خواص آب برنج برای مو
252

آب برنج چه فوایدی برای مو دارد؟

اگر به دنبال یک نسخه جادویی برای رشد و تقویت موها هستید، با ما همراه باشید. شواهد نشان می دهد که بسیاری از بانوان شرقی از گذشته های دور تا به امروز از این درمان برای رشد و تقویت موهایشان استفاده می کردند. این درمان چیزی نیست جز استفاده از آب برنج برای تقویت و زیبایی موها! حتی تصورش هم مشکل است ولی آب برنج برای مو بسیار مفید است و می تواند بسیاری از مشکلات پوست سر و موها را برطرف کند.

برای داشتن موهایی پر پشت و درخشان حاضرید چقدر هزینه کنید؟ جالب است بدانید که این کار می تواند برای تان خیلی ارزان تمام شود. استفاده ار آب برنج برای مو اصلا ایده جدیدی نیست. پژوهش ها نشان دهنده آن است که زنان ژاپنی از حدود قرن هفتم و هشتم میلادی با این شیوه درمان، آشنایی داشته اند. کافی است موهایتان را با آب برنج بشویید تا شگفت زده شوید.

آب برنج دارای ویتامین ها و املاح زیادی است و می تواند به عنوان یک ماسک موی خانگی موثر، استفاده شود. حتی افزودن آب برنج به ترکیبات ماسک مو نیز ایده خوبی است ولی ساده ترین راه استفاده مستقیم ار آب برنج بر روی مو و پوست سر است. این ماده حاوی ترکیباتی است که به داخل مو نفوذ می کند و موها را از داخل به بیرون، ترمیم و بازسازی می کند. به این ترتیب موهایتان در برابر عوامل بیرونی و آسیب های محیطی نیز حفظ می شود.

فواید آب برنج بر روی پوست و مو

خواص آب برنج برای مو

آب برنج سفید رنگ و دارای ترکیبات نشاسته ای است. وقتی برنج را خیس می کنید یا بعد از آبکش کردن برنج، آب سفید و لعاب داری را مشاهده می کنید. آب برنج را دور نریزید و از آن برای شستشو و آبکشی موها استفاده کنید. حتی با همان یکی دو بار استفاده هم متوجه ترمیم موها می شوید ولی بعد از چهار هفته به وضوح، آسیب های مو از بین می رود.

استفاده از آب برنج برای مو به صورت علمی و آکادمیک بررسی نشده و همه تحقیقات از گزارش های مردمی بوده است. قرن های متمادی زنان چین و ژاپن از فواید آب برنج بر روی پوست و موها بهره برده اند. این درمان اصلا هزینه ای ندارد و به امتحان کردنش می ارزد. در ادامه برخی از فواید شگفت انگیز آب برنج بر روی موها بررسی شده است.

اگر به دنبال دوره حضوری هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

موهای نرم و براق

جلوگیری از سفید شدن مو

راز سفید نشدن موی زنان چینی و ژاپنی فاش شد. در منابع قدیمی ذکر شده که زنان قوم یائو موهایشان را با آب برنج شستشو می دادند و تا حدود 80 سالگی، رنگ مشکی موها حفظ می شد! زنان این قبیله به داشتن موهای پر پشت، بلند، زیبا و مشکی خود معروف هستند.

حتی برخی از شرکت کننده های محصولات بهداشتی مو نیز از فراورده های برنج در تهیه شامپو و مواد نرم کننده استفاده می کنند. در حال حاضر به دلیل سبک زندگی و استرس و …. سن سفید شدن موها هر روز کم و کمتر می شود. اگر بتوان با آب برنج موها را خوش رنگ و سالم نگه داشت، چرا که نه.

آب برنج برای مو و پوست سر

جلوگیری از ریزش مو با آب برنج

آب برنج حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های B، C و E است که در تقویت ریشه مو نقش دارند. این مواد در کنار آمینو اسیدهای موجود در آب برنج، غوغا می کنند. توجه داشته باشید که موها به یک باره شروع به ریختن نمی کند. ابتدا یک عامل خارجی یا داخلی موجب آسیب به فولیکول مو می شود و بعد موها نازک و ضعیف تر رشد می کنند.

موهای نازک، سست هستند و استحکام خوبی ندارند. برای جلوگیری از ریزش مو لازم است تا فولیکول مو را تقویت کنید. بهترین و ارزان ترین ماده در دسترس، آب سفید رنگ برنج است. این ماده دارای همه ترکیبات مورد نیاز مو است و مانع ریختن موها می شود. جالب تر اینکه ویتامین های موجود در آب برنج برای مو به حدی است که موها را تقویت کرده و رشد طولی مو را نیز افزایش می دهد. برای نتیجه گیری باید هفته ای 2 بار موها را با آب برنج شستشو دهید.

جلوگیری از ریزش مو با ترفندهای خانگی

خاصیت نرم کنندگی آب برنج برای مو

آب برنج دارای خواص رطوبت رسانی به موها است. وقتی موها نرمی و لطافت خود را از دست می دهند می توانید با استفاده موضعی از آب برنج، موها را به حالت قبل برگردانید. ترکیبات موجود در آب سفید رنگ برنج با نفوذ به داخل ساقه مو، رطوبت مورد نیاز مو را تامین می کند. این مواد همچنین یک لایه محافظ دور ساقه مو ایجاد می کنند که سلامت مو را افزایش می دهد.

آب برنج یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی و خانگی به حساب می آید. این ترکیب حاوی مواد شیمیایی و مضر نیست و به هیچ وجه آسیبی به موها وارد نمی کند. پس از شستشوی موها با آب برنج، بافت موها ترمیم شده و حجم موها نیز بیشتر دیده می شود.

آب برنج برای ترمیم آسیب های مو

وقتی موها به آب برنج آغشته می شود، ترکیبات موثر به بافت مو نفوذ می کنند بنابر این حتی پس از آبکشی موها نیز، املاح موجود در آب برنج از روی موها پاک نمی شود. اینوزیتول نوعی کربوهیدرات ضروری است که همراه با آب برنج به موها وارد می شود. باقی ماندن ویتامین ها و ترکیبات مفید آب برنج روی موها نقش محافظتی زیادی دارد. در نتیجه الاستیسیته مو بهتر می شود و تارهای مو اصطکاک کمتری با یکدیگر دارند.

تقویت موهای نازک و سست
آب برنج برای رفع شوره سر

شوره سر یکی از مشکلاتی است که سن و سال نمی شناسد. هم مردان و هم زنان به نوعی با شوره و پوسته ریزی پوست سر درگیر هستند. این شوره های سفید رنگ که مثل گرد روی یقه لباس تان می نشینند، گاهی موجب شرمساری می شوند. باور می کنید خیلی از افراد به دلیل همین شوره های آزار دهنده، ار حضور در جمع خودداری می کنند.

اگر همه راه ها را رفته اید و هنوز هم این شوره های لعنتی از بین نرفته، آب برنج را امتحان کنید. به طور مرتب از آب برنج برای مو استفاده کنید تا به کلی پوسته ریزی کف سر از بین برود. آب برنج یکی از موادی است که برای نرمی و لطافت و از بین بردن چین و چروک و مشکلات پوستی نیز به کار می رود.

خواص آب برنج

رفع موخوره با آب برنج

وقتی موها گرفتار موخوره شود ناچار به کوتاه کردن مو هستید. موخوره باعث می شوید تا ساقه مو خورد شده و از میانه قطع شود. در مراحل اولیه موخوره تنها در انتهای ساقه مو دیده می شود اما این مشکل، به بخش های دیگر مو نیز قابل انتقال است. معمولا موهای خشک که رطوبت و پروتئین خود را از دست داده اند به موخوره دچار می شوند. آلودگی محیط و عدم مراقبت از مو نیز خشکی و شکنندگی مو را افزایش می دهد.

آب برنج دارای پروتئین زیادی است و می تواند از ایجاد موخوره و پیشرفت آن جلوگیری کند. آب برنج برای مو عالی است و همه نیازهای مو را برطرف می کند. موهای سالم که رطوبت و پروتئین کافی دارند، به موخوره مبتلا نمی شوند. برای استفاده حداکثری از آب برنج، می توانید آن را به ساقه مو بمالید و حداقل 20 دقیقه صبر کنید. سپس موها را بشویید و اجازه دهید تا مو در هوای آزاد خشک شود.

طرز استفاده از آب برنج روی مو

درمان شپش سر

شپش به سرعت از فردی به فردی دیگر منتقل می شود. رعایت بهداشت فردی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به شپش یر ندارد. در مدارس، کودکستان ها، سربازخانه ها و هر جایی که جمعیت زیادی باشد، امکان انتقال شپش هست. حتی استفاده از کلاه فردی دیگر می تواند شپش را وارد خانواده تان کند. درمان شپش زمان بر است و به این سادگی ها نمی توانید از شر شپش و تخم هایش خلاص شوید.

داروهای شیمیایی برای از بین بردن شپش تولید شده که عوارض خاص خود را دارد. بسیاری از افراد توانسته اند با استفاده از درمان های خانگی، شپش را از بین ببرند. استفاده از آب برنج برای مو یکی از همین درمان های بی خطر و غیر شیمیایی است. آب برنج دارای نشاسته زیادی است و می تواند تخم های شپش را نابود کند. چنانچه در مراحل ابتدایی ابتلا به شپش از آب برنج برای مو استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهد داشت. این درمان بدون عارضه بوده و کاملا طبیعی و سالم است.

آب برنج را روی موها و پوست سر بمالید و پس از نیم ساعت با شانه مخصوص، موها را شانه بزنید. حتی می توانید سرتان را با دستمال ببندید و صبح روز بعد موها را شانه زده و آبکشی کنید.

کلینیک تخصصی زیبایی مو سعیده درویش زاده

با مراقبت صحیح می توانید موهایی زیبا، براق و سالم داشته باشید. همه تنش های فیزیکی و شیمیایی روی موها، موجب آسیب دیده ساختار مو می شود. پف و وز مو، سوختن و پودر شدن موها نشان دهنده صدمات جدی به کوتیکول مو است. در این مرکز با استفاده از انواع ویتامینه های کابین، درمان های تخصصی مو انجام می شود.

پلکس تراپی و اولاپلکس مو، نانو بوتاکس مو، کراتینه مو و …. برخی از خدماتی است که به طور روتین در سالن زیبایی مو درویش زاده انجام می شود. حتی خانم های باردار و دخترهای جوان هم می توانند از این خدمات استفاده کنند. برای حفظ سلامت شما از مواد گیاهی و مرغوب استفاده می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط