مو باز می شود. آب اضافی موها را با یک تیشرت بگیرید. مو ها را بین دو لایه تیشرت قرار دهید و اجازه دهید آب به پارچه جذب بشود.

استفاده از سشوار برای خشک کردن موی فر، ممنوع است. صبر کنید تا موها در هوای آزاد خشک شود. هر چه کمتر از سشوار استفاده کنید سلامت موهایتان بیشتر حفظ می شود. به طور کلی سشوار اصلا مناسب فر دائم مو نیست. هر طوری که به قضیه نگاه کنید فرقی ندارد این سشوارهای معمولی با آن باد گرم و داغ، دمار از موهایتان در می آورد و کارایی خوبی برای موهای فر ندارد. در صورتی که عجله دارید از سشوار با دمای قبال تنظیم استفاده کنید. دما را روی حداقل قرار دهید و حتما سری دیسپانسر مو را نیز استفاده کنید. به این ترتیب گرما روی فرهای مو پخش می شود و به موها آسیب نمی زند.

شینیون کردن موها

تا مدتی به فکر رنگ کردن موها نباشید

فر دائم یا فر شش ماهه یا هر چیزی که نام دارد در واقع با استفاده از مواد شیمیایی قوی انجام می شود. موهای تازه فر شده حساس تر هستند و نباید در معرض مواد شیمیایی قرار گیرند. حتی کلر استخر هم به این موها صدمه می زند چه برسد به ترکیبات شیمیایی رنگ مو که مضرات خاص خود را دارد. ر صورتی که به تازگی موهایتان را فر دائم کرده اید حتی نباید در معرض نور خورشید و باد و … هم قرار بگیرید. در مواقع ضروری هم حتما از اسپری محافظ مو استفاده کنید.

مواد به کار رفته برای فر کردن موها، از مواد شیمیایی قوی است از طرفی رنگ مو هم در همین گروه قرار دارد. حالا تصور کنید استفاده هم زمان یا با فاصله زمانی کم، از دو مده شیمیایی قوی چه بلایی سر موهای تان می آورد. بدون تردید استرس زیادی به مو وارد می شود و این اصلا خوب نیست. قبل از فر کردن مو نیز نباید از رنگ مو استفاده کنید چون در پروسه فر دائم، درصدی از رنگ موها پاک می شود.

بعد از فر کردن موها می توانید از رنگ موی موقت و نیمه دائمی استفاده کنید اما استفاده از رنگ موی دائمی به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. حداقل 2 هفته بین فر کردن مو و رنگ کردن مو فاصله باشد.

طرز استفاده از نرم کننده مو

شب ها هم فرها نیاز به مراقبت دارند

برای اینکه موهای فر به هم گره نخورد و حالت وز نگیرد حتی باید در شب نیز از ان مراقبت کنید. موقع خواب بارها و بارها سرتان روی بالش حرکت می کند و بین موها و بالش اصطکاک ایجاد می شود. در نتیجه صبح بعد با موهای وز و گره خورده از خواب بیدار می شوید. بهتر است رو بالشی تان را با انواع روبالشی های ساتن و ابریشمی عوض کنید تا آسیب به موها کمتر شود.

رو بالشی های نخی قاتل سلامت موهایتان هستند. یک راه دیگر هم این است که موهای خود را در شب با روسری ابریشمی ببندید تا محفوظ بماند. به این ترتیب صبح روز بعد فرهای مو همینطور دست نخورده و منظم باقی می ماند. نیازی به شانه زدن هم نیست با کمک انگشتان دست تان می توانید کمی فرها را مرتب کنید تا حالت بهتری بگیرید.

در مورد موهای صاف توصیه می شود شب ها مو را ببافید تا کمتر با بالش اصطکاک داشته باشد. همین ترفند برای موهای فر بلند نیز به کار می رود اما بهتر است موهای فرتان را شل ببافید. با این روش فرها از هم باز نمی شود و حالت خود را حفظ می کند.

کوتاه کردن موهای فر

کلینیک تخصصی احیا موهای آسیب دیده سعیده درویش زاده

جنس موهایتان خشک باشد یا چرب، صاف باشد یا فر، به هر حال باید از موهایتان به درستی مراقبت کنید. خشکی و وز مو، ریزش مو، نازک شدن تارهای موهایتان همگی نشان می دهد که موها نیاز به رسیدگی تخصصی دارند. سالن تخصصی احیا مو درویش زاده به طور ویژه روی درمان موهای آسیب دیده فعال است. اگر موهایتان در اثر رنگ و دکلره دچار سوختگی شده یا پودر و پوک شده است هنوز یک راه نجاتی باقی است.

با استفاده از محصولات احیا مو کلوستر پروفشنال سلامت و زیبایی را به موهایتان بر می گردد. در این سالن تنها از مواد و محصولات استاندارد و حاوی نانو ذرات استفاده می شود. به علت ریز بودن مولکول های نانو، نفوذ پذیری آن به بافت مو بیشتر است. به این ترتیب به صورت عمقی، ساختار مو اصلاح می شود و ظاهر مو خوش آب و رنگ و با طراوت خواهد شد.

نانو بوتاکس مو، ویتامینه های کابین، پلکس تراپی و پروتئین تراپی مو، کراتینه و احیا برخی از خدمات پر طرفدار سالن هستند. اگر در انتخاب شیوه درمان نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. مشاوره اختصاصی به طور کاملا رایگان بخشی از خدمات سالن است.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط