خشک کردن مو بدون سشوار
1,686

چگونه موهایمان را بدون سشوار خشک کنیم؟

خشک کردن موها بعد از شستشو روی سلامت موها تاثیر زیادی دارد. اکثر افراد با باد گرم سشوار موها را خشک می کنند و ناخواسته باعث آسیب به آن می شوند. سشوار به سرعت مو را خشک می کند و همین موضوع موجب از دست رفتن رطوبت بافت مو می شود. برای اینکه موها سالم و شاداب باشند باید موها را بدون گرما و حرارت، خشک کنید. خشک کردن مو بدون سشوار هم امکان پذیر است چرا راه های سالم تر و بی ضررتری را امتحان نمی کنید؟

اگر خیلی عجله دارید می توانید موهایتان را با سشوار حشک کنید اما این کار نباید به عادت همیشگی تان تبدیل شود. به طور کلی همه دستگاه های حرارتی حالت دهنده مو، مکانیسم مشابهی دارند و موها را خشک و شکننده تر می کنند. هر چقدر موها نازک تر و کم پشت تر باشد بیشتر در اثر باد گرم سشوار آسیب می بیند.

اگر از رنگ مو و دکلره استفاده می کنید نیز موهایتان مستعد خشکی بیشتری است با باد گرم سشوار سریع تر موها آسیب می بیند. در این مطلب روش های متفاوتی برای خشک کردن مو بدون سشوار معرفی شده است. شاید این راه ها را قبلا امتحان نکرده باشید بد نیست برای یک بار هم که شده سشوار را کنار بگذارید و این روش ها را امتحان کنید.

روش های خشک کردن مو

روش های خشک کردن مو بدون سشوار

اگر مجبور به خشک کردن موها با سشوار هستید حداقل از محافظ حرارتی مو استفاده کنید. این مواد دارای ترکیباتی هستند که دورتادور ساقه مو را پوشش می دهند و تقریبا تا 450 درجه فارنهایت هم کارایی دارند. محافظ های حرارتی بدون سولفات و برندهای معتبر را خریداری کنید تا خیال تان بابت سلامت موها راحت باشد.

حتی قبل از صاف کردن موها با اتوی مو نیز استفاده از محافظ حرارتی مو الزامی است. دستگاه های حرارتی فر کننده مو نیز همانند سشوار به موها آسیب می زنند برای استفاده از این وسایل حتما موها را با ترکیبات مناسب ایمن کنید. محافظ حرارتی مو، پلیمرهای رسانای گرما را می گیرد و به کاهش زمان خشک شدن مو نیز کمک می کند. حتی بدون سشوار نیز می توانید تنها با همین محافظ های حرارتی موهایتان را خشک کنید.

اگر به دنبال کراتینه مو کودکان هستید، با خدمات ما، به فرزندانتان اجازه دهید تا با موهای سالم و زیبایی داشته باشند.

خشک کردن موها با حوله

خشک کردن مو بدون سشوار با حوله

از حوله میکروفایبر استفاده کنید تا زمان خشک شدن مو به نصف برسد. این حوله ها از میکرو الیاف های فوق العاده مخملی ساخته اند که 100 برابر ظریف تر از موی انسان است. بنابراین حرکت حوله میکرو فایبر روی موها به هیچوجه موجب آسیب به ساختار مو نمی شود. موها در حالت خیس، بسیار آسیب پذیرتر هستند و به سادگی دچار کشیدگی و پارگی می شوند.

خشک کردن موها با حوله از روش های رایج است اما حوله های پنبه ای برای ان کار مناسب نیستند. این حوله ها بافت خشن تری دارند و باعث آسیب به مو می شوند. وز و شکنندگی موها در اغلب موارد به دلیل استفاده از حوله نامناسب برای خشک کردن مو است. با قرار دادن تیشرت نخی در دو طرف مو می توانید آب اضافی موها را بگیرید و اجازه دهید بقیه رطوبت در هوای آزاد خشک شود.

اگر اصرار به خشک کردن مو با حوله دارید، از حوله میکروفایبر استفاده کنید! حوله میکروفیبر پارچه ای ملایم تر از پنبه است، موهای خود را از هم جدا کرده و آن‌ها را به صورت چند قسمتی با این حوله ها خشک کنید. حوله میکروفایبر مقدار زیادی از آب و رطوبن اضافی مو را جذب می کند.

راه های خشک کردن مو بدون سشوار

شانه دندانه درشت برای خشک کردن موها

حتما می دانید که شانه زدن موهای خیس چقدر ضرر دارد. موی خیس سنگین است و حالت کشسانی زیادی دارد. با شانه زدن موهای خیس احتمال شکستگی و پارگی مو وجود دارد. البته برس های مخصوص موی خیس نیز به فروش می رسد.

برس های مخصوص برای موهای خیس تولید شده که دارای دندانه هایی با پر کننده های میکرو فایبر است. با این برس ها می توانید حتی موهای خیس را هم شانه بزنید و گره های مو را باز کنید. برای زمانی که عجله دارید این برس ها عالی هستند.

اگر از این برس ها در اختیار ندارید از شانه های دندانه درشت استفاده کنید. فاصله بین دندانه ای این شانه ها زیادتر است.  بعد از شستشوی موها حتما از نرم کننده مو نیز استفاده کنید. سپس موها را با حوله خشک کنید و کمی تکان دهید تا آب از قسمت های بالای سر به بیرون حرکت کند. سپس با شانه دندانه باز موها را به آرامی شانه بزنید. این کار را وقتی انجام دهید که موها حداقل 30 درصد خشک شده باشد.

نرم کننده مناسب موی چرب

خشک کردن مو بدون سشوار با رقص!

اگر عاشق رقصیدن و آواز خواندن در زیر دوش هستید این کار را امتحان کنید. ابتدا موها را با شامپوی مناسب و بدون سولفات بشویید و آبکشی کنید. سپس از نرم کننده استفاده کنید تا گره های مو باز شود و موهایتان نرم و لطیف شود. بعد هم موها را طبق معمول آب بکشید و با حوله آب اضافی مو را بگیرید.

به طور معمول ساقه مو دیرتر از ریشه مو خشک می شود زیرا در قسمت بالای سر، موها  به هم فشردگی بیشتری دارند. باید به گونه ای آب اضافی لای ریشه های مو را بتکانید. حالا موقع این است که همه هنرتان را نشان دهید. برقصید و موها را تکان دهید. سرتان را بچرخانید و موها را حرکت دهید با این ابتکار ساده همه ذرات آب از لای موها خارج می شود. باقیمانده رطوبت نیز در زمان کوتاهی خشک می شود.

حوله میکرو فایبر برای خشک کردن مو

شانه انگشتی برای خشک کردن موی فر

باد گرم سشوار موجب خشک شدن بیش از حد موهای فر می شود. مو فرفری بهتر می دانند که چقدر باید مواظب موهای خود باشند. این نوع مو خیلی زود خشک و دهیدراته می شود. یکی از بدترین کارها این است که موهای فرتان را با سشوار کباب کنید. دستگاه های حرارتی حالت دهنده مو را کنار بگذارید و از این به بعد موهایتان را اینطور خشک کنید.

ابتدا آب اضافی مو را با حوله بگیرید. سپس در حالی که موها هنوز مرطوب است گره های مو را از بین ببرید. از نوک موها شروع کنید و به آرامی انگشتان را لا به لای موها حرکت دهید و تارهای گره خورده را یکی یکی آزاد کنید. کم کم دست ها را به سمت بالا و ریشه مو حرکت دهید. به جای کشیدن و فشار دادن موهای خود، به آرامی با انگشتان روی آن دست بکشید.

اگر از ریشه مو شروع کنید گره ها و در هم تنیدگی های مو بیشتر می شود. نیازی به زور و رفتار خشن نیست خیلی راحت انگشت ها را لای موها جا به جا کنید و همه گره های مو را باز کنید. بهتر است همیشه از نرم کننده مو در حمام استفاده کنید تا فرهای مو بافت نرم تر و لطیف تری داشته باشند. بعد از اینکه گره های مو را باز کردید اجازه دهید تا بقیه رطوبت مو در هوای آزاد خشک شود.

خشک کردن موهای فر بدون سشوار

استفاده از شامپو خشک

ساده ترین راه برای خشک کردن مو این است که اصلا موها را خیس نکنید! به جای اینکه هر روز موها را شستشو دهید و بعد با سشوار موها را خشک کنید کمی متفاوت باشید. شستن موها با شامپو برای از بین بردن آلودگی های پوست سر عالی است ولی واقعا موها این قدر به شستشو نیاز ندارند. عرق پوست سر به سادگی با آب نیز تمیز می شود.

در ضمن می توانید فاصله بین دو شستشو را طولانی تر کنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست به دنبال راه های خشک کردن مو بدون سشوار باشید. در فاصله بین حمام، با استفاده از شامپوی خشک، موها را تمیز نگه دارید. این شامپوها بدون نیاز به آب، عمل می کنند و چربی و آلودگی های پوست سر را از بین می برند. کمی شامپو خشک را در بین لایه های مو اسپری کنید. سپس کمی موها و پوست سر را مالش دهید به همین راحتی.

شانه زدن موهای خیس و مرطوب

مرکز تخصصی کراتینه و احیا مو سعیده درویش زاده

هر مشکلی چاره ای دارد وقتی موهایتان با مواد شیمیایی رنگ و دکلره آسیب دیده، تراپی مو چاره کار است. برای اینکه موهای سالم و شاداب داشته باشید لازم است تا نیازهای مو را تامین کنید. رطوبت و پروتئین دو عنصر اصلی در سلامت مو است که در اثر عدم رسیدگی، نابود می شود. موهای خشک و وز و زبر و خشن، رطوبت و پروتئین خود را از دست داده اند.

کراتینه و احیا موهای آسیب دیده بخشی از خدمات پر طرفدار در سالن زیبایی موی درویش زاده است. چنانچه موها به درمان های جانبی نیاز داشته باشد ما برایتان انجام می دهیم. با استفاده از مواد مرغوب و استاندارد می توان نیاز مو را برطرف کرد. در این سالن از بهترین مواد برای احیا موهای آسیب دیده استفاده می شود. جهت نفوذ عمیق ترکیبات ویتامینه و احیا به بافت مو، ترکیبات حاوی ذرات نانو به کار گرفته می شود.

آیا موهایتان سوخته، پودر شده و دارای بافت خمیری است؟ آیا ساقه مو از نیمه قطع می شود و تارهای مو در هم گره می خورند؟ تا دیر نشده و فرصت باقی است برای ترمیم و احیا موهای آسیب دیده اقدام کنید. سوالات احتمالی خود را با ما در میان بگذارید تا راهنمایی تان کنیم. کلیه مشاوره های مرکز به صورت رایگان ارائه می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط