دلیل تغییر موهای بلند
586

دلیل تغییر موهای بلند چیست؟

احتمالا برای شما یا دوستانتان پیش آمده است که در کودکی جنس و نوع موهای متفاوتی داشته اید؛ اما در بزرگسالی موهایمان تغییر حالت داده اند. یا حتی ممکن است موهای شما وقتی کوتاه هستند، حالتی صاف و مناسب داشته باشند، اما وقتی آنها را بلند می کنید، فر شوند و حالتی وز پیدا کنند. اما سوال اینجاست که دلیل تغییر موهای بلند چیست؟ چرا وقتی موها بلند می شوند حالت آنها تغییر می کند و نمی توانند صافی و زیبایی خود را همچنان حفظ کنند؟ چه راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد و چطور می توانیم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم؟

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که دلیل تغییر موهای بلند چیست و چرا موها وقتی بلندتر می شوند، حالت اولیه خود را از دست می دهند. همچنین می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چطور می توانید از این حالت جلوگیری کنید و موهای خودتان را به همان حالتی که هستند حفظ کنید تا بتوانید همواره موهایی زیبا و صاف داشته باشید.

اگر به دنبال پیدا کردن علت مشکل تغییر موها بعد از بلند شدن هستید و می خواهید بدانید که چطور می توانید این مشکل را به صورت کامل از بین ببرید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم راه حل این مشکل را پیدا کنید.

برای یادگیری صحیح و اصولی کراتینه مو، پیشنهاد می کنیم محتوای صفحه آموزش کراتینه مو را مطالعه کنید.

دلیل تغییر موهای بلند چیست؟

عوامل مختلفی هستند که در تغییر حالت موها در زمان بلند شدن مو تاثیر می گذارند. در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد و در مورد هرکدام توضیح می دهیم تا بتوانید از دلیل تغییر رنگ مو و حالت مو مطلع شوید.

1- تغییرات هورمونی:

حتما می دانید که مردان و زنان با ورود به دوران بلوغ، تغییرات هورمونی زیادی دارند و این تغییرات هورمونی یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ و حالت موها است.

وقتی شما در دوران کودکی هستید، هورمون های شما عملکرد متفاوتی دارند و به همین خاطر حالت موهای شما و رنگ موها با دوران بزرگسالی تفاوت دارد. وقتی شما به سن بلوغ می رسید، هورمون های بدنتان تغییراتی را خواهند داشت و این موضوع شدیدا روی حالت موها و بخش های دیگر بدن نیز تاثیرگذار است. حتی در دوران قاعدگی نیز خانم ها دچار تغییرات هورمونی می شوند که این تغییرات باعث می شود موهایشان تغییر حالت داده و به راحتی نتوان آنها را رنگ یا کراتینه کرد. 

2- دلایل ارثی و ژنتیکی:

وراثت و ژنتیک نیز یکی از موضوعات تاثیرگذار در موها است و می تواند به عنوان یک دلیل تغییر موهای بلند باشد. مثلا احتمالا مردانی را دیده اید که کم پشتی مو را از پدر خود به ارث برده است. برای خانم ها نیز به همین صورت است و معمولا اگر مادر شما نوع خاصی از مو را داشته باشد، احتمال اینکه شما نیز همان جنس و حالت مو را در آینده داشته باشید بسیار بالا است.

پس این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید و به آن توجه کنید. البته عوامل ژنتیکی و هورمون ها مواردی هستند که خیلی نمی توانیم آنها را کنترل کنیم و از کنترل ما کاملا خارج هستند.

3- عوارض داروها:

برخی از داروها مخصوصا داروهایی که با هورمون های بدن در ارتباط هستند، می توانند عوارض جانبی را در ما به جا بگذارند که یکی از این عوارض، تغییر رنگ و حالت موها است. مثلا وقتی شما قرص های ضد بارداری را مصرف می کنید، این قرص ها تغییرات هورمونی شدیدی را در شما ایجاد می کنند. این تغییرات باعث می شوند که بخش های مختلف بدن مخصوصا موها دچار تغییرات زیادی شوند و موهایتان حالت فعلی خود را از دست بدهند و جنس و نوع دیگری داشته باشند.

4- استرس بالا:

استرس یکی از مشکلاتی است که همه ما هر روزه با آن درگیر هستیم و استرس بالا می تواند باعث بیماری ها و مشکلات جسمی بسیار زیادی شود و همچنین می تواند دلیل تغییر موهای بلند نیز باشد. وقتی شما استرس بالایی دارید، دچار آسیب های جسمی مختلفی خواهید شد و ممکن است این مشکل باعث ریزش، شکنندگی، نازک شدن و… در موها شود و نتوانید آن را کنترل کنید.

پس اگر فرد استرسی هستید، توصیه ما این است که حتما از خودتان مراقبت کنید و با روش هایی مانند مدیتیشن، یوگا یا هر روش دیگری که برایتان مناسب است، استرس خودتان را کاهش دهید تا از خطرات ناشی از آن در امان بمانید.

5- تغییر سبک زندگی:

یکی از موضوعاتی که باید در نظر بگیرید، این است که وقتی سن ما بالاتر می رود، سبک زندگی مان نیز تغییر می کند و این موضوع می تواند شدیدا در موها تاثیرگذار باشد.

مثلا ممکن است در دوران نوجوانی و جوانی، حسابی به موهای خودتان رسیدگی کنید و برای آنها وقت بگذارید، اما وقتی شاغل یا بچه دار می شوید، ممکن است این روتین ها را فراموش کنید و آنها را از زندگی تان حذف کنید و این موضوع تاثیر زیادی در سلامتی موهایتان خواهد داشت.

یا ممکن است شما از شهر محل زندگی خودتان به یک شهر دیگر که آب و هوای متفاوتی دارد بروید و این موضوع نیز می تواند تاثیر بسیار بالایی در تغییر موهای بلند داشته باشد. حتی بیرون رفتن از خانه در طول روز و قرارگیری زیاد موها در معرض آلودگی و نور آفتاب نیز می تواند عوامل دیگری باشد که دلیل تغییر موهای بلند است.

دلیل تغییر حالت و رنگ مو

برای جلوگیری از تغییر رنگ و حالت موها چه باید کرد؟

تا به اینجا گفتیم که چه عواملی می توانند دلیل تغییر موهای بلند باشند و در مورد آنها صحبت کردیم. حالا می خواهیم به شما روش هایی را بگوییم که با استفاده از آنها می توانید از موهایتان مراقبت کنید تا در تمام دوران حالتی یکسان داشته باشند و حالت خود را از دست ندهند.

1- از شامپوهای نرم کننده خوب استفاده کنید:

خشک شدن موها یکی از مشکلاتی است که می تواند عوارض زیادی را ایجاد کند. به همین خاطر برای جلوگیری از موها مخصوصا زمانی که موها بلندتر می شوند، توصیه ما این است که از شامپوهای نرم کننده استفاده کنید.

البته دقت کنید که هر شامپوی نرم کننده ای خوب نیست و برای انتخاب شامپو باید هم به جنس موهای خودتان توجه کنید و هم به خوبی تحقیق و پرس و جو کنید تا بهترین برند ممکن را انتخاب کنید.

2- از مواد شیمیایی استفاده نکنید:

استفاده از موادی مانند واکس و ژل و… می تواند تاثیرات مخربی برای موها داشته باشد و این مواد می توانند به موهایتان حسابی آسیب وارد کنند. به جای استفاده از این مواد شیمیایی، بهتر است که از روغن های طبیعی مانند روغن بادام و آرگان استفاده کنید تا موهایتان نرم و حالت پذیر شوند.

حتی رنگ مو و دکلره نیز جزو مواد شیمیایی محسوب می شوند و نباید خیلی زیاد از آنها استفاده کنید یا زود به زود موهای خودتان را رنگ کنید، چون این کار به موهایتان آسیب وارد می کند.

3- از اتو مو و سشوار کمتر استفاده کنید:

استفاده از وسایلی مانند اتو مو و سشوار به مقدار زیاد، باعث می شود که موها در معرض حرارت بالایی قرار بگیرند و این کار موها را خشک و بی آب می کند و باعث ایجاد آسیب در آنها می شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم که یا از این وسایل استفاده نکنید یا تا حد امکان، کمترین میزان استفاده را از آنها داشته باشید تا به موهای شما آسیب زیادی وارد نشود.

4- روتین مراقبت از مو داشته باشید:

همانطور که گفتیم، موها نیاز به مراقبت دارند و نیاز است که روزانه حتی در حد 5 دقیقه برای موهای خودتان وقت بگذارید و از آنها مراقبت کنید. استفاده از روغن های طبیعی، استفاده از ماسک مو پروتئینه و بسیاری از روش های خانگی دیگر می تواند کمک کند که موهایی سالم تر و شاداب تر داشته باشید و موهایتان حالت خود را تغییر ندهند.

اصول مراقبت از مو

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که دلیل تغییر موهای بلند چیست و چرا وقتی موها بلندتر می شوند یا سن ما بالاتر می رود، موهایمان تغییر حالت می دهند و جنس آنها عوض می شود.

در ادامه گفتیم که چه عواملی در تغییر موهای بلند تاثیرگذار هستند و از چه راهکارهایی می توانید استفاده کنید که تغییرات موهای خودتان را کنترل کنید و آنها را به همان حالتی که هستند حفظ کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد جواب سوال دلیل تغییر موهای بلند چیست را پیدا کنید و بتوانید با توجه به نکاتی که گفته شد، مراقبت های بیشتر و بهتری از موهای خودتان انجام دهید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط