اولاپلکس تراپی چیست؟
3,216

اولاپلکس تراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

چقدر خوب می شد که آرایشگرها هم مثل پزشکان، قسم حرفه ای می خوردند. در این صورت موظف بودند برای نجات موهای آسیب دیده مراجعه کننده، از بهترین روش ها استفاده کنند. متاسفانه این روزها شاهد برخی مشکلات هستیم که از سوی افراد مبتدی و آموزش ندیده انجام می شود. وقتی موهای مراجعه دچار آسیب شده، باید از روش های نوین و کاملا تخصصی نظیر اولاپلکس تراپی برای احیا موها استفاده شود. راهکارهای قدیمی دیگر جوابگو نیست و نمی تواند صدمات بسیار شدید را درمان کند.

اولاپلکس تراپی یکی از جدیدترین خدمات احیای مو است که هم اکنون تنها در سالن های زیبایی تخصصی اجرا می شود. حتی کیم کارداشیان هم در مصاحبه ای اعلام کرده که زیبایی موهایش را مدیون درمان با مواد اولاپلکس است. وقتی موهای کیم به شدت از مواد دکلره آسیب دیده بود، آرایشگر ماهرش با استفاده از مواد اولاپلکس، موهای او را درمان کرد. آیا تا کنون از خدمات اولاپلکس درمانی استفاده کرده اید؟

اگرچه این تکنیک به نسبت جدید است ولی خیلی زود توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. بسیاری از خانم ها زیبایی موهایشان را با مواد اولاپلکس دوباره احیا کرده اند. این تکنیک به هیچوجه در منزل انجام نمی شود از خدمات تخصصی احیا مو به حساب می آید.

مراحل اولاپلکس تراپی

اولاپلکس تراپی چیست؟

Olaplex توسط دین کریستال معرفی شد وی با همکاری دو دانشمند، دکتر کرید هاوکر و دکتر اریک پرسلی توانست به یک مولکول جدید دست پیدا کند که از داخل تارهای مو عبور می کند. مواد اولاپلکس قادر به ترمیم پیوندهای دی سولفیدی شکسته شده مو هستند. در واقع Olaplex بزرگترین تغییر دهنده رنگ در مو است که با اتصال مجدد پیوندهای گوگردی دی سولفید، موها را نیز ترمیم می کند.

اولاپلکس تراپی با انواع جنس مو سازگار است و ساختار و یکپارچگی مو را بازسازی می کند. حتی برای موهای فر و بافت افرو هم می توان از این تکنیک استفاده کرد بدون اینکه فرها صاف شوند.

موها در اثر مواد دکلره، ریباندینگ، حرارت زیاد در براشینگ و … به مرور دچار آسیب می شوند و نیاز به بازسازی و ترمیم دارند. در اولاپلکس تراپی شکستگی تارهای مو به طور کامل برطرف می شود. این مواد با اصلاح پیوندهای دیسولفید، شکستگی مو را اصلاح می کنند. در این صورت ساختار موها یک دست شده و قدرت موها باز می گردد.

اگر دائم موهای خود را رنگ و دکلره می کنید حتما نیاز به درمان با مواد اولاپلکس دارید. اما جالب تر اینکه همه افراد با هر نوع مویی، رنگ شده و رنگ نشده و طبیعی نیز می توانند با اولاپلکس، ساختار مو را به شکل اولیه بازگردانند. از اولاپلکس می توان به همراه رنگ مو نیز استفاده کرد و این تضمین وجود دارد که موها با روشن ترین پایه برسد.

با خدمات آمبره مو ما، رنگ موهایتان را به زیبایی و الگویی خاص ترتیب دهید.

اولاپلکس تراپی در سالن زیبایی

اولاپلکس شامل چه موادی است؟

در ترکیبات مواد اولاپلکس از سولفات، سیلیکون، آلدئید، فتالات و DEA استفاده نمی شود. این مواد با هر انچه که قبلا دیده اید تفاوت دارد و قادر است همه پیوندهای شکسته مو را دوباره به حالت قبل برقرار کند.

فرمولاسیون مواد استفاده شده در اولاپلکس تراپی کاملا اختصاصی است و تاکنون در هیچ نوع پلکس دیگری مشاهده نشده است. این محصول با  مواد کراتینه مو تفاوت دارد. صحبت از روشن کردن پایه مو شد لازم به ذکر است که مواد اولاپلکس از زمین تا آسمان با مواد دکلره فرق می کند. در ضمن این مواد نوعی ریموور نیز به حساب نمی آیند.

اولاپلکس تراپی هم زمان با رنگ کردن موها تجربه ای جدید و بسیار خوشایند است زیرا از نتیجه شگفت زده می شوید. بر خلاف روش های متداول، موهای رنگ شده با این مواد حتی از قبل هم قوی تر! به نظر می رسند و به هیچ وجه دچار مشکل و گرفتاری نمی شوند.

خدمات تخصصی احیا مو

موارد استفاده از اولاپلکس

اولاپلکس تراپی یک شیوه درمانی است که طی آن پیوندهای دی سولفید به حالت معمولی بر می گردند. این پیوندها در اثر حرارت و داغی دستگاه های حالت دهنده مو به شدت آسیب می بینند. مواد دکلره و رنگ مو هم از مقصرین اصلی تغییر شکل ساختار و هماهنگی پیوندهای دی سولفیدی مو است.

برای استفاده از مواد اولاپلکس راه های متفاوتی وجود دارد. این مواد به شیوه های زیر به کار گرفته می شوند:

  • به کارگیری مواد اولاپلکس در رنگ مو
  • استفاده از مواد اولاپلکس به همراه پودر دکلره
  • مصرف در اولاپلکس تراپی برای درمان آسیب های شدید مو

طریقه کار با مواد پلکس

طریقه استفاده از اولاپلکس به همراه پودر دکلره

افزودن مقدار مناسب مواد اولاپلکس به ترکیب پودر دکلره مهم ترین مرحله کار است. در صورتی که مواد کم باشد اثرگذاری قابل توجهی ندارد و در صورت استفاده از اولاپلکس به مقدار بسیار زیاد نیز روی رنگ پذیری موها تاثیر منفی دارد. این ترکیب با توجه به حجم و تراکم موها دارای تغییراتی است. قبل از هر اقدامی از آرایشگرتان سوال کنید که آیا اولاپلکس برای موهایتان کارایی خوبی دارد یا خیر؟

به طور معمول برای هر 15 گرم پودر دکلره از 4 میل مواد اولاپلکس شماره 1 استفاده می شود. حالا این نسبت را با توجه به حجم موها و بلندی تارهای مو در نظر بگیرید. همیشه بیش از این مقدار پودر دکلره و مواد استفاده می شود و این مثال تنها به جهت الگو گرفتن عنوان شده است.

بعد از ترکیب مناسب مواد و انجام عمل دکلره، موها شستشو داده می شود و محلول شماره 2 اولاپلکس به مدت 15 دقیقه روی موها قرار می گیرد. این روش همان ماسک مو با اولاپلکس است که حتما برای موهای رنگ شده استفاده می شود. سپس موها با آب ولرم به طور کامل شستشو داده می شود.

در این صورت دیگر نگرانی بابت مواد مضر دکلره وجود ندارد و موها در حین کار با این مواد دچار آسیب نمی شوند. در ضمن اولاپلکس حتی آسیب های قبلی مو را نیز ترمیم می کند و ظاهر موها درخشان و سالم تر می شود.

احیای موهای آسیب دیده

طریقه انجام اولاپلکس تراپی

به تصویر نگاه کنید مواد اولاپلکس برای صافی مو نیست و حالت کراتینه مو را ندارد. اگر موهای فرفری دارید و نمی خواهید فر موهایتان از بین برود نیز می توانید از درمان با اولاپلکس نهایت رضایت را داشته باشید. در این روش ابتدا موها بدون نرم کننده و شامپو، آبکشی می شود. سپس موها با حوله خشک می شود. استفاده از حرارت سشوار در این مرحله مجاز نیست و باید موها به طور طبیعی و با حوله خشک شود.

در حالی که حدود 20 درصد از رطوبت مو باقی است می توانید از مواد اولاپکس شماره 1 استفاده کنید. مقدار 15 میل از اولاپکس را با 85 میلی لیتر آب مقطر مخلوط شده و مواد روی موها اسپری می شود. سپس آرایشگرتان موها را به مدت 10 دقیقه ماساژ می دهد تا مواد جذب مو شود. سپس از اولاپلکس شماره 2 استفاده می شود که همراه با یک ماساژ 20 دقیقه ای موها است.

در این مرحله که حدود یکی دو ساعت طول می کشد. روی مو کلاه رنگ کشیده می شود و منتظر می مانید تا مواد تاثیرش را بگذارد. در نهایت موها با شامپو و نرم کننده شستشو داده شده و آبکشی می شود. بلافاصله متوجه تغییر در ظاهر مو خواهید شد. مواد اولاپلکس حتی موهای فر و وز و خشک و آسیب دیده را به حد قابل ملاحظه ای درمان می کند.

درمان با مواد پلکس و اولاپلکس

نکات مهم در اولاپلکس تراپی

مواد اولاپلکس قابل استفاده برای موهای چرب هستند. این مواد دارای روغن نیستند و موجب چرب و سنگین شدن موها نمی شوند. بر خلاف تصور عموم، ترکیبات اولاپلکس تنها پیوندهای حیاتی مو را تحکیم می کنند و به هیچ وجه چرب نیستند.

از اولاپلکس می توان برای موهای بسیار متخلخل و خشک نیز استفاده کرد. این مواد رطوبت مورد نیاز مو را تامین می کنند و اصلاح ساختار مو را به همراه دارند. موقع رنگ کردن موها می توانید مواد اولاپلکس را به رنگ و اکسیدان اضافه کنید تا مانع خشکی مو شود.

ترکیب این مواد با پودر دکلره باعث می شود تا مواد دکلره به موها آسیب کمتری برساند.

استفاده از مواد اولاپلکس به مقدار زیاد در مرحله رنگ و دکلره می توان رنگ پذیر مو را کاهش دهد.

برای اصلاح شکستگی مو و کمک به کاهش اثرات جانبی رنگ و دکلره، به سالن آرایشگاه خوب با کادری متخصص مراجعه کنید.

مراحل نه گانه اولاپکس تراپی

مرکز تخصصی احیا مو سعیده درویش زاده

در این مرکز به صورت حرفه ای و تخصصی روی احیا موهای آسیب دیده، کار می شود. روش های به کار گرفته شده شامل کراتینه و احیا، پلکس تراپی و اولاپلکس تراپی تخصصی، پروتئین درمانی و ویتامینه موها است. تکنیک مورد استفاده برای هر مشتری بستگی به وضعیت موهایش دارد. در واقع برای همه مراجعه کنندگان از یک شیوه واحد استفاده نمی شود.

همه مراجعین از مزایای مشاوره تخصصی توسط مدیریت مجموعه بهره مند می شوند. این مشاوره کاملا رایگان است و در آن با توجه به جنس موها و میزان آسیب، راهنمایی و راهکار مناسب ارائه می شود. پس از توافق در طی یک جلسه هم زمان می توان عملیات احیا و صافی را نیز انجام داد. در این صورت پروتئین و پلکس یکی پس از دیگری روی موها اجرا می شود.

درمان تخصصی برای موهایی که در اثر دکلره آسیب دیده اند، وجود دارد که با استفاده از مواد طبیعی قابل اجرا می باشد. کیفیت کار ما را از مراجعه کنندگان قبلی سوال کنید. اینجا یک سالن آرایشگاه فصلی نیست که در بعضی ایام شلوغ، فعالیت داشته باشد ما در همه ایام سال خدمات ارائه می دهیم.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط