موخوره در موی سفید
342

راه های جلوگیری از افزایش موخوره در موی سفید

یکی از دلایل رنگ کردن موی سر، خاکستری و سفید شدن مو است. وقتی موها رنگ طبیعی خود را از دست می دهند با استفاده از رنگ مو می توان رنگ دلخواه را به مو برگرداند؛ اما پس از مدتی موهای سفید دچار موخوره می شوند که این امر مشکل را چند برابر می کند. پوشاندن سفیدی مو با انواع رنگ مو، کار دشواری نیست؛ ولی موخوره را نمی توان به این سادگی ها، از بین برد. افزایش موخوره در موی سفید دلایل مختلفی دارد؛ ولی اغلب مردم تصور می کنند که رنگ موها مقصر اصلی هستند.

سفیدی مو دلیلی بر سالمندی نیست. بسیاری از افراد در سنین جوانی نیز چند تار خاکستری و سفید مو دارند. رنگ موی طبیعی به دلیل وجود رنگدانه ها در ملانین مو به رنگ های مختلف دیده می شود. از بین رفتن این لایه موجب بیرنگ شدن موها می شود. ملانین مو تحت تاثیر عوامل ژنتیک و مصرف برخی داروها در بیماری های خاص، به مرور از بین می رود. تاثیر استرس بر مو، کمبود مواد مغذی در سبد غذایی و برخی عوامل محیطی در سفید شدن مو را نمی توان نادیده گرفت.

اگر با موهای خاکستری و سفید روبرو شدید باید مراقبت های بیشتری از موها داشته باشید. این موها زبر و ضخیم تر هستند و در معرض خشکی و موخوره قرار دارند. موی سفید رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست داده است. بنابراین تاثیر عوامل محیطی، در خشکی بیش از حد موی سفید بیشتر است. در این مقاله از آکادمی کراتین موی سعیده درویش زاد، راه های جلوگیری از افزایش موخوره در موی سفید را بررسی می کنیم.

دلایل سفید شدن مو در سنین جوانی چیست؟

افزایش موخوره در موی سفید

چگونه از موخوره در موی سفید جلوگیری کنیم؟

نگهداری از موهای سفید، سخت و خسته کننده تر از موهای معمولی است. این موها به شدت آسیب پذیر هستند و خیلی زود پیوند سلول های مو از بین می رود. هر گونه عاملی که موجب آسیب به لایه پوشاننده موی سر ( کوتیکول) بشود، موها را دچار موخوره می کند.

موخوره در اثر خشکی بیش از حد مو ایجاد می شود. موی سفید به دلیل ذات خشک و شکننده تر، به سرعت مبتلا به موخوره می شود. این موها به حالت وز و زبر در می آیند و سلامت خود را از دست می دهند. برخی تحقیقات نشان دهنده آن است که موهای سفید، کمتر دچار ریزش می شوند. در واقع فردی که موهای خاکستری و سفید دارد به احتمال زیاد از خطر طاسی در امان است.

اما این موها به شدت غیر قابل کنترل هستند و وز می شوند. رنگ کردن موی سفید دشوار است و رنگ بر روی این موها نمی نشیند. اغلب افراد به دلیل کیفیت نامناسب موی سفید به طور دائم در حال دستکاری و مرتب کردن موها هستند. موخوره در موی سفید به دلیل عدم رسیدگی و یا اشتباه در مراقبت از مو، به شدت افزایش پیدا می کند.

اگر به دنبال هایلایت مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به یک تغییر درخشان و جذاب در ظاهر خود برسید.

برای خلاص شدن از شر موخوره در موهای سفید این کارها را انجام دهید:

-کوتاه کردن موها:

برخی از افراد توانسته اند با کوتاه نگهداشتن موها از بروز موخوره، جلوگیری کنند. رسیدگی به موهای سفید کوتاه، ساده تر است؛ اما اگر بخواهید موها را بلند کنید نیز هیچ مانعی وجود ندارد. نگهداشتن موی بلند سخت تر است؛ ولی امکان پذیر است. موخوره در اثر خشکی بیش از حد مو ایجاد می شود. به این ترتیب ابتدا انتهای ساقه مو دچار مو خوره می شود. این موها به چند شاخه نازک تر تقسیم شده اند.

پس از مدتی موهای جدا شده و تقسیم شده در انتهای ساقه، خورد شده و می ریزد. موخوره نیز به قسمت های بالاتر موها، گسترش پیدا می کند. برای جلوگیری از موخوره در موی سفید لازم است تا هر 6 هفته یک بار، موها را به اندازه 2 تا 3 سانتیمتر کوتاه کنید. به این ترتیب موهای تقسیم شده و موخوره به کلی حذف می شود.

موخوره در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟

درمان موخوره در موی سفید

-سشوار و اتوی مو ممنوع:

موهای سفید، وز و خشک هستند. این موها به سختی حالت می گیرند. بسیاری از افراد برای خشک کردن موی خود از سشوار استفاده می کنند، با این کار موها آسیب بیشتری می بیند. اگر برای خشک کردن موها از گرما و باد مستقیم سشوار استفاده می کنید، خیلی زود موخوره کل سر را اشغال می کند. از کلاه های مخصوص برای پخش باد گرم روی موها استفاده کنید. به این ترتیب داغی سشوار مستقیم روی موها اثر نمی کند. این کلاه ها یک گرمای ملایم را روی کل موها ایجاد می کنند.

در صورت استفاده از سشوار (به طور مستقیم) نازل را رو به پایین بگیرید تا داغی مستقیم روی موها اعمال نشود. یک ترفند جالب هم استفاده از باد سرد سشوار برای حالت دادن به موهای سر است. امتحان کنید نتیجه خیلی بهتر از چیزی است که تصور می کنید. باد سرد سشوار به موها طراوت خاصی می دهد.

دیسپانسر مو چیست و چه کاربردی دارد؟

موخوره در موی سفید بلند

-نبستن موهای بلند:

یکی دیگر از دلایل افزایش موخوره در موی سفید این است که عادت دارید همیشه موها را جمع کنید یا دم اسبی ببندید. استفاده از تجهیزات نامناسب برای بستن موها، احتمال ایجاد موخوره را افزایش می دهد. کش های لاستیکی و کلیپس های سفت اصلا مناسب نیستند. موهای خود را محکم نبندید تا سالم و شاداب باشد. اگر موی بلندی دارید و همیشه آن را جمع کرده اید، در قسمت کشیدگی و پیچیدگی، موها دچار شکست و آسیب جدی می شود.

-مراقبت از کوتیکول مو:

یکی از ساده ترین راه های جلوگیری از موخوره در موی سفید، حفظ کوتیکول و پوشش ساقه مو است. آب داغ نه تنها برای پوست بدن خوب نیست، بلکه به کوتیکول مو نیز آسیب می زند. آب داغ موها را خشک و شکننده تر می کند. برای حفظ سلامت و زیبایی موها، با آب گرم (نه داغ) موها را شستشو دهید. آبکشی موها با آب سرد در انتهای استحمام در حفظ کوتیکول و نگهداری از آن تاثیر گذار است. به مدت یک دقیقه دوش آب سرد را روی موها بگیرید. پس از مدتی تفاوت را احساس خواهید کرد؛ زیرا درخشندگی موها به طرز شگفت انگیزی بیشتر شده است.

مراقبت از موی خاکستری

-موخوره در موی سفید با پیچاندن مو در حوله:

یکی از عادات اشتباه پس از استحمام این است که موها را با حوله خشک می کنید و حوله را بالای سر می پیچید. این کار موها را مستعد ابتلا به موخوره می کند. در نظر داشته باشید که موهای سفید حساس تر هستند و زودتر نسبت به شرایط محیطی واکنش نشان می دهند.

روش صحیح خشک کردن موها به این ترتیب است: ابتدا با حوله نم مو را بگیرید. از چلاندن و پیچاندن موی خیس، خودداری کنید. از حوله طوری استفاده کنید که موها در آن آزاد باشد. حوله را روی شانه انداخته و سر دیگر را روی موها قرار دهید. اجازه دهید تا موهای سفید در هوای آزاد خشک شود. هرگز پس از استحمام موهای خود را به طور کامل با حوله خشک نکنید. در حدی که جلوی چکیدن آب گرفته شود، کافی است.

-جلوگیری از موخوره در موی سفید حتی در خواب:

آیا با همه مراقبت هایی که می کنید باز هم انتهای موها دو شاخه شده است؟ احتمالا مشکل در نحوه خوابیدن و استفاده از روبالشی نامناسب است. استفاده از روبالشی طبیعی یا روبالشی ساتن باید این مشکل را برطرف کند. به هر حال باید همه احتمالات را در نظر بگیرید.

قبل از خواب همه لوازم جانبی مو را بیرون آورده و موها را شانه کنید. بالش و روبالشی نقش مهمی در نگهداری از موها دارد. الیاف مصنوعی موجب اصطکاک موها شده و افزایش موخوره را به دنبال دارند. از بالش و روبالشی ساتن لاکچری استفاده کنید.

موی خاکستری

-محصولات با کیفیت برای جلوگیری از موخوره در موی سفید:

موهای سفید نیاز به مراقبت بیشتری دارند. با تهیه محصولات خوب و استداندارد، موهای خود را بیمه کنید. شامپوی موی مناسب موهای خود را استفاده کنید. برای آبرسانی به موهای سفید از سرم مو و ماسک مو نیز کمک بگیرید. محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب مانع از خشک شدن موها می شود و آسیب های ناشی از رنگ مو و دکلره مو را کاهش می دهد. افرادی که به طور منظم از سرم موی سر استفاده می کنند، کمتر دچار موخوره هستند. سرم مو با یک لایه محافظ روی ساقه مو را پوشش می دهد تا از آسیب های محیطی در امان باشد.

ماده اصلی سرم مو سیلیکون است که در نرمی مو و درخشندگی مو تاثیر می گذارد. انواع سرم مو، ماسک مو و محصولات مراقبتی می تواند کیفیت موی سفید را بهبود دهد. محصولات مو نباید در ترکیبات خود، الکل داشته باشند. الکل موجب خشک شدن تارهای مو شده و موخوره را افزایش می دهد.

آیا می دانید چه محصولاتی مناسب موهای شماست؟ قبل از خرید حتما از مشاوره تخصصی استفاده کنید.

کلینیک تخصصی مراقبت از مو سعیده درویش زاده

سفید شدن موها پایان زندگی نیست. این موهای سفید و خاکستری هم زیبایی خاص خود را دارند به شرطی که مراقبت های لازم را انجام دهید. سالن زیبای موی سعیده درویش زاد، با بهره گیری از تکنیک های پیشرفته و محصولات برندهای مطرح دنیا، ترمیم و احیا موهای تان را انجام می دهد. سعیده درویش زاد نامی مطمئن در عرصه خدمات مراقبت از موی کشور است که به صورت تخصصی روی موها کار می کند. ترمیم و احیای مو، تقویت مو و کلیه خدمات رنگ و هایلایت، سامبره و آمبره با کیفیت عالی ارائه می شود. نظر به استقبال عزیزان مراجعه کننده، لطفا از قبل وقت رزرو کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط