فواید شانه چوبی
7,779

فواید شانه چوبی چیست ؟

شانه و برس چوبی از محصولات دوست دار طبیعت هستند. چوب به طبیعت آسیب نمی رساند و از مواد آلوده کننده محیط زیست نیست. در مقایسه با انواع شانه های پلاستیکی، شانه چوبی به نوعی حافظ زمین هم به حساب می آید. از همه اینها که بگذریم از فواید شانه چوبی برای موها نمی توان گذشت. موی طبیعی تحت تاثیر مواد مخرب بسیاری قرار دارد.

از انواع محصولات شوینده و حالت دهنده و رنگ دهنده مو گرفته تا تغییرات فصل و اشعه مضر خورشید، همگی روی موها اثر تخریبی دارند. موی سر دارای ساختاری پیچیده و بسیار ظریف است. مواد مغذی از طریق رگ های خونی به ریشه مو می رسد. شادابی و طراوت ساقه مو تحت تاثیر مواد دریافتی از ریشه و اثرات جانبی محیطی دارد. عدم مراقبت از مو موجب آسیب شدید به لایه محافظ ساقه مو می شود. لایه پوشاننده ساقه مو بافتی فلس مانند دارد و همچون فلس ماهی، کوتیکول ها قدرت همپوشانی دارند.

هر نوع دستکاری غیر اصولی می تواند پوشش کوتیکول مو را بشکند و ساختار لایه پوشاننده را تخریب کند. علاوه بر موارد ذکر شده، شانه زدن به موها نیز امکان آسیب به پوست کف سر و ساقه مو را افزایش می دهد. شانه های چوبی بهترین ابزار برای مرتب کردن موها هستند که از تخریب ساختار مو پیشگیری می کنند.

راهنمای جامع انتخاب شانه و برس مو مناسب

بهترین برس و شانه مو

فواید شانه چوبی برای مو

 شانه و برس های چوبی برای انواع مو قابل استفاده هستند. این محصولات هیچ آسیبی به مو وارد نمی کنند و از بروز  صدمات احتمالی نیز پیشگیری می کنند. با استفاده از این شانه های چوبی می توانید موهای فر، صاف، مجعد و موج دار را شانه کنید. انواع شانه چوبی با دندانه های متفاوت، مخصوص موهای کوتاه و بلند به بازار عرضه شده است. در ادامه برخی از فواید شانه چوبی آورده شده است.

  • جلوگیری از آسیب به پوست سر

 شانه چوبی دارای دندانه های درشت تری است و شانه زدن موها با آن راحت تر است. با استفاده از این شانه ها دیگر نگران برخورد دندانه های شانه با پوست سر نیستید. دندانه های چوبی شانه هیچ مشکلی برای پوست حساس یر ایجاد نمی کند. دندانه ها گرد و فاصله دار هستند و موقع برخورد به کف سر، حس نرمی خوبی به همراه دارند. کافیست یکبار تجربه شانه زدن با شانه های فلزی یا پلاستیکی را داشته باشید. دندانه های این نوع شانه و برس، تیز و خشن است. حتی با یکبار شانه زدن به موها نیز متوجه احساس فشار و ضربه روی پوست سر خواهید شد. افرادی که به طور مرتب از شانه های فلزی یا پلاستیکی استفاده می کنند به احتمال زیاد دچار زخم و کبودی در پوست سر هستند. برای زیبایی و مراقبت از مو حتما شانه مناسب تهیه کنید.

شانه چوبی برای مو

  • ماساژ پوست سر با شانه چوبی

دندانه های شانه های چوبی گرد است و موقع برخورد به پوست سر، موجب تحریک سلول های پوست می شود. به این ترتیب جریان خون در منطقه افزایش خواهد یافت و این امر به خستگی و رفع تنش های ذهنی کمک می کند. در واقع هر بار که با شانه و برس چوبی موها را شانه می زنید نوعی ماساژ موضعی نیز روی پوست کف سر انجام می دهید که خود به خود آسودگی و آرامش ذهنی را به وجود می آورد. در نهایت با رفع تنش و استرس از سویی و ایجاد آرامش و آسودگی اعصاب، احساس بهتری خواهید داشت و کیفیت موها بهبود پیدا می کند.

  • فواید شانه چوبی برای درمان شوره سر

دندانه های فلزی و پلاستیکی شانه ها، احتمال آسیب به پوست سر را افزایش می دهند. وقتی پوست کف سر دچار آسیب می شود احتمال شوره و پوسته شدن در ناحیه مورد نظر نیز بیشتر می شود. اگر به شوره سر مبتلا هستید و با درمان های روتین، نتیجه نگرفته اید پیشنهاد می کنم شانه تان را عوض کنید. شانه های چوبی نسبت به محصولات فلزی بسیار نرم و لطیف تر هستند و از ایجاد شوره مو جلوگیری می کنند. در ضمن شانه هایی که از چوب طبیعی هستند به هیچوجه حساسیت ایجاد نمی کنند.

طرز صحیح شانه زدن به موها

  • جلوگیری از برق مو

شانه های فلزی و پلاستیکی در ایجاد الکتریسیته ساکن مو نقش دارند. هر بار که موها را با این نوع شانه و برس، شانه می زنید مقدار زیادی بار الکتریکی و الکتریسیته ساکن روی موهای تان ایجاد می شود. این یک فاجعه است که در طولانی مدت قطعا به موها آسیب می زند. اصطکاک و بار الکتریکی، موها را به شدت شکننده، خشک و آسیب پذیرتر می کند. برای جلوگیری از ایجاد برق مو کافیست شانه تان را عوض کنید. شانه و برس چوبی از اسیب به موها در اثر الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند.

  • افزایش رشد مو از فواید شانه چوبی

آیا رشد موهای تان متوقف شده؟ آیا می خواهید رشد موها را افزایش دهید؟ داشتن موهای بلند آرزوی بسیاری از خانم هاست. برای افزایش رشد موها، شانه های پلاستیکی و فلزی را دور بریزید و از یک شانه با جنس چوب طبیعی استفاده کنید. چوب های رنگ نخورده برای ساخت شانه مناسب تر هستند. اخیرا شانه های چوبی رنگ و لاک خورده نیز در بازار عرضه شده که جذابیت ظاهری بیشتری دارند اما چوب رنگ نشده برای مو و پوست سر مناسب تر است.

  • کنترل چربی پوست سر

درزیر پوست سر تعداد زیادی غدد چربی ساز وجود دارد که در حالت عادی با ترشح متعادل چربی، پوست و موها را نرم و لطیف نگه می دارند. با شانه زدن این چربی در سطح مو پخش شده و موجب سلامتی و درخشان شدن موها می شود. شانه چوبی در تعادل ترشح چربی سر تاثیر مثبت دارد. اگر موهای چربی دارید با شانه های چوبی، تعادل را به پوست سر برگردانید. خشکی بیش از حد ساقه مو نیز با شانه چوبی بهبود خواهد داشت. دندانه های گرد شانه چربی را بر روی سایر قسمت های مو، پخش می کند.

برق مو چیست؟ چرا موها به پرواز در می آیند؟

بهترین شانه و برس موی سر

  • فواید شانه چوبی در نرم کردن مو

با پخش شدن روغن های طبیعی و ضروری مو توسط شانه چوبی، یک لایه پوششی محافظ روی تارهای مو ایجاد می شود. این لایه با تقویت فولیکول مو، نرمی و لطافت مو را افزایش داده و از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می کند. در نتیجه موها در معرض آسیب ناشی از خشکی و شکنندگی موها نیستند و از موخوره و چند شاخه شدن انتهای ساقه مو، در امان می مانند.

اگر به دنبال ویتامینه ریزش مو هستید، با خدمات ما، به موهایتان فرصتی دهید تا باز هم رشد کنند.

  • درخشندگی و براقیت موی سر

آیا موهای تان در اثر استفاده زیاد از رنگ مو و شامپوهای حاوی سولفات، کدر و مات شده است؟ برای بازگشت درخشندگی و شادابی موها از شانه چوبی با دندانه درشت کمک بگیرید. با ملایمت و آرامی موها را شانه بزنید تا روغن ضروری روی تارهای مو پخش شود. این روغن موهای کدر، خشک، شکننده و مات را به سرعت ترمیم می کند. شانه های چوبی به دلیل بافت طبیعی که دارند در بین پوست سر با موها، اصطکاک ایجاد نمی کنند ولی درخشندگی فوق العاده ای به همراه دارند.

  • ایمن در سشوار کشیدن

یکی از مشکلات جدی در هنگام سشوار کشیدن این است که شانه فلزی و پلاستیکی داغ می شوند. با استفاده از این شانه های چوبی دیگر خیال تان بابت گرما و داغ شدن شانه راحت باشد. اگر تاکنون موقع سشوار کشیدن با نگه داشتن شانه های داغ مشکل داشتید یک شانه چوبی تهیه کنید و موها را به راحتی سشوار بکشید. برای جلوگیری از گره خوردن موها در هنگام حالت دادن، از انواع شانه دندانه درشت تر استفاده کنید.

فواید سرکه سیب برای مو

فواید شانه چوبی چیست؟

نحوه تمیز کردن شانه و برس چوبی

پس از هر بار استفاده و شانه زدن به موها، شانه را تمیز کنید. این محصولات از چوب های مختلفی ساخته شده اند. انواع چوب درختان جنگلی و میوه ها در تهیه شانه های چوبی استفاده می شود. با توجه به جنس چوب به کار رفته در ساخت، فوید شانه مو نیز تغییراتی دارد. هم اکنون شانه و برس هایی از چوب صندل، بامبو، گلابی و …. در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده است.

برای بهره مندی از فواید شانه چوبی از ان مراقبت کنید. حفظ کیفیت و طول عمر محصولات چوبی، بهتر است آن ها را از رطوبت دور نگهدارید.آب و رطوبت در طولانی مدت به شانه چوبی صدمه می زند و موجب خراب شدن آن می شود. همیشه پس از شانه زدن به موها، شانه تان را در محلی خشک و به دور از رطوبت قرار دهید.

چنانچه بین دندانه های شانه، کثیفی و آلودگی جمع شد با استفاده از یک مسواک، شانه را تمیز کنید. از کاغذ سنباده نرم نیز می توانید برای پاک کردن کثیفی ها استفاده کنید. مسواک سا کاغذ سنباده را خیلی آرام در لا به لای دندانه های شانه حرکت دهید.

برای تمیز نگهداشتن شانه چوبی از چند قطره روغن طبیعی یا وازلین استفاده کنید. مقدار کی روغن زیتون، بادام، نارگیل و یا هر روغن دیگری که در دسترس دارید را روی دندانه های شانه بمالید و اجازه دهید روغن در هوای عادی خشک شود. سپس با یک پارچه مرطوب به آرامی روی شانه را پاک کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط