زرده تخم مرغ برای مو
560

زرده تخم مرغ به موهام بزنم یا نزنم؟

زرده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی و از جمله ویتامین A، ویتامین D ، بیوتین، فولات و مقادیر زیادی پروتئین است. تخم مرغ کامل به همراه زرده، بخش زیادی از نیازهای بدن را تامین می کند. حتی بعضی ها توانسته اند با زرده تخم مرغ جلوی ریزش موهایشان را بگیرند و رشد موها را افزایش دهند. زرده تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین ها و املاح ضروری است اما سوال اینجاست که آیا زرده تخم مرغ برای مو هم خوب است؟

رژیم های غذایی غلط، عامل بسیاری از مشکلات بدن است. وقتی بدن با فقر غذایی روبرو می شود پوست و مو به سرعت واکنش نشان می دهند. کاهش پروتئین بدن یک مشکل جدی است که به طور وضوح وضعیت موها را تغییر می دهد. کراتین بخش مهمی از ساختار مو را تشکیل می دهد. کراتین دارای بافت پروتئینی است و کمبود این ماده موجب آسیب جدی به مو می شود.

دستگاه های حرارتی حالت دهنده مو نیز کوتیکول مو را تخریب می کنند که به این ترتیب رطوبت و پروتئین مو از بین می رود. کوتیکول لایه ای است که قسمت بیرونی مو را پوشش داده و ساختاری پولکی دارد. این لایه حالت منسجم و یک تکه نیست بلکه به صورت فلس ماهی روی هم قرار گرفته و سطح مو را کامل می پوشاند. هر گونه آسیب به این بخش منجر به کاهش پروتئین مو می شود.

رشد موهای سر با تخم مرغ

فواید زرده تخم مرغ برای مو

برخی از داروهای شیمیایی، محصولات مراقبت از مو و به طور کلی همه شرایط محیطی و سبک زندگی روی سلامت مو اثر می گذارد. وقتی موها بیش از حد خشک شده و حالت زبر و خشن گرفته، یک مشکل جدی وجود دارد. پف و وز مو، گره خوردن مو، قطع شدن ساقه مو و بسیاری از مواردی که تقریبا این روزها زیاد دیده می شود به دلیل آسیب هایی است که ندانسته به موها وارد می شود.

همه این موارد را می توان با پروتئین تراپی درمان کرد. این یک شیوه درمانی موثر است که در سالن زیبایی مو انجام می شود. در پروتئین تراپی ترکیبات پروتئین به صورت نانو ذرات به عمق مو نفوذ می کنند و از پایه و اصولی موجب تقویت موها می شوند.

ساده ترین راه برای تامین رطوبت و پروتئین مو این است که از انواع تراپی مو استفاده کنید تا نیازهای مو برطرف شود. البته خیلی ها تمایل دارند تا با استفاده از درمان های خانگی و روش های سنتی، به موهای خود جان دوباره ای بدهند. در بین انواع روش های درمان خانگی، استفاده از زرده تخم مرغ برای مو نیز جایگاه ویژه ای دارد. خیلی ها از این روش نتیجه گرفته اند زیرا زرده تخم مرغ فواید زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با خواص زرده تخم مرغ آشنا شویم.

ماسک موی پروتئینه خانگی

پیشگیری از شکستگی مو با زرده تخم مرغ

موهای خشک و ضعیف مستعد آسیب بیشتری هستند. موقع شستشو و یا شانه زدن، موهای خشک دچار شکستگی می شوند. شکنندگی مو به دلیل کاهش چربی و روغن طبیعی مو اتفاق می افتد. شامپوی نامناسب می تواند در از بین بردن چربی مو دخالت داشته باشد. با استفاده از زرده تخم مرغ می توانید چربی و پروتئین مو را تامین کنید. نتیجه اینکه موها نرم و لطیف می شوند و شکنندگی مو به کلی برطرف می شود.

زرده تخم مرغ برای تقویت موها

زرده تخم مرغ حاوی مقادیر فراوان پروتئین و ویتامین های مفید و مغذی است. برای داشتن موهای سالم به همه این مواد نیاز دارید. بهبود شرایط مو ارتباط مستقیم با تامین نیازهای مو دارد. دو عامل رطوبت و پروتئین مهم ترین مواد در ساختار مو هستند که به شدت تحت تاثیر عوامل محیطی آسیب می بینند.

برای جلوگیری از آسیب به مو می توانید از خواص زرده تخم مرغ برای مو استفاده کنید. با استفاده از ماده زرد رنگ درون تخم مرغ می توان از خشکی و شکنندگی ساقه مو پیشگیری کرد. این به معنای تقویت مو و افرایش استحکام مو است. موهای سالم قوی و مقاوم تر هستند و به آسانی دچار شکستگی و آسیب نمی شوند.

طرز تهیه ماسک مو در منزل

زرده تخم مرغ برای مو و افزایش رشد مو

زرده تخم مرغ دارای مقدار کمی آهن است اما همین میزان آهن برای سلامت موها تاثیر زیادی دارد. کمبود آهن موجب کم خونی می شود و این موضوع به طور مستقیم با ریزش مو در ارتباط است. موهایی که روی سرتان می بینید بخش ساقه و بیرون از پوست مو است. بخش مهم و زنده مو در زیر پوست سر است.

ریشه مو مواد مغذی و ویتامین ها و املاح مورد نیاز را از طریق مویرگ های خونی دریافت می کند. وقتی ویتامین ها، آهن و دیگر مواد مغذی بدن کم بشود، نیازهای ریشه مو تامین نخواهد شد. نتیجه اینکه فولیکول های مو کوچک تر می شوند. فولیکول های مو روزنه های رویش مو هستند. وقتی فولیکول مو کوچک شده و آسیب می بیند، موها نازک تر رشد می کنند. موهای نازک دوام کمی دارند و خیلی بیشتر می ریزند.

موهای سالم و براق

چگونه از زرده تخم مرغ استفاده کنیم؟

شاید تصور کنید که با خوردن تخم مرغ همه نیازهای مو نیز تامین می شود. این تا حدود زیادی صحیح است به طور کلی وقتی بدن در حالت سلامت کامل باشد همه ارگان های داخلی و پوست و مو نیز در وضعیت خوبی قرار دارند. اما گاهی لازم است تا به طور اختصاصی به وضعیت موها رسیدگی شود. 3 راه برای استفاده از زرده تخم مرغ برای مو وجود دارد.

ماسک مو با زرده تخم مرغ

در ترکیبات اغلب ماسک موهای خانگی، زرده تخم مرغ هم وجود دارد. باری تهیه ماسک موی پروتئین یا ماسک آبرسان مو می توانید از تخم مرغ کمک بگیرید. افزودن ترکیبات موثر دیگر به تخم مرغ هم ایده خوبی است اما ساده ترین ماسک مو، بدون افزودن هیچ ماده ای تهیه می شود.

یک تخم مرغ کامل را شکسته و در ظرفی بریزید و هم بزنید تا یک دست شود. در صورت تمایل چند قطره روغن نارگیل یا زیتون به ان اضافه کنید. حالا ماسک موی تخم مرغی را با دست روی پوست سر و موها بمالید. این ماسک مو باید حداقل یک ساعت روی موها باقی بماند تا تاثیرش را بگذارد.

سپس موها را با آب سرد بشویید و موها را با سشوار خشک نکنید.

افزایش رشد مو با تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ برای مو با مواد غذایی

در طبخ بسیاری از غذاها می توانید از تخم مرغ یا زرده خالی نیز استفاده کنید. اگر پرهیز پزشکی ندارید و دچار بیماری یا مشکل خاصی نیستید روزی یک تخم مرغ مصرف کنید. کوکو، کتلت، سالاد اولیه و …. همگی دارای تخم مرغ هستند. حتی برای صبحانه نیز تخم مرغ ایده خوبی است.

توجه: زرده تخم مرغ مملو از کلسترول است و مصرف آن به صورت مکمل و یا در مواد غذایی می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. افرادی که کلسترول خون بالا دارید از خوردن مقدار زیادی تخم مرغ و به خصوص زرده آن در یک روز، خودداری کنید. در این مورد نظر پزشک تان را بپرسید.

ماسک زرده تخم

مصرف مکمل های غذایی

استفاده از مکمل ها برای بسیاری از افراد ساده است. خیلی ها ترجیح می دهند با خوردن یک مکمل غذایی، همه نیازهای بدن و پوست و مو را تامین کنند. این کار دردسرهای ماسک مو و شستشوی سر و … را ندارد. انواع مکمل در داروخانه ها بدون نسخه پزشک به فروش می رسد.

قرص های پروتئین زرده تخم مرغ نیز به شکل دارویی تولید شده که می تواند در بهبود تغذیه نیز کمک تان کند. در مورد مکمل ها به نظر می رسد تصمیم گیرنده نهایی پزشک متخصص است. قبل از مصرف هر نوع مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید و از وضعیت سلامت خود مطمئن شوید.

توجه: برخی افراد نسبت به تخم مرغ آلرژی دارند. این ماده مغذی و پر فایده با بدن برخی از افراد سازگار نیست. اگر به تخم مرغ حساسیت دارید هیچیک از اشکال ان را مصرف نکنید. مکمل ها، مواد غذایی و حتی ماسک موی تخم مرغ را استفاده نکنید.

با شرکت در آموزش کراتین، صافی و احیای مو ، مهارت‌ های خود را در زمینه مراقبت از موها به افزایش برسانید.

فواید زرده تخم مرغ برای مو

مرکز تخصصی ترمیم و احیا مو سعیده درویش زاده

درمان های خانگی مو تا حدود کمی تاثیر دارند اما به هیچ وجه قدرت ترمیم موهای آسیب دیده را ندارند. وقتی موها در اثر مواد شیمیایی رنگ و دکلره، سوخته، پودر شده و حالت خمیری دارد تنها تراپی مو جواب می دهد. ما در این مرکز انواع لاین احیا مو را ارائه می دهیم.

برای اینکه مواد مورد استفاده به عمق مو نفوذ کنند از تکنولوژی نانو ذرات گرفته می شوند. موادی که برای کراتینه و احیا مو استفاده می شود کاملا بدون ضرر هستند و فرمالدئید و مواد سمی ندارند. برای درمان خشکی و پف و وز مو نیز می توان هم زمان آبرسانی و پروتئین درمانی مو را در یک جلسه انجام داد.
اینجا یک مرکز تخصصی برای احیا موهای آسیب دیده است که با استفاده از نیاز مو، درمان موثر و اصولی را پیشنهاد می دهد. کادر حرفه ای و با تجربه در کنار استفاده از مواد مرغوب و استاندارد دو رکن مهم در موفقیت ما است. کیفیت کار سالن را از مشتری های قبلی سوال کنید.

اگر در استفاده از خدمات احیا مو تردید دارید می توانید سوالات خود را با مشاوران ما مطرح کنید. سالن زیبایی مو درویش زاده مشاوره رایگان هم دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط