درمان منافذ باز پوست
150

برای درمان منافذ باز پوست چه باید کرد؟

هیچ کس دوست ندارد منافذ پوستش بزرگ و باز شود؛ زیرا این موضوع باعث نفوذ بیشتر چربی ها به داخل پوست و افزایش احتمال جوش و آکنه می شود. منافذ باز پوست، همان روزنه های بسیار ریزی هستند که روی پوست شما مشاهده می شوند. نفوذ چربی ها به داخل این منافذ و برخورد با اکسیژن باعث اکسید شدن چربی ها و تغییر رنگ آنها می شود. به همین دلیل است که ما شاهد به وجود آمدن نقاط تیره روی پوست صورت هستیم. وقتی منافذ روی پوست بینی بیش از حد بزرگ شود و چربی ها به داخل این منافذ نفوذ کنند، شخص شاهد به وجود آمدن جوش های سرسیاه روی بینی خود خواهد بود. به همین دلیل است که درمان منافذ باز پوست اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این موضوع می تواند از اجتماع آلودگی ها و چربی ها روی پوست پیشگیری کند. زمانی که شما به منافذ باز پوست خود رسیدگی می کنید، از بزرگتر شدن اندازه این منافذ و مشکلات بعدی جلوگیری خواهید کرد. در این نوشته با بهترین روشها برای درمان منافذ باز پوست آشنا خواهید شد.

 

درمان منافذ باز پوست

 

روشهای خانگی برای درمان منافذ باز پوست

  • نوشیدن آب کافی: وقتی شما آب به اندازه کافی می نوشید، رطوبت پوست شما به خوبی حفظ می شود و این موضوع در زیبایی پوست تاثیر زیادی خواهد داشت. مصرف پاب کافی در افرادی که پوست چربی دارند، اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا این افراد بیشتر در معرض آسیبهای پوستی نظیر باز شدن منافذ پوست و… هستند. به همین دلیل است که شما باید در طول روز، حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا از باز شدن منافذ پوستتان جلوگیری کنید.
  • استفاده از محصولات پوستی بر پایه آب: یکی دیگر از کارهای عالی برای درمان منافذ باز پوست، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه آب است. با این کار، چربی های اضافی وارد پوست شما نمی شوند و شاهد باز شدن منافذ پوستتان نخواهید بود.
  • استفاده از یخ برای جمع شدن منافذ پوست: یکی از روشهای خانگی عالی برای جمع شدن منافذ پوست، استفاده از یخ است. زمانی که شما یخ را روی صورتتان قرار می دهید، سلولهای پوستی شما جمع می شوند و  درصد زیادی از منافذ باز پوستتان بسته خواهد شد. برای استفاده از یخ روی پوستتان، بهتر است به صورت مستقیم این کار را انجام ندهید؛ یعنی ابتدا یخ را داخل کیسه های پلاستیکی قرار دهید و داخل یک پارچه بپیچید و سپس آن را روی صورت خود بگذارید. در هفته دو تا سه بار از ماسک یخ استفاده کنید تا تاثیرات مثبت آن را به خوبی مشاهده کنید.
  • شستشوی صورت با پاک کننده های ژلی: همانطور که در مطلب آشنایی با انواع شوینده های پوست برای شما توضیح دادیم، محصولات متنوعی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها صورت خود را بشویید و تمیز  کنید. مهمترین نکته برای انتخاب شوینده های پوستی این است که آن محصول با نوع پوست شما سازگار باشد و ترکیباتش در منافذ پوست شما نفوذ نکند. برای پوستهای چرب، استفاده از  پاک کننده های ژلی بسیار مناسب است و  می تواند پوست را به خوبی پاکسازی کند.

علاوه بر اینها، شما می توانید از ماسکهای خانگی طبیعی مانند ماسک ماست، ماسک خاک رس، ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو، ماسک عسل و دارچین برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوستتان استفاده کنید.

 

روشهای کلینیکی برای بستن منافذ باز پوست

 

روشهای کلینیکی برای درمان منافذ باز پوست

درست است که روشهای خانگی برای درمان منافذ باز پوست بسیار موثر هستند؛ اما برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان باید زمان زیادی را صبر کنید تا تاثیر این روشها را مشاهده کنید. همچنین اگر منافذ پوست شما بسیار باز شده باشد، باید به سراغ روشهای کلینیکی برای درمان این مشکل بروید تا خیلی سریع شاهد زیبایی بیشتر و سلامتی پوست خود باشید. روشهای زیر، از جمله موثرترین راهکارهای کلینیکی برای درمان منافذ باز پوست هستند:

·       فیشیال صورت

یکی از بهترین روشها برای درمان مشکلات پوستی فیشیال صورت است. با فیشیال درست و اصولی، روند پیری پوست به تاخیر می افتد و پوستی شاداب تر و زیباتر خواهید داشت. در فیشیال صورت، ابتدا پوست به صورت کامل پاکسازی می شود و تمام جوش های سرسیاه، آکنه ها، سلولهای مرده، چربی ها و آلودگی ها از روی پوست پاک می شوند. سپس با استفاده از ماسک های رطوبت رسان، رطوبت موردنیاز پوست تامین می شود. همچنین از ماسکهای تقویتی برای تغذیه پوست استفاده می شود. گاهی اوقات نیز اسکین تراپیست برای تقویت سلولهای پوستی از تکنیک هایی مانند درما فیشیال، نور درمانی، قلم پلاسما، فرکوئنسی و… استفاده می کند. یکی از مزایای مهم فیشیال صورت، پاکسازی پوست و رفع منافذ باز پوست است که به جوانی و شادابی پوست بسیار کمک می کند.

 

فیشیال پوست

 

·       لایه‌برداری پوست

لایه برداری پوست، یکی از روشهای قدیمی برای برداشتن لایه های مرده پوست و رسیدن به سلولهای پوستی سالم و جوان است. اگر می خواهید با کمک لایه برداری از شر جوش ها و منافذ باز پوست خود خلاص شوید، بهتر است این کار را به افراد متخصص و کلینیک های زیبایی معتبر بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند. حساسیت لایه برداری پوست بالا است؛ زیرا در این روش از اسیدهایی مانند تری کلرواستیک و آلفا هیدروکسی اسید برای برداشتن لایه های قدیمی پوست استفاده می شود. در نتیجه باید به خوبی این لایه برداری ها انجام شود تا به پوست فرد آسیبی وارد نشود.

·       میکرودرم ابریژن

در این روش، از دستگاهی با نام میکرودرم ابریژن برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود. در این روش، ابتدا کریستال های اکسید آلومینیوم با سرعت زیاد روی پوست اسپری می شود و همزمان با آن پوست شما لایه برداری می شود. در نهایت این لایه ها با دستگاه مکیده می شوند.  با حرکت سری کوچک دستگاه روی پوست، پوس شما لایه برداری می شود و سطح پوست برداشته خواهد شد. در نتیجه تمام چروک های سطحی، جای جوش و آکنه، لک های پوستی و… برداشته می شود و منافذ باز پوست جمع می شوند. میکرودرم ابریژن به کنترل چربی های پوست بسیار کمک می کند و به همین دلیل است که از بهترین روشها برای درمان منافذ باز پوست است.

·       میکرونیدلینگ

درست است که میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروکهای پوست شناخته شده است، اما در بستن منافذ باز پوست نیز تاثیر زیادی دارد. میکرونیدلینپ از جمله روشهای کم تهاجم برای درمان پوست است. در این روش، از دستگاه مخصوصی استفاده می شود که در قسمت سر این دستگاه، تعداد زیادی سوزنهای ریز و ظریف قرار دارد. زمانی که این دستگاه روی پوست قرار می گیرد و سوزنهای آن وارد پوست می شوند؛ سلولهای پوستی تحریک می شوند و شروع به تولید کلاژن می کنند. با نفوذ کلاژن به پوست، منافذ باز پوست بسته می شوند و پوست فرد بازسازی می شود. برای مشاهده نتایج میکرونیدلینگ روی پوست خود، باید بارها این روش را انجام دهید.

 

ار اف فرکشنال

 

·          آر اف فرکشنال

یکی دیگر از روشهای کیلینیکی عالی برای زیبا شدن پوست و رفع مشکلات پوستی، روش آر اف فرکشنال است که در این روش، گرما به عمق پوست نفوذ می کند تا سلولهای پوستی را برای تولید کلاژن تحریک کند. با ار اف فرکشنال، پوست شما سفت تر می شود و به دلیل افزایش کلاژن پوست، پوستی نرم تر و انعطاف پذیرتر خواهید داشت. آر اف فرکشنال به بهبود جای زخم و آکنه نیز کمک می کند. جوانسازی پوست، ترمیم بافت پوست، بستن منافذ باز پوست و کاهش لکه های روی پوست از دیگر مزایای انجام آر اف فرکشنال است.

 

·         لیزر co2 فرکشنال

با کمک اشعه های قدرتمند لیزر نیز می توان سلولهای پوستی را تحریک کرد. به همین دلیل است که در کلینیک های زیبایی از اشعه های قدرتمند لیزر برای تحریک سلولهای پوستی برای تولید کلاژن استفاده می شود. لیزر co2 فرکشنال با قدرت زیاد و طول موج بالا همراه است. در نتیجه زمانی که به پوست تابانده می شود، تا لایه های زیرین پوست نفوذ می کند و سلولهای تولید کننده کلاژن را تحریک می کند. در نتیجه با این کار بخش آسیب دیده پوست ترمیم می شود و شرایط برای ایجاد بافت سالم پوست فراهم خواهد شد. در نتیجه با لیزر درمانی، به مرور زمان منافذ باز پوست کوچکتر می شوند و شادابی و طراوت پوست بیشتر می شود.

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته با روشهای خانگی و کلینیکی برای درمان منافذ باز پوست آشنا شدید که به شما کمک می کنند تا از بازتر شدن منافذ پوست خود جلوگیری کنید و پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. یادتان باشد که با درمان سریع منافذ باز پوست، از بزرگتر شدن ابعاد منافذ جلوگیری خواهید کرد و می توانید از بروز جوش و آکنه یا دیگر مشکلات پوستی پیشگیری کنید. به همین دلیل بهتر است با کمک روشهای گفته شده به فکر تخلیه منافذ پوستتان از چربی ها و آلودگی ها باشید و به کوچکتر شدن منافذ پوستتان کمک کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و کاربردی باشد.

یکی از خدمات ما نانو پروتئین مو است که موهای را تقویت می ‌کند تا به زیبایی و سلامتی دلخواه دست یابید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط